Gå til innhold

Partiet Rødt.. kommunistpart?

Anbefalte innlegg

Gjest Rødstrømpe

Vet jo at partiet Rødt stammer fra RV, som igjen stammer fra NKP (Norges kommunistiske parti)..Men partier Rødt er vel ikke så ekstremt at de kan kalles kommunistisk?

Jeg stemmer Rødt, men ser ikke på meg selv som kommunist for det..

Ville dere si at kommunister er ekstrem- sosialister??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369227-partiet-r%C3%B8dt-kommunistpart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Historikken er feil. RV springer ut av det tidligere AKP(ml-L) hvis hovedfiende i norsk politikk var NKP. Skillelinjen gikk på de som støttet det daværende Sovjet og de som støttet Maos Kina som på den tid var bitre fiender. Siker vanskelig for unge mennekser i dag å sette seg inn i,da verden er helt forandret.

Jo. RV er i høyeste grad et ekstremt kommunistparti, som inntil få år siden hjadde væpnet revolusjon og henrettelse av politiske motstandere på partiprogrammet.

Styr unna! og la deg ikke lure av at de har måttet mildne retorikken. Målet er fortsatt proletariatets diktatur.

''Men partier Rødt er vel ikke så ekstremt at de kan kalles kommunistisk?''

Det er ingen tvil om at Rødt er et kommunistisk parti. Har du i det hele tatt lest partiprogrammet? Det burde du kanskje gjøre, så ser du hva slags ekstremister du gir din stemme til.

Jo, AKP(m-l) er jo storparten av partiet Rødt, men det er et bra parti og de har gått bort fra væpna revolusjon ;o) Jeg eller hva jeg skal stemme på omtrent, det er jo bare tre partier å velge i mellom etter min mening :o)

Og de tre partiene er?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...