Gå til innhold

Må gjennom fastlege først?

Gjest Lei av smertene og ikke bli trodd

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av smertene og ikke bli trodd

Jeg er plaget med hodepine og smerter i nakke og skuldre. Det er mye vondt i perioder og da tenker jeg at jeg må undersøke dette men så blir det bedre ei stund og jeg glemme det. Men no har jeg veldig vondt og vil gjerne ta Mr eller Ct av hode og nakke. Kan jeg bestille time selv eller må det gjennom fastlege? Vil helst ikke til fastlege pga jeg var til han for noen mnd siden pga dette men han bare sa at jeg må trene nakken mere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369257-m%C3%A5-gjennom-fastlege-f%C3%B8rst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gjøre det via fastlegen, men du kan bytte fastlege.

Gjør du det i dag, så tror jeg det gjelder fra i morgen (gjelder fra 1. måneden etter du bytter.)

Med vennlig hilsen

''Du må gjøre det via fastlegen, men du kan bytte fastlege.''

Må ikke gå via fastlegen da, hvis man bestiller privat og betaler selv...

Annonse

Hei,

Det å ta MR eller CT vil ikke i seg selv gjøre smertene dine noe bedre. Du trenger først og fremst en god klinisk undersøkelse, og så evt. i tillegg bildeundersøkelse om det anses for hensiktsmessig. Videre trenger du et behandlingsopplegg som kan være til hjelp.

Siden du ikke har så lyst til å gå til fastlegen, så ville jeg ha funnet enten en fysioterapeut som er spesialist i manuell terapi eller en god kiropraktor. Du trenger ikke henvisning fra lege for å få undersøkelse og behandling hos disse. Både manuelle terapeuter og kiropraktorer kan henvise deg til undersøkelser som MR og CT, og de kan også finne frem til egnet behandling for dine plager.

Onsdag1365380628

Har du prøvd å følge legens råd å trene for å bli kvitt smertene? Jeg syns du skal prøve legens råd. Oppsøk kiropraktor eller fysioterapaut for råd og veiledning. De kan også henvise deg videre om nødvendig.

Å skifte fastlege fordi man ikke får det som man vil er ikke nødvendig. Legen har sikkert en grunn for ikke å straks henvise deg til røntgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...