Gå til innhold

Bruke salt når en koker poteter?

Anbefalte innlegg

Gjest saltvann
Skrevet

Har dere erfaring potetkokere salt i vannet, eller er det unødvendig?

Skrevet

Jeg bruker aldri salt og koker dem alltid med skallet på.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg bruker aldri salt i vannet når jeg koker poteter. Men når jeg koker ris, pasta eller grønnsaker er det salt i vannet.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg koker poteter med skall på og uten salt.

Får ofte nok salt i oss, så jeg koker som sagt uten, men igjen, jeg koker sjelden poteter, så jeg vel ikke den som bør svare heller. ;o)

Skrevet

Hvis man koker potetene med skallet på, har det ikke stort å si. Hvis man koker skrelte poteter, blir det bedre med litt salt i vannet.

Skrevet

Aldri, men jeg har ikke salt i grønnsaker eller pasta heller.

Skrevet

Vi gjorde alltid det i oppveksten, men gjør det ikke nå. Vi spiser masse poteter, og har aldri salt i vannet.

Min mor koker dem vel med salt i vannet ennå, tror jeg - og jeg ysnes hennes poteter er for salte.

Skrevet

Jeg har aldri salt i vannet verken med poteter eller grønnsaker.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg skreller alltid potetene og jeg koker dem uten salt i vannet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Unødvending om man koker med skallet på, men litt salt på skrelte poterer;)

Skrevet

Hvis skallet er av, så kan osmoseeffekten gjøre at det trekkes vann ut av potetene ved koking. Dermed blir de litt tørrere eller mer melne, og det liker jeg. Men ikke så godt at jeg stadig gidder å skrelle potetene, selv om det er ytterst sjeldent denslags står på bordet her i huset.

Skrevet

Koker ytterst sjelden poteter uten skall, og salter derfor heller ikke vannet.

Om jeg skulle koke skrellede poteter, så glemmer jeg saltet uansett ;)

Skrevet

Vi spiser ikke så mye poteter, men når vi gjør det, så har vi salt i vannet når vi koker de.

Gjest saltvann
Skrevet

Vi spiser ikke så mye poteter, men når vi gjør det, så har vi salt i vannet når vi koker de.

smaker potetene anderledes ved å salte vannet?

Skrevet

smaker potetene anderledes ved å salte vannet?

De smaker litt saltere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...