Gå til innhold

Hytte eller ikke hytte?

Anbefalte innlegg

''Men bortsett fra det er det jo utrolig deilig å ha et "pustehull" å reise til når som helst, da :-).

''

Vi har jo den lille hytta ved sjøen so vi kan dra til når som helst. Ikke om vinteren da, men i 8-9 måneder av året er den helt fantastisk. Synes jeg da.

''Ikke om vinteren da, men i 8-9 måneder av året er den helt fantastisk. ''

Neimen ikke alle steder i Norge som kan skilte med at 8-9 måneder av året betegnes som ikke-vinter! ;-)

Visse steder i landet har ikke sommer - bare to måneder med dårlig sparkføre ;-)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Katt-ja

3

• Dark-Angel 82

3

• Dorthe

2

Hytte!!!! :o) Vi er snart ferdige (*haha*) med å bygge og innrede hytta vår og elsker den! Gleder oss masse til å rusle i fjellet, fiske, plukke bær og bare kose oss på hytta. :o) Jeg kunne faktisk tenke meg å feire jul der en gang også, men det blir det vel neppe noe av dessverre.

''Ikke om vinteren da, men i 8-9 måneder av året er den helt fantastisk. ''

Neimen ikke alle steder i Norge som kan skilte med at 8-9 måneder av året betegnes som ikke-vinter! ;-)

Visse steder i landet har ikke sommer - bare to måneder med dårlig sparkføre ;-)

Vel... her har vi høst fra 20. august til 10. januar. Så er det vinter fra 11. januar til 20. februar (kanskje) - deretter vår frem til mai - så en uke eller to med sommer selvsagt før ferien - så veksling mellom vår og høst i 2 måneder med enkelte sommerdager innimellom...

Dark-Angel 82

Ja, hvorfor ikke? Kan jo bare selge igjen.

Vi kjøpte hytte for et par år siden. Hytte-hytte. Har noe strøm, men ikke vann. Ligger helt for oss selv på en halvøy. Bare skog og vann. Ingen naboer. Fantastisk.

Mann var oppe å se på den før vi kjøpte den, men jeg rakk aldri se den annet enn på bilder før vi la inn bud, og vi vant budrunden.

Var litt impulskjøp kan man si...

Jeg syns det er deilig å kunne reise bort litt. Bort fra folk og bygd. Koble helt ut. Er også deilig at det er vårt, dermed trenger vi ikke pakke med like mye hver gang, mye er jo allerede på hytten. Vi trenger heller ikke være gestapo på nedvask og slikt før vi reiser. Vi kan reise opp når vi vil, være hvor lenge vi vil, og gjøre akkurat hva vi vil, både utendørs og innendørs.

Det er en fordel at hytten ikke ligger angt unna, da blir den brukt mer.

:)

Nei - denne høsten hadde det kanskje kunnet blitt maks to ganger...

Glemte vel å nevne i den opplistingen at jeg har ansvar i kirka ca en søndag i måneden - så det spolerer jo en del helger også ift hytteturer...

Men det er klart at dersom vi hadde hatt egen hytte, så hadde vi trolig ikke lånt hytta til vennene våre ( en helg for oss fem i høst) og muligens ikke firmahytta heller - så da hadde vi "frigjort" to helger.

Men uansett vil jo timeprisen for den hytta sett opp mot bruk vil veldig høy, for de samme pengene kan dere leie dere slott de samme helgene uten å få ansvaret på kjøpet.

Men uansett vil jo timeprisen for den hytta sett opp mot bruk vil veldig høy, for de samme pengene kan dere leie dere slott de samme helgene uten å få ansvaret på kjøpet.

''for de samme pengene kan dere leie dere slott de samme helgene uten å få ansvaret på kjøpet.

''

Ja - det er det jeg også mener. Flere år tidligere så har vi leid flotte store hytter 1-2 helger i året, samt i vinterferien leide vi leilighet på Hafjell i 4 dager, og det har vært veldig koselig. Masse fordeler med det, og da først og fremst fraværet av ansvar for vedlikehold og kapital. Men ulempen er jo da at det ikke er "vårt" - og det er DET mannen min savner.

Og så er det det med utenlandsturer. Jeg føler vi har stått på stedet hvil i tjue år ift det - og endelig nå har vi hatt et par flotte turer utenom Skandinavia - og det gav mersmak for alle fem.

Annonse

Ja, hvorfor ikke? Kan jo bare selge igjen.

Vi kjøpte hytte for et par år siden. Hytte-hytte. Har noe strøm, men ikke vann. Ligger helt for oss selv på en halvøy. Bare skog og vann. Ingen naboer. Fantastisk.

Mann var oppe å se på den før vi kjøpte den, men jeg rakk aldri se den annet enn på bilder før vi la inn bud, og vi vant budrunden.

Var litt impulskjøp kan man si...

Jeg syns det er deilig å kunne reise bort litt. Bort fra folk og bygd. Koble helt ut. Er også deilig at det er vårt, dermed trenger vi ikke pakke med like mye hver gang, mye er jo allerede på hytten. Vi trenger heller ikke være gestapo på nedvask og slikt før vi reiser. Vi kan reise opp når vi vil, være hvor lenge vi vil, og gjøre akkurat hva vi vil, både utendørs og innendørs.

Det er en fordel at hytten ikke ligger angt unna, da blir den brukt mer.

:)

Hm - det er jo som å høre mannen min....

Det er flere hytter til salgs på Flatebygd, Abusland, Gautestad osv - i lavlandet, men med fine muligheter for turer alole årstider. Kort vei til Eikerabben, Bortelid og Ljosland. Og så er det jo store dyre hytter til salgs på/ved Hovden, Ljosland og Bortelid - men det blir jo litt lenger å kjøre da....

Dark-Angel 82

Hm - det er jo som å høre mannen min....

Det er flere hytter til salgs på Flatebygd, Abusland, Gautestad osv - i lavlandet, men med fine muligheter for turer alole årstider. Kort vei til Eikerabben, Bortelid og Ljosland. Og så er det jo store dyre hytter til salgs på/ved Hovden, Ljosland og Bortelid - men det blir jo litt lenger å kjøre da....

Ja, er mange flotte innlandshytter, mange perler rundt!

Hovden syns jeg blir noe langt, hvertfall for min del. Fire timer i bil hver vei ville nok ført til vi hadde brukt den lite...

Oggevann, der har de også mye fint, men usikker på om det er noe ute for salg nå :)

Lykke til med valget da! :D

Ja, er mange flotte innlandshytter, mange perler rundt!

Hovden syns jeg blir noe langt, hvertfall for min del. Fire timer i bil hver vei ville nok ført til vi hadde brukt den lite...

Oggevann, der har de også mye fint, men usikker på om det er noe ute for salg nå :)

Lykke til med valget da! :D

Ja, Oggevann har jeg hørt er et fint område. 12 åringen var med en kamerat der ei helg i sommer, og storkoste seg med padling og blåbærplukking osv.

Men nå må jeg i seng. God natt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...