Gå til innhold

Daimkuler og annet forsvunnet snop..

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke hva det het, men savner fløtekaramell med banansmak... Som høres ubeskrivelig ekkelt ut når det beskrives på den måten, men det VAR godt! Og ble solgt som en "plate", liksom.

Den finnes fremdeles - de har den på Meny butikker og på Ultra her i byen :-)

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• morsan

4

• Bookworm

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda

''Lohngrin som er så godt da - en av de beste sjokoladene synes jeg - men den ska helst være kald da :)

''

Jeg syns også Lohengrin var godt (har ikke smakt det på maaange år)! Men du; INGEN sjokolade er best kald, da smaker det jo nesten ikke sjokolade! Romtemperert, mmmmm...

;-)

Jeg synes i grunn all sjokolade er best kald jeg :)

Jeg synes i grunn all sjokolade er best kald jeg :)

''Jeg synes i grunn all sjokolade er best kald jeg :)''

Jeg liker den mest temperert. Det beste er å ta ren sjokolade, dyppe i varm te og så suge av det som smelter for hver gang... Nam!

''Lohngrin som er så godt da - en av de beste sjokoladene synes jeg - men den ska helst være kald da :)

''

Jeg syns også Lohengrin var godt (har ikke smakt det på maaange år)! Men du; INGEN sjokolade er best kald, da smaker det jo nesten ikke sjokolade! Romtemperert, mmmmm...

;-)

eller kroppstemperert.. legger gjerne stratosplaten litt på magen (fortsatt innpakket selvfølgelig) først jeg, for å få den litt varmere. Kald sjokolade er smakløst!

Finnes det ikke Daimkuler lenger? Jeg trodde Lion Pop Choc var inspirert av dem.

Jeg må laaangt tilbake for å finne noe jeg savner, jeg har spist forsvinnende lite godteri som voksen. Men jeg husker jeg mislikte at mandelputa i Twistposen (som i tillegg til å smake godt hadde en nydelig innpakning) og den mørke eggekonjakk-sjokoladen fra Bergene, forsvant.

Det var en annen sjokolade fra Bergene(?) også som var veldig god - i blå pakning, den var mer "bar" enn plate, noe som var uvanlig på 70-tallet. Porøst (men ikke flytende) ubestemmelig sjokoladefyll. Lurer på om den het Cavalier eller noe sånt. Det var sikkert bare jeg som likte den...

Re Twist: Jeg savner en bit som bare var der noen få år - aprikosekrem med melkesjokolade utenpå.

Annonse

Jeg liker den best romtemperert, men junior legger sin i kjøleskapet. Spesielt melkesjokolade.

''Jeg liker den best romtemperert, men junior legger sin i kjøleskapet. Spesielt melkesjokolade.''

Eksen pleier å legge sjokoladen i fryseren. Gale mannen.

Jeg savner vaniljeis med sjokoladebiter i boks. Ingen selger det lenger, bortsett fra kanskje de mer fancy merkene som Häagendäazz og sånn. Og det kjøper jeg ikke. :-)

Joda, sørlandsis har fortsatt vaniljeis med sjokoladebiter :o) Selges på joker og kiwi vel..

Joda, sørlandsis har fortsatt vaniljeis med sjokoladebiter :o) Selges på joker og kiwi vel..

Har de? Jeg har sjekket hver frysedisk jeg har kommet over uten hell. Men får bare ikke gi opp ;-)

Forresten er Charlottes iskrem helt nyydelig.. fra bl.a Meny. Men ingen sjokobiter der heller. :-(

Annonse

Har de? Jeg har sjekket hver frysedisk jeg har kommet over uten hell. Men får bare ikke gi opp ;-)

Forresten er Charlottes iskrem helt nyydelig.. fra bl.a Meny. Men ingen sjokobiter der heller. :-(

Jeg mener jeg så det i sommer. Både pistasj, vanilje, og sjokolade med sjokoladebiter i.

''Jeg liker den best romtemperert, men junior legger sin i kjøleskapet. Spesielt melkesjokolade.''

Eksen pleier å legge sjokoladen i fryseren. Gale mannen.

Jeg også av og til. Frossen Kvikk Lunsj minner meg om ungdommens påsketurer med Kvikk Lunsj i sekken. Når vi endelig kom så langt at vi skulle spise den var den frossen.

Det er en mimregreie :-).

Jeg savner vaniljeis med sjokoladebiter i boks. Ingen selger det lenger, bortsett fra kanskje de mer fancy merkene som Häagendäazz og sånn. Og det kjøper jeg ikke. :-)

Joda, det får man tak i...

...eller så begynner jeg å lure på om jeg virkelig bor på landsbygda og må begynne å sjekke datostemplingene bedre, kanskje det er eldgamle varelagre de driver å selger ut her, for jeg finner fortsatt mye av det dere andre sier dere savner:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...