Gå til innhold

respekt for andres tid, kan det læres?

Anbefalte innlegg

Gjest venninner som somler
Skrevet

Jeg har en venninne som er en utrolig somlepave, det innrømmer hun i hvertfall selv. Det som er mest provoserende, at hun tydeligvis ikke forstår hvordan somlingen påvirker oss andre. Det er ikke bare hun som skal planlegge dagen/kvelden. jeg blir så lei av å skulle vente på noen som hele tiden blir forsinket fordi hun bare skulle gjøre ditt og datt, ( saker hun kunne fikset på et annet tidspunkt) eller ikke satt igang med før vi skulle møtes.

Sist gang ble jeg ganske sur, og sa det rett ut, hvor irritert jeg ble. Hun unnskyldte seg etter på med, at hun ble veldig oppslukt av prosjektet sitt, og glemte tiden. Men om hun helt tok det inn over seg vet jeg ikke.

Så er det håp?

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror ikke det er håp før dere faktisk reiser fra henne el.

Har en bekjent som er helt lik (han er sammen med en venninne), han er konsekvent minst en halvtime forsinket. Så jeg har begynt å gå, jeg gidder ikke sitte og vente på dem. Da blir han skikkelig skikkelig sur - men det er faktisk ikke mitt problem. Hadde han kommet i tide hadde han funnet meg :)

Skrevet

Hvis venninna di selv er motivert for å få unna ting til rett tid og bli mer presis, så er det håp for forbedringer, Hvis du mener at du skal prøve å oppdra henne til å bli mer presis, så er prosjektet håpløst, mener

Skrevet

Hvis du skal til henne så kom en time senere, hun er jo ikke ferdig allikevel.

Om du skal vente på at hun kommer innom og skal sitte på så sier du klart fra på forhånd at "klokka 18 drar vi, samme om du har kommet eller ikke!" og gjør det.

Skrevet

Klart det kan læres. Disse menneskene kommer jo veldig sjeldent for sent til f.eks flyet når det skal på ferie. Fordi de da prioriterer å komme tidsnok.

Det er en irriterende uvane - Den saken er klar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som andre skriver: Disse menneskene er vanligvis ikke påvirkelige av ord.

Her må det rendyrket adferdsterapi til. Eksempelvis må en kjøre 18.01 om det er avtalt samkjøring kl 18.00. En forlater kafeen 18.10 om en har avtalt å møtes 18.00.

Gjest takk for den du
Skrevet

En venninne av meg lovte å besøke meg en dag, skulle komme i tretia tror jeg det var... tretida kan jo bety så mangt det, både halv tre og halv fire... klokka tikka og takka, plutselig ble den fire, kvart over fire.... så kom en melding. Hei, sorry, men jeg glemte helt av at jeg skulle besøke deg i dag, satt opptatt i et møte.

Jau, takk for den du! Jeg som avlyste andre avtaler pga hun skulle komme...

Skrevet

En venninne av meg lovte å besøke meg en dag, skulle komme i tretia tror jeg det var... tretida kan jo bety så mangt det, både halv tre og halv fire... klokka tikka og takka, plutselig ble den fire, kvart over fire.... så kom en melding. Hei, sorry, men jeg glemte helt av at jeg skulle besøke deg i dag, satt opptatt i et møte.

Med mindre dette ikke er en typisk adferd hos henne, er det alltids lov å glemme :)

Gjest takk for den du
Skrevet

Med mindre dette ikke er en typisk adferd hos henne, er det alltids lov å glemme :)

Det har skjedd flere ganger, dessuten har det vært hvit løgn for hennes side.

Gjest venninner som somler
Skrevet

Når jeg så nicket ditt så ble jeg i et øyeblikk shitredd for at hun var på DOL og leste innlegget , eller noen andre som følte seg truffet. Bra det ikke var tilfellet da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...