Gå til innhold

Pusse opp bad billigst mulig!

Anbefalte innlegg

''Men hvor dårlig er badet ditt? Er du sikker på at du ikke kan få det akseptablet med maling, nytt dosete (og ring), nytt speil og fine knagger? Dette koster nesten ingenting, men kan gjøre et bad bra nok til at det ikke virker avskrekkende.

Å legge nytt badegulv uten å legge varmekabler, synes jeg er en dårlig løsning. (Men hvis gulvet er råttent og du trår igjennom så har du selvfølgelig ikke noe valg ;-))''

Badet er så gammelt at det nesten er "retrokult".. hehe! Men det tar ikke lang tid før en merker at det faktisk ER gammelt og slitt.

Har forøvrig tenkt tanken og bare male vegger og skifte møbler i første omgang og heller pusse opp skikkleiug om noen år når jeg har bedre råd!

P.s Hvorfor er det så lite gunstig å ikke legge varme i gulv? Jeg har aldri hatt dette og aldri hatt behov for det. Selv om det kan kjennes litt deilig når jeg er hos andre, er det ikke om å gjøre å ha det selv på det lille badet mitt. Ovnen på badet varmer mer enn godt nok! ;)

Varmekabler er praktisk (og deilig) blant annet fordi vannsøl fra dusjing ol tørker raskt opp. Det går selvfølgelig godt an å klare seg uten varmekabler, men dersom du mener å tilby et nyoppusset bad, så er jeg rimelig sikker på at de fleste vil være negative til manglende varmekabler.

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Sør

5

• frosken

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

"...badet vil komme på minst 100 000 MER enn om jeg ska ha fliser på vegger og gulv."

Hehehe, ble visst feil det også, men du skjønte nok hva jeg mente ;)

Nei, med mindre du har et veldig stort bad og/eller velger fryktelig dyre fliser, vil det ikke koste 100 000 mer med et fliselagt bad enn et bad med baderomsplater.

Dersom badet ditt først og fremst lider av å være stygt og utidsmessig, og ikke råtten/vannskadet, ville jeg ventet med oppussingen til jeg hadde kunnet gjøre "full pakke" med varmekabler og fliser osv.

Som flere har vært inne på kan man komme langt med litt stæsj og maling.

''Det første vi pusset opp når vi overtok leiligheta, var badet. De hadde valgt farger som var uforenelig med vår smak.''

Nemlig! mange vil til og med revurdert hele leiligheten om de syntes badet ikke er deres smak og det er helt nyoppusset.

Jeg tebker jeg gjør det lettere for evt kjøpere i framtiden om badet mitt er enkelt og de slipper å fjerne evt nye fliser om de ikke liker det..

''Nemlig! mange vil til og med revurdert hele leiligheten om de syntes badet ikke er deres smak og det er helt nyoppusset.''

Husker et hus vi så på en gang. Det var ikke bare badet som gjorde at det var uaktuelt, men jeg husker godt at de hadde et ganske nyoppusset bad og dertil ganske så påkostet, men alldeles grusom etter vår oppfatning.

Hvis vi hadde kjøpt det huset, ville jeg mislikt tanken på å hakke opp et ganske nytt bad bare fordi jeg ikke likte det - det er både sløseri og dårlig for miljøet - men jeg ville ha mislikt minst like mye tanken på å ha et så grusomt bad.

Gjest Uneolene

Bad er jo ganske dyrt å pusse opp uansett. Fliser er en liten sum i dette regnestykket. Vil anbefale deg å få gjort det samtidig.

''Bad er jo ganske dyrt å pusse opp uansett. Fliser er en liten sum i dette regnestykket. Vil anbefale deg å få gjort det samtidig.''

Etter hva jeg har skjønt så utgjør det en svært stor forskjell mtp om det skal være fliser eller ei!

Snakker av erfaring blant venner og kjente!

Ingen av dem jeg har snakket med har lagt flisene selv dog, så dette har vel en del å si for prisen.

Annonse

''Bad er jo ganske dyrt å pusse opp uansett. Fliser er en liten sum i dette regnestykket. Vil anbefale deg å få gjort det samtidig.''

Etter hva jeg har skjønt så utgjør det en svært stor forskjell mtp om det skal være fliser eller ei!

Ingen av dem jeg har snakket med har lagt flisene selv dog, så dette har vel en del å si for prisen.

''Etter hva jeg har skjønt så utgjør det en svært stor forskjell mtp om det skal være fliser eller ei!''

Det er svært stor forskjell på prisen på fliser. En trenger ikke velge italiensk glassmosaikk til 1500 kr pr kvm.

''Nemlig! mange vil til og med revurdert hele leiligheten om de syntes badet ikke er deres smak og det er helt nyoppusset.''

Husker et hus vi så på en gang. Det var ikke bare badet som gjorde at det var uaktuelt, men jeg husker godt at de hadde et ganske nyoppusset bad og dertil ganske så påkostet, men alldeles grusom etter vår oppfatning.

Hvis vi hadde kjøpt det huset, ville jeg mislikt tanken på å hakke opp et ganske nytt bad bare fordi jeg ikke likte det - det er både sløseri og dårlig for miljøet - men jeg ville ha mislikt minst like mye tanken på å ha et så grusomt bad.

