Gå til innhold

Lite hyggelig leilighet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dere tanker om å flytte sammen etter en tid? Tror ikke jeg hadde orket tanken på å skulle flytte sammen med en som bryr seg så lite om hvordan han bor. I hvertfall måtte jeg da vært helt innstilt på at hjemmebanen ble mitt ansvar alene - og det skal det mye til at jeg hadde ønsket.

Det samme tenkte jeg ;)

For meg ville det vært et stort minus om jeg traff en fyr som hadde det slik hjemme.... tror nesten ikke jeg hadde tatt sjansen :P

Gjest likerkos

Jeg hadde foreslått at dere enten er hos deg eller at du får lov til å gjøre enkle tiltak for å gjøre det triveligere å være der. jeg hadde bare satt i gang.

Mannen min hadde det også utrivelig og jeg var ung og hadde lite penger og ville ikke sette krav om nyinnkjøp på det stadiet av forholdet. Ikke hadde jeg store krav heller.

Han hadde en treseter og en toseter som hadde sett sine bedre dager. De var hullete, så jeg dekket dem til med pledd og et par puter. Jeg kjøpte duk til spisebordet som også var ganske herpa og pyntet opp med lysestaker.

Gulvteppet hans var spesielt orginalt. Det besto av x antall utgaver av Aftenposten. Jeg fjernet disse og kjøpte et gulvteppe

på Ikea.

Det var ikke store tiltakene som skulle til før jeg synes det ble riktig så trivelig. Kan du ikke bare sette i gang?

Jeg har ymtet frempå bittelittegrann. Syns det er vanskelig, fordi jeg er redd han vil synes jeg er freidig og pågående. Men jeg sa f.eks at jeg syns det var underlig med et sort laken foran stuevinduet i stedet for gardiner :-) Jeg syns liksom ikke jeg bare kan sette i gang. Men han vet en del om hva jeg synes nå, men han blåser liksom i det. Det er jo hans leilighet, så jeg har jo ikke noe med det. Men jeg syns det er litt leit at han ignorerer det.

Gjest Shilapila

''Hvorfor skulle du begynne å forandre hjemme hos ham?''

Fordi det er mørkt og rotete og fordi hun har et ønske om å trives der. Synes det kommer litt an på hvor lenge de har vært sammen og om det er et stort ønske fra han om at de skal tilbringe tid i hans leilighet.

Jeg hadde en kjæreste engang som begynte å kritisere hjemmet mitt. Jeg likte det ikke. Han fikk ikke lov å flytte på møblene mine.

Det samme tenkte jeg ;)

For meg ville det vært et stort minus om jeg traff en fyr som hadde det slik hjemme.... tror nesten ikke jeg hadde tatt sjansen :P

... men etter å ha skrevet innlegget kom jeg på at min første leilighet ikke altid så så bra ut, tok meg ikke råd til nye møbler og ganske rotete hadde jeg det også... *hm*

Annonse

... men etter å ha skrevet innlegget kom jeg på at min første leilighet ikke altid så så bra ut, tok meg ikke råd til nye møbler og ganske rotete hadde jeg det også... *hm*

Alder har kanskje noe å si? Tviler på jeg hadde brydd meg så mye om jeg var rundt tjue og fyren var sånn...... men en fyr på min alder i en sånn leilighet hadde jeg nok skygga unna ;)

Gjest Shilapila

Alder har kanskje noe å si? Tviler på jeg hadde brydd meg så mye om jeg var rundt tjue og fyren var sånn...... men en fyr på min alder i en sånn leilighet hadde jeg nok skygga unna ;)

Skygge unna hva? Som en mulig samboer i fremtiden? Sexual partner for en natt? En mer perifer venn?

Gjest Nickløsheletida

Jeg har ymtet frempå bittelittegrann. Syns det er vanskelig, fordi jeg er redd han vil synes jeg er freidig og pågående. Men jeg sa f.eks at jeg syns det var underlig med et sort laken foran stuevinduet i stedet for gardiner :-) Jeg syns liksom ikke jeg bare kan sette i gang. Men han vet en del om hva jeg synes nå, men han blåser liksom i det. Det er jo hans leilighet, så jeg har jo ikke noe med det. Men jeg syns det er litt leit at han ignorerer det.

Det høres ut som dere ikke kjenner hverandre så godt enda?

Jeg synes du godt kan spørre rett ut hvis dere har kjent hverandre en stund.- Du er det greit at jeg gjør noen små endringer her?- Jeg trives ikke så godt i dette rotet.

Gjest likerkos

Jeg har bare nevnt at han er godt voksen. Han er 46 år for å være nøyaktig

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har lest boken og syntes den var strålende morsom. Har sett filmen og, men husker ikke hvordan den sluttet? Var det en kommode som ble kastet ut bokstavelig talt eller?

Det var ikke det som jeg oppfattet som den fantastiske slutten.

Mer kan jeg ikke røpe. Se filmen :-)

Gjest Shilapila

Samboer seff...dessuten har jeg litt fordommer mot menn i shabby leiligheter.... innbiller meg at de ikke dusjer for ofte osv :P

Der tror jeg du tar feil. Det er mange menn som bryr seg lite som ingenting om inventar, men er renslige. Eksen min var en slik.

Gjest Hulderen

Jeg ser at flere oreslår at du bare skal ta deg til rette. Jeg hadde IKKE likt det om en kjæreste begynte å gjøre forandinger hjemme hos meg. Det er noe med å respektere den andre.

Du kan nevne or ham at du kunne tnke deg noen små forandinger og spør hva han syns om det. Da finner du fort ut hvor mye inventaret betyr for ham. Syns han det er greit at du tar grep, så kan du det, men ikke overkjør ham! Pass på at han er enig i det du vil gjøre.

Er filmen bra?

Jeg gjorde et forsøkt på å lese boka, men ga opp etter bare to sider. Bare irriterende. Altfor korte! Setninger, altså. Pussig.

Samme her. Jeg holdt på å irritere på meg kløe av den. ALT var irriterende! Skrivestilen, dotten av en mann og så dama da. Herregud, jeg ble ordentlig sur av den boka. Så sur at jeg ikke har lest et ord av Erlend Loe etterpå, og filmen har jeg holdt meg langt unna.

Samme her. Jeg holdt på å irritere på meg kløe av den. ALT var irriterende! Skrivestilen, dotten av en mann og så dama da. Herregud, jeg ble ordentlig sur av den boka. Så sur at jeg ikke har lest et ord av Erlend Loe etterpå, og filmen har jeg holdt meg langt unna.

*he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...