Gå til innhold

noen med lignende opplevelser

Anbefalte innlegg

Gjest victoria

Jeg har gått til behandling i 6 7år gjennom ppt tjenesten, BUPP og VOPP.I løpet av den tiden så har jeg hatt 8 behandlere fra jeg begynte til nå.(ble nå sendt til helsetjensten i kommunen for de på vopp hadde ikke plass til å ha meg der lenger.)Jeg har de en stund og så enten slutter de bare eller så slutter de pga. de blir syke.Da får jeg som regel en annen en.

Dette tærer på tillitsforholdet til behandlerene som jeg har.Samtidig så føler jeg at det er min skyld at de slutter.De tar jo tid å bygge opp et tillitsforhold til en behandler.Når en først har bygget opp det tillitsforholdet så finner man ut at den behandleren skal slutte og en ny skal erstatte den forrige.Da må man bygge opp et tillitsforhold til.Dette blir ganske slitsomt.Nå går jeg til en i kommunehelsetjenesten, og hun har jeg hatt i et år.

Det jeg lurer på er om noen har opplevd det samme som meg eller noe lignende.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36996-noen-med-lignende-opplevelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er sikkert mange med lignende opplevelser - dessverre.

Det er ikke anderledes i psykiatrien enn i resten av samfunnet: folk blir syke, og folk skifter jobb (og halvparten bir borte lenge i opp til flere svangerskapspermisjoner).

Gjest svinging

jeg er veldig takknemlig hvis noen vil svare meg på dette,siden jeg ikke bruker alltid å få svar når jeg skriver inn hit.

Kjære Victoria

Dette er nok ganske så alminnelig. Som NHD skriver kan også ansatte i helsevesenet skifte jobb eller bli syke, og det passer aldri for oss som pasienter... Det kan kanskje oppleves som et nytt svik?

Jeg har hatt flere ulike behandlere av forskjellige grunner, som innleggelser og terapeutbytter. Men jeg har også hatt flaks ved at terapeuter jeg har hatt før, begynner i jobber der jeg møter dem igjen!

Nå har jeg en terapeut som jeg har kjent i noen år, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan ha ham fordi han nok er på flyttefot. Han sier imidlertid at jeg skal vite at han vil "være der" alikevel. At jeg alltid vil være velkommen til å ta kontakt innimellom, tror jeg han mener. Ja,ja, vi får vel se hvordan det vil fungere...

jeg er veldig takknemlig hvis noen vil svare meg på dette,siden jeg ikke bruker alltid å få svar når jeg skriver inn hit.

Heia!!!

som Nils Håvard sier er det nok mange som har vært igjennom det der i løpet av mine 9 år i systemet har jeg hatt 8 forskjellige "behandlere" foruten de kontaktpersonene jeg har hatt ved innleggelser.... så ja det finnes og det kan være vondt på flere måter

men stå på det er jo du sjølv som skal gjøre en del av jobben og vi må bare finne oss i at vi må få nye behandlere.....

kanskje har du opplevd det og bli "forlatt" før, men en ting som vi går inn i behandlinga med er jo vissheten om at vi en dag må ta farvel med dem og...

ofte tar desverre behandlinga lenger tid pga. at du må "begynne på nytt" igjen det er jo ikke alle som "gidder" lese de gamle mappene.... lykke til og husk at Ting Tar Tid.....

oppmuntringer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...