Bad og kjøkken kan framstå som helt ødelagte, selv om de er påkostet.

Naboleiligheten vår er til salgs nå - der har de etter min mening ødelagt kjøkkenet. Det er ganske stort, så man får fint inn både spiseplass og mange skap, uten at det virker overlesset. Det er nå gjort om til et minimalistisk laboratorium. Riktignok et lyst og luftig laboratorium, men uegnet hvis man har noe særlig servise og kjøkkenutstyr, noe familier ofte drasser med seg når de flytter.

Er det prisen for selve flisleggingen du tenker på da? For prisen på flisene som sådan utgjør ikke det helt store.

Bad og kjøkken kan framstå som helt ødelagte, selv om de er påkostet.

Naboleiligheten vår er til salgs nå - der har de etter min mening ødelagt kjøkkenet. Det er ganske stort, så man får fint inn både spiseplass og mange skap, uten at det virker overlesset. Det er nå gjort om til et minimalistisk laboratorium. Riktignok et lyst og luftig laboratorium, men uegnet hvis man har noe særlig servise og kjøkkenutstyr, noe familier ofte drasser med seg når de flytter.

Ja, det skulle tatt seg ut om man lot serviset bli igjen der man flytter fra :-)

Det badet vi så, hadde lilla/syrinfargede fliser på gulv og vegger, dertil med et stort landskapsmotiv spredt over flere fliser over badekaret. I tillegg var både badekar (stort hjørnebadekar med boblebad), servant og toalett også lilla... Altså til og med _porselenet_. Tror jammen meg at doringen også var lilla....

Ja, det skulle tatt seg ut om man lot serviset bli igjen der man flytter fra :-)

Det badet vi så, hadde lilla/syrinfargede fliser på gulv og vegger, dertil med et stort landskapsmotiv spredt over flere fliser over badekaret. I tillegg var både badekar (stort hjørnebadekar med boblebad), servant og toalett også lilla... Altså til og med _porselenet_. Tror jammen meg at doringen også var lilla....

''Det badet vi så, hadde lilla/syrinfargede fliser på gulv og vegger, ''

Frem til hit hørtes det jo koselig ut, men etter resten var det jo til å grøsse av. Lilla badekar?

''Det badet vi så, hadde lilla/syrinfargede fliser på gulv og vegger, ''

Frem til hit hørtes det jo koselig ut, men etter resten var det jo til å grøsse av. Lilla badekar?

''Frem til hit hørtes det jo koselig ut, men etter resten var det jo til å grøsse av. Lilla badekar?''

*hehe* Husker vi kikket på et gammelt rekkehus for ørten år siden og der var sanitærporselenet lysegrønt...

Annonse

''Frem til hit hørtes det jo koselig ut, men etter resten var det jo til å grøsse av. Lilla badekar?''

*hehe* Husker vi kikket på et gammelt rekkehus for ørten år siden og der var sanitærporselenet lysegrønt...

Jeg husker at det ikke var uvanlig med farget porselen på wc og servant da jeg var barn. Husker en nabo hadde sivgule sådanne, og noen andre en slags grønnfarge. Jeg var lettere misunnelig.

Men lysegrønt og oransje var jo populært for ørten år siden. Lilla i et nyoppusset bad derimot. Men det var kanskje ikke helt nylig det var? :o)

Jeg husker at det ikke var uvanlig med farget porselen på wc og servant da jeg var barn. Husker en nabo hadde sivgule sådanne, og noen andre en slags grønnfarge. Jeg var lettere misunnelig.

''Jeg var lettere misunnelig.''

Har du husket å kreditere dine foreldre for den beste smaken - til slutt? :-)

''Jeg husker at det ikke var uvanlig med farget porselen på wc og servant da jeg var barn. Husker en nabo hadde sivgule sådanne, og noen andre en slags grønnfarge. Jeg var lettere misunnelig.''

Min tante hadde juletrelys i ulike farger, selve lyset + pæra hadde samme farge og jeg syntes det var såååå fint! Mye finere enn vårt kjipe med bare hvite lys. Av en eller annen merkelig grunn neket min mor å kjøpe fargede juletrelys.

Jeg har stor forståelse for det i dag. :o)

''Jeg var lettere misunnelig.''

Har du husket å kreditere dine foreldre for den beste smaken - til slutt? :-)

*he he*

Men mine foreldre hadde grønn metallic kjøleskap + oppvaskmaskin, så de klinte til der! :-) Og disse "hvite"-varene sto på et kjøkken med oransje vegger og rødt gulv!

''Jeg husker at det ikke var uvanlig med farget porselen på wc og servant da jeg var barn. Husker en nabo hadde sivgule sådanne, og noen andre en slags grønnfarge. Jeg var lettere misunnelig.''

Min tante hadde juletrelys i ulike farger, selve lyset + pæra hadde samme farge og jeg syntes det var såååå fint! Mye finere enn vårt kjipe med bare hvite lys. Av en eller annen merkelig grunn neket min mor å kjøpe fargede juletrelys.

Jeg har stor forståelse for det i dag. :o)

Jeg kjente ingen som hadde fargede julelys inne, men husker noen som hadde det ute. Jeg syntes det var såååå fint, og prøvde forgjeves å overtale opphavet til å kjøpe slike til oss også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...