Gå til innhold

Farlig?

Gjest SMIRnøff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er farlig å ha vondt i venstre side av brystet (der hjertet er) er jo avhengig av årsaken til smerten er. Man kan få vondt i musklene i brystet, man kan få halsbrann som kan kjennes som brystsmerter, og man kan få hjerteinfarkt. Muskelsmerter eller halsbrann er ikke farlig, hjerteinfarkt kan være det.

Vondt i hodet kan komme av så mangt. Ofte kommer det av dehydrering - altså at man har drukket for lite, særlig vann. Kaffe og øl bl.a. trekker væske ut av kroppen, så man kommer i minus. Det er derfor viktig å drikke mye vann om man drikker mye kaffe og/eller øl.

Spenninger i hodet, nakke, skuldre, rygg kan også føre til hodepine.

Overforbruk av bl.a.Paracetamol kan føre til hodepine.

Bivirkninger av mange medisiner kan føre til hodepine.

For lite søvn og synsproblemer kan føre til hodepine.

Til sist kan naturligvis patologi i hodet også føre til hodepine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369274-farlig/#findComment-3222269
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

Om det er farlig å ha vondt i venstre side av brystet (der hjertet er) er jo avhengig av årsaken til smerten er. Man kan få vondt i musklene i brystet, man kan få halsbrann som kan kjennes som brystsmerter, og man kan få hjerteinfarkt. Muskelsmerter eller halsbrann er ikke farlig, hjerteinfarkt kan være det.

Vondt i hodet kan komme av så mangt. Ofte kommer det av dehydrering - altså at man har drukket for lite, særlig vann. Kaffe og øl bl.a. trekker væske ut av kroppen, så man kommer i minus. Det er derfor viktig å drikke mye vann om man drikker mye kaffe og/eller øl.

Spenninger i hodet, nakke, skuldre, rygg kan også føre til hodepine.

Overforbruk av bl.a.Paracetamol kan føre til hodepine.

Bivirkninger av mange medisiner kan føre til hodepine.

For lite søvn og synsproblemer kan føre til hodepine.

Til sist kan naturligvis patologi i hodet også føre til hodepine.

Takk for svar!

Men hjerteinfarkt, det gjør vel veldig vondt? Det gjør egentlig ikke så veldig vondt i det hele tatt, det er bare at jeg bekymrer meg sånn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369274-farlig/#findComment-3222292
Del på andre sider

Takk for svar!

Men hjerteinfarkt, det gjør vel veldig vondt? Det gjør egentlig ikke så veldig vondt i det hele tatt, det er bare at jeg bekymrer meg sånn...

Jeg vet ikke om det et hjerteinfarkt alltid er veldig vondt, min far hadde et uten å gå til dokter.. De fant det ut på en test på sykehuset mye seneree.

Jeg innbiller meg at du er forholldsvis ung; da er jo hjerteinfarkt meget sjelden. Men bekymrer du deg, gå til lege!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369274-farlig/#findComment-3222518
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...