Gå til innhold

Huller i vegg ved salg av bolig

Anbefalte innlegg

Gjest familiepappa'n

I følgetongen om salg av bolig så kommer jeg i dag til: hull i vegg. Vi har solgt boligen vår(som fremstår som veldig pen), men når vi nå begynner å plukke ned bilder og flatskjermer så dukker det opp mange stygge huller(spesielt etter flatskjermene) på flere av veggene.

Hadde veggen vært uten strie/tapet så hadde hullene sikkert latt seg fikse på en grei måte, men så enkelt er det ikke. Jeg har begynt å sparkle litt, men det blir ikke i nærheten av hva jeg skulle ønske.

Jeg har "dårlig" samvittighet ved å etterlatte boligene med huller/forsøk på å rette dem opp.

Hva er andres oppfatning av dette? Bør jeg la hullene være, eller skal jeg tette dem igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369178-huller-i-vegg-ved-salg-av-bolig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Festene til flatskjermene regnes vel strengt tatt som fastmontert utstyr. Så med mindre annet er avtalt med kjøper, så skal de ikke tas ned fra veggene?

Skruer og kroker etter bilder kan dere også bare la stå. Ny eier vet at de kjøper et brukt hus, og at det dermed kan være en del spikerhull mm. Med mindre hullene er mer omfattende, så kan du ta det med ro, syns jeg - for det det er verd :)

Gjest familiepappa'n

Festene til flatskjermene regnes vel strengt tatt som fastmontert utstyr. Så med mindre annet er avtalt med kjøper, så skal de ikke tas ned fra veggene?

Skruer og kroker etter bilder kan dere også bare la stå. Ny eier vet at de kjøper et brukt hus, og at det dermed kan være en del spikerhull mm. Med mindre hullene er mer omfattende, så kan du ta det med ro, syns jeg - for det det er verd :)

I følge skjemaet vi fikk fra megler(løsøre og tilbehør - Norges eiendomsmeglerforbund) så står det under punktet om tv, radio og musikkanlegg: Veggmontert TV/flatskjerm med tilhørende festeanordning samt musikkanlegg følger likevel ikke med.

Men det er kanskje en god ide å la veggfestet henge for å slippe unna jobben med å fikse hullene.

I følge skjemaet vi fikk fra megler(løsøre og tilbehør - Norges eiendomsmeglerforbund) så står det under punktet om tv, radio og musikkanlegg: Veggmontert TV/flatskjerm med tilhørende festeanordning samt musikkanlegg følger likevel ikke med.

Men det er kanskje en god ide å la veggfestet henge for å slippe unna jobben med å fikse hullene.

Ok, har ikke solgt hus etter at TV'n begynte å henge på veggen. Men om så er, så har du alt ditt på det tørre. Det å kjøpe brukt hus er som å kjøpe brukt bil. Noen skrammer må man regne med.

Gjest Nickløsheletida

''når vi nå begynner å plukke ned bilder og flatskjermer så dukker det opp mange stygge huller(spesielt etter flatskjermene) på flere av veggene''

Dette vil jo kjøperne skjønne så lenge bilder og i tv hang på veggen under visningen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...