Gå til innhold

Problemer med laptop som blir treg

Anbefalte innlegg

Har en laptop som ble levert med Windows vista og oppgradering til Windows7 etter en stund. Problemet med den er at den blir treg etter kort stund. Ved enkle spill, f.eks. tetris går klossene sakte og forflytter seg ikke som jeg vil.

Det hender også ofte at den fryser helt, kan ikke lukke sider eller surfe normalt.

Har hørt noen si at det kan skyldes at den er oppgradert til Windows 7 fra Vista. Lurte på om det kan være noen ide å kjøpe Windows 7 og legge det inn "rent"?

Det er en HP Pavilion HDX18-1100 18,4" WUXGAGeForce 9600GT,Core 2 Duo P8600,4GB RAM,320GB HDD,Blu-Ray,Webcam,TV-tuner,BT,VHP.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428849#extra

Noen som har peiling på pc og har noen ide om hva problemene skyldes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369338-problemer-med-laptop-som-blir-treg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var den treg fra starten av når du oppgraderte, eller har den blitt treigere etter hvert?

Om den har blitt treigere etter hvert, kan det komme av at det er langt inn for mye surr på den. Det beste er da å resofte.

Om du har kjøpt PC-en på Komplett, kan du sikkert ringe dit og be om råd.

Maskinen er gjerne noen år gammel. Neppe lønnsomt å kjøpe ny Win.7.

mvh

De går varme fort og så går de tregt. Ikke kjøp HP neste gang. Jeg sitter også med en HP Pavillion og samme problemet. Men jeg har kjøpt en kjøleplate på Clas Ohlsson, 299kr, og den hjelper i hvert fall litt. Dessuten kan du prøve å blåse eller støvsuge vifta

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...