Gå til innhold

Reise langt uten mann og barn?

Anbefalte innlegg

Gjest det blir en fantastisk opplevelse

Jeg synes du skal dra til dette landet med moren din!

Men før jeg bestemte hvilken tur / reiseselskap osv, så ville jeg snakket med mannen min, og hørt hva han ville (uten å ha bestemt meg på forhånd at han ikke vil).

Vi har vært på flere slike turer, både med besteforeldre og uten, men alltid med barna etter vi fikk barn.

Så hvis det er et alternativ for mannen din og reise på en annen tur (dvs ikke en pakketur beregnet for godt voksne) til samme landet, med svigermor, deg og barna, så ville jeg gjort det.

Jeg ville i hvertfall lagt det frem som en av flere muligheter, men gjort det tydelig at du (og moren din) ønsker å dra, på en eller annen måte.

Når det var avgjort, hadde jeg begynt å planlegge og glede meg. Det blir en fantastisk tur, helt sikkert!

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• morsan

5

• laban

4

• ekte nick

4

Siden moren din har en slik historie, og du er en stor del av den, så synes jeg godt du kan prioritere denne turen for dere to.

Jeg forstår at du synes det er vanskelig å bruke så mye penger på "bare deg", men dette er noe som vil kunne være viktig for din identitet, og ikke minst for din mor.

Som du også sier, så er det en sterk følelse av "nå eller aldri", og det vil nok både mann og barn forstå.

Ta mange bilder, og fortell dem mye om det dere opplevde, slik blir de også en del av turen.

Kanskje kan du ta med resten av familien dit senere :)

Dette syns jeg absolutt du bør gjøre! Det er som du sier en engangs-sjanse i livet. Du reiser av hensyn til din mor, og deg selv, og det bør familien unne deg. Dine barn har da ikke noe med å kreve at du skal ta med deg dem?! Det ville dere uansette ikke ha råd til. Din mann bør unne deg reisen.

Du bør legge fram saken slik at dette kommer du til å gjøre, ingen diskusjon, men forklare dem årsaken og si at du håper de gleder seg med deg.

Dette syns jeg absolutt du bør gjøre! Det er som du sier en engangs-sjanse i livet. Du reiser av hensyn til din mor, og deg selv, og det bør familien unne deg. Dine barn har da ikke noe med å kreve at du skal ta med deg dem?! Det ville dere uansette ikke ha råd til. Din mann bør unne deg reisen.

Du bør legge fram saken slik at dette kommer du til å gjøre, ingen diskusjon, men forklare dem årsaken og si at du håper de gleder seg med deg.

Jeg var kanskje litt rask der, jeg trodde det var dine egne sparepenger du skulle bruke, men skjønner nå at du og mannen din har felles økonomi. Da syns jeg du skal snakke med ham om det først, og legge det fram som noe særdeles viktig for deg og din mor. Han bør være voksen nok til å forstå.

Barna dine derimot, syns jeg ikke har noe de skulle ha sagt, i forhold til å skulle være med mener jeg.

Annonse

Reis!!!! Si at dere og barna kan reise til syden mange ganger senere, men at mormor er så gammel at det ikke er sikkert hun orker å reise så langt flere ganger enn denne ene gangen.

Du kommer til å angre vanvittig om du ikke gjør det! Legg til side det du kan hver mnd så har du penger til det.

Jeg synes Lillemus sitt argument her er veldig bra, er helt enig.

Jeg var kanskje litt rask der, jeg trodde det var dine egne sparepenger du skulle bruke, men skjønner nå at du og mannen din har felles økonomi. Da syns jeg du skal snakke med ham om det først, og legge det fram som noe særdeles viktig for deg og din mor. Han bør være voksen nok til å forstå.

Barna dine derimot, syns jeg ikke har noe de skulle ha sagt, i forhold til å skulle være med mener jeg.

Vi har felles økonomi, men jeg tjener bedre enn ham, og vi har lite lån. Vi setter av til sparing begge to, hver måned.

Jeg synes du skal legge dette fram for mannen din og fortelle ham hvor mye dette betyr for deg.

Tenk også litt på hva du hadde sagt og ment om det hadde vært omvendt og dette handlet om din mann: Ville du ha ønsket at han lot det være fordi han trodde at du tenkte at dette var dumt?

Jeg ville ha unnet ham en slik tur av hele mitt hjerte. Men det er ikke aktuelt fordi hans mor ikke liker å reise ;-)

Han ønsker nok at vi skal bruke en del penger på en Alpetur til neste år, for hele familien - og vil sikkert tenke at da går den Alpeturen i vasken hvis jeg skal reise til Afrika....

Annonse

Vi har felles økonomi, men jeg tjener bedre enn ham, og vi har lite lån. Vi setter av til sparing begge to, hver måned.

Da synes jeg absolutt du kan unne deg det. En slik reise kan (i livsperspektiv) betyr mye mer enn mange andre ting dere kunne spare til.

Ja - det er mannen min som ønsker å kjøpe hytte ;-)

I det perspektiver er din drøm rimelig ;-) Neida, setter selvfølgelig ikke de to opp mot hverandre, men ettersom dere har økonomisk rom for å tenke på hyttekjøp tenker jeg at 25' ikke er uoverkommelig mye. Det er en spesiell reise du beskriver, og som mange har pekt på allerede har du ikke mange sjanser til å oppleve dette sammen med din mor. Jeg tror dere både familiært og økonomisk tåler at du gjør denne reisen jeg :)

Om dere har råd ville jeg dratt.

Noen ganger får man sjanser man ikke vil få igjen, dette er en av de gangene. Dessuten, sydenferie kan dere jo reise på de neste ti årene :)

Råd og råd... - det er jo et spørsmål om prioriteringer.... Vel - jeg har mer enn 25000 kr som står på "feriekontoen" - og setter av penger til det hver måned - men dersom jeg bruker det på denne turen, blir det jo mindre til andre reiser....

Det er jo også mulig å utvide lånet/ ta opp litt fleksilån til en så spesiell ting. Vi har lite lån.

Dersom dere har råd til det, skal du selvfølgelig reise!

Synes

Ja, jeg synes jo også det - men tror nok kanskje at min kjære ikke helt er med på det. Jeg har nevnt det en gang eller to for noen måneder siden, og så en gang i sommer - at den turen skulle arrangeres. Men må ta den ordentlige praten en kveld vi begge er opplagte og har tid til å prate.

Jeg synes du skal snakke med mannen din om dette før du spekulerer alt for på hvem som tenker hva.

''Jeg synes du skal snakke med mannen din om dette før du spekulerer alt for på hvem som tenker hva.

''

Som vanlig kommer du med kloke ord, kjære frosk! Joda, jeg skal prate med ham. Men nå i hverdagen har vi ikke ork og tid. Vi er stuptrøtte begge to. Men vi skal på hyttetur i helga, så kanskje vi får pratet da ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...