Gå til innhold

Har de plikt til å bytte den?

Anbefalte innlegg

Gjest litt i villrede

Jeg kjøpte en patrondyse til skriveren min, i bokhandelen. Jeg sa jeg skulle ha til Canon, og at det var nr. MP 550. Jeg sa jeg ikke kunne se det uten briller, og ba henne sjekke for meg. Hun ser, og sier, ja dette er til 550.

Når jeg har kommet hjem og prøver å sette i patronen, går det ikke. Jeg sammenlikner så med den gamle patronen og ser at de har noe ulik størrelse. Jeg ser på pakken, og der står det ikke MP550. det står MP770, og under der står det i550 (pluss en rekke andre tall da).

Jeg skjønner jo at ekspeditøren lett kunne ta feil. Men: Har bokhandelen plikt til å bytte den, når de ga meg feil pakke, og ikke den jeg ba om? Patronen kan jo ikke selges igjen, for forseglingen var brutt. Hva hvis hun nekter og sier jeg skulle sjekket?

Sier kjøpsloven noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369583-har-de-plikt-til-%C3%A5-bytte-den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått feil vare er det klart du har krav på ny.

Men når bestillingen skjedde muntlig og du selv var tilstede blir det jo ord mot ord. Er det en butikk med god service gir de deg ny uten å stille spørsmål. Saksøker du dem (som om det var noen opsjon...) vet jeg ikke om du hadde vunnet frem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...