Gå til innhold

Malmö-skytteren tiltalt for flere drapsforsøk

Anbefalte innlegg

''Tingretten i Malmö har tiltalt Peter Mangs (39) for ytterligere to drapsforsøk. Mangs er allerede tiltalt for tre drap og ti drapsforsøk etter snikskytingsepisodene i Malmö i fjor.

I desember ble tiltalen mot ham utvidet til å også gjelde drap som skjedde i 2003, samt ytterligere drapsforsøk som skjedde i årene 2006-2010.

Det svenske politiet har satt inn store ressurser i etterforskningen av skyting mot minst 16 personer i fjor. I flere av tilfellene er det samme våpenet brukt, et grovkalibret håndvåpen. Alle bortsett fra ett av ofrene for skytingen har innvandrerbakgrunn.''

''Om natten mener politiet han snek seg rundt og skjøt mot Malmös innvandrere. På internett surfet han på sider fulle av fremmedhat.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10081808 og http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10018932

16 personer skutt, alle (bortsett fra 1) innvandrere.

Jeg er veldig glad for at PST og Europol nå skal bruke betydelig mer ressurser på folk på den ekstreme høyresiden.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er helt enig med deg. Det er meget bra at Politiet får mer ressurser til å beskytte samfunnet mot voldsmenn enten det er politisk, religiøs eller kun antisosial vold.

I dette tilfellet er det imidlertid mer enn politikk som ligger til grunn. Her er det også snakk om psykisk sykdom.

Gjest Nord og ned.

''Jeg er veldig glad for at PST og Europol nå skal bruke betydelig mer ressurser på folk på den ekstreme høyresiden.''

Selvsagt. Det har jo den siste tiden vist. Men det er uhyre viktig at det ikke går ut over beredskapen og fokuset rundt den desidert største trusselen, som er og blir islamsk terrorisme.

Nærmere bestemt er 22 av de 23 verste terrroranslag i verden de siste ti år fra dem. ref. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/kart/terrorkart.html

Jeg er helt enig med deg. Det er meget bra at Politiet får mer ressurser til å beskytte samfunnet mot voldsmenn enten det er politisk, religiøs eller kun antisosial vold.

I dette tilfellet er det imidlertid mer enn politikk som ligger til grunn. Her er det også snakk om psykisk sykdom.

Ja, jeg er enig, og det gjelder selvsagt også for andre voldelige grupper, men akkurat nå var PST ute og sa at de ikke hadde overvåket disse noe særlig, og Europol vil nå oppgradere trusselnivået fra dem.

Med vennlig hilsen

Så får man håpe at dette ikke går ut over overvåkningen av islamistiske terror-celler og venstreekstremister.

''Selv etter terrorangrepet i Norge som ble utført av en høyreekstremistisk nordmann, fastholder Europol at militante islamister utgjør en langt større trussel i Europa.

– Vår klare melding er at man ikke må undervurdere trusselen fra islamistisk terrorisme, og at man stadig skal holde fokus på det miljøet, sier talsmannen for det europeiske politisamarbeidet, Svenn Kragh Pedersen, til Politiken.

Europols årsrapporter viser også at det ikke har vært mange høyreekstremistiske terrorangrep de siste årene. I 2010 ble det ikke notert ett eneste høyreekstremistisk angrep, mens det ble registrert 45 angrep fra venstreekstremister.

Islamister sto bare for tre gjennomførte terrorangrep i Europa i 2010, men 179 islamister ble arrestert for planlagte angrep.''

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7729865

''In 2010 611 individuals were arrested for terrorist-related offences, of which 179 were linked to Islamist terrorism, representing a 50% increase on the previous year. Meanwhile Islamist terrorist groups issued 46 threat statements to interests in the EU, which also represents an increase on 2009.''

https://www.europol.europa.eu/content/press/eu-terrorism-situation-and-trend-report-te-sat-2011-449

''Jeg er veldig glad for at PST og Europol nå skal bruke betydelig mer ressurser på folk på den ekstreme høyresiden.''

Selvsagt. Det har jo den siste tiden vist. Men det er uhyre viktig at det ikke går ut over beredskapen og fokuset rundt den desidert største trusselen, som er og blir islamsk terrorisme.

Nærmere bestemt er 22 av de 23 verste terrroranslag i verden de siste ti år fra dem. ref. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/kart/terrorkart.html

Ja, men mange av disse er i land der det er borgerkrig... De fleste terroranslag i Europa er begått av andre grupperinger, feks Nord-Irland, RAF i Tyskland, Spania... Tror det er viktig å se på andre trusler som kan være mer aktuelt i Europa, ikke bare islamistisk terrorisme. Så det er bra de har utvidet fokuset.

Annonse

Så får man håpe at dette ikke går ut over overvåkningen av islamistiske terror-celler og venstreekstremister.

''Selv etter terrorangrepet i Norge som ble utført av en høyreekstremistisk nordmann, fastholder Europol at militante islamister utgjør en langt større trussel i Europa.

– Vår klare melding er at man ikke må undervurdere trusselen fra islamistisk terrorisme, og at man stadig skal holde fokus på det miljøet, sier talsmannen for det europeiske politisamarbeidet, Svenn Kragh Pedersen, til Politiken.

