Gå til innhold

Joda, det går bra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

man svarer "Jo det går bra" fordi det er det folk forventer å få til svar.. Jeg svarte engang det motsatte... og du skulle sett ansiktet til den som spurte... Hadde iallfall ikke akkurat forventet det svaret h*n fikk.

Jeg liker ikke spørsmålet "hvordan går det?", og varianter av det spørsmålet... nettopp fordi den som spør forventer å få bekreftet at det går bra... siden bra er standardsvaret på detspørsmålet

Men når noen spør"hvordan har du det?" eller hvordan har du hatt det i det siste?" er det mer åpent for at den som svarer kan si det som det er... synes

man svarer "Jo det går bra" fordi det er det folk forventer å få til svar.. Jeg svarte engang det motsatte... og du skulle sett ansiktet til den som spurte... Hadde iallfall ikke akkurat forventet det svaret h*n fikk.

Jeg liker ikke spørsmålet "hvordan går det?", og varianter av det spørsmålet... nettopp fordi den som spør forventer å få bekreftet at det går bra... siden bra er standardsvaret på detspørsmålet

Men når noen spør"hvordan har du det?" eller hvordan har du hatt det i det siste?" er det mer åpent for at den som svarer kan si det som det er... synes

Nei, det er ikke alle som takler å få til svar at det ikke går bra.

En gang var det en som jeg egentlig ikke kjente som spurte meg om det gikk bra, og da gjorde det ikke det. Jeg sa som sant var at jeg var veldig lei meg for kjæresten hadde gjort det slutt dagen før. Men denne personen tok det på en fin måte, og viste medlidenhet og ga meg noen trøstende ord.

Veldig bra. :0) Men som tidigere meget fattig i Norge, så vet jeg at det ikke nødvendigvis hjelper å være åpen om det heller. For det fordrer jo at man har noen som hører deg...

Det er sant. Selv har jeg erfaring med at det lønner seg å være åpen om problemer. Om ikke alle strømmer til for å hjelpe, så er det kanskje en eller to som har gode råd eller en hjelpende hånd.

Og jeg synes det er flott å kunne hjelpe andre, men da må jeg først vite at de vil ha hjelp. Noen skal være så stolte å greie seg selv, og blir fornærmet hvis man prøver å strekke ut en hånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...