Europols årsrapporter viser også at det ikke har vært mange høyreekstremistiske terrorangrep de siste årene. I 2010 ble det ikke notert ett eneste høyreekstremistisk angrep, mens det ble registrert 45 angrep fra venstreekstremister.

Islamister sto bare for tre gjennomførte terrorangrep i Europa i 2010, men 179 islamister ble arrestert for planlagte angrep.''

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7729865

''In 2010 611 individuals were arrested for terrorist-related offences, of which 179 were linked to Islamist terrorism, representing a 50% increase on the previous year. Meanwhile Islamist terrorist groups issued 46 threat statements to interests in the EU, which also represents an increase on 2009.''

https://www.europol.europa.eu/content/press/eu-terrorism-situation-and-trend-report-te-sat-2011-449

Jepp. Det du siterte var status FØR 22/7 (sjekk dato for linken din).

I etterkant:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7745081

Denne linken har jeg gitt deg før, så jeg vet faktisk ikke hvorfor du kommer trekkende med din gamle? Tror du jeg glemmer?

Ja, men mange av disse er i land der det er borgerkrig... De fleste terroranslag i Europa er begått av andre grupperinger, feks Nord-Irland, RAF i Tyskland, Spania... Tror det er viktig å se på andre trusler som kan være mer aktuelt i Europa, ikke bare islamistisk terrorisme. Så det er bra de har utvidet fokuset.

Ut av 940 terroranslag de siste 3 årene, var bare 5 utført av muslimer, altså, ca 0,5%.

Hvis man legger til grunn at det kanskje er 5% muslimer i hele Europa, så kunne man forventet ca 50 terroranslag, i stedet for 5.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Ut av 940 terroranslag de siste 3 årene, var bare 5 utført av muslimer, altså, ca 0,5%.

Hvis man legger til grunn at det kanskje er 5% muslimer i hele Europa, så kunne man forventet ca 50 terroranslag, i stedet for 5.

Med vennlig hilsen

''Ut av 940 terroranslag de siste 3 årene, var bare 5 utført av muslimer, altså, ca 0,5%''

Hvor mange var utført av kristne, hinduer, katolikker og alle de andre religioner som finnes?

''Ut av 940 terroranslag de siste 3 årene, var bare 5 utført av muslimer, altså, ca 0,5%''

Hvor mange var utført av kristne, hinduer, katolikker og alle de andre religioner som finnes?

Dette er for Europa, så du kan regne med at de andre var enten kristne, eller "av kristen kulturarv", som noen kaller det.

Det var nasjonalister, separatister, dyrevernere, m.m.

Og selvsagt disse to kristne faksjonene, som har drept flere enn terrorangrepene i USA:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7759443

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Ja, men mange av disse er i land der det er borgerkrig''

I de fleste er det _ikke_ borgerkrig, annet enn hva islamistene selv prøver å lage.

Tallenes tale er klar. Av de 23 verste terroranslag de siste 10 år står islamister bak 22, eller rundt 96%.

Fatter ikke hva slags agenda folk som prøver å formørke, bortforklare og vanne ut disse tallene har.

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

''Ut av 940 terroranslag de siste 3 årene, var bare 5 utført av muslimer''

Ja, det er klart når man tar med rutesknusing, slåssing med ordensmakten og tagging og hiver alt i en sekk sammen med Beslan-massakeren under fellesnavnet "terror", da kan man skikert få slike tulltall som du henviser til.

Latterlig at du aldri går lei av din virkelighetsforfalskning.

Gjest Nord og ned.

For øvrig har IRA vært prakisk talt hel passive i mange år, og RAF nedlagt og oppløst for tiår siden. Oppdater deg.

Annonse

I etterkant:

Denne linken har jeg gitt deg før, så jeg vet faktisk ikke hvorfor du kommer trekkende med din gamle? Tror du jeg glemmer?

'' Det du siterte var status FØR 22/7 (sjekk dato for linken din).''

Artikkelen er fra 28.07:

''Selv etter terrorangrepet i Norge som ble utført av en høyreekstremistisk nordmann, fastholder Europol at militante islamister utgjør en langt større trussel i Europa.''

'' Tror du jeg glemmer?''

Ja. Virker som du har veldig selektiv hukommelse.

Gjest Nord og ned.

I etterkant:

Linke til en anne artikkel.. Ja du prøver deg på de fleste knep for å unnskylde/bagatellisere/feie-under-teppet, islamistisk terror.

Gud vet av hvilken grunn.

'' Det du siterte var status FØR 22/7 (sjekk dato for linken din).''

Artikkelen er fra 28.07:

''Selv etter terrorangrepet i Norge som ble utført av en høyreekstremistisk nordmann, fastholder Europol at militante islamister utgjør en langt større trussel i Europa.''

'' Tror du jeg glemmer?''

Ja. Virker som du har veldig selektiv hukommelse.

Ja, din artikkel er fra 6 dager etter 22/7.

Min er fra ca 2 uker etter det igjen, når de har fått summet seg.

Basert på at jeg har skrevet dette til deg før, er det åpenbart du som har selektiv hukommelse.

Ja, og 5 ut av 940 statistikken kommer altså fra Europol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...