Gå til innhold

er dette lov?

Anbefalte innlegg

Gjest victoria

jeg husker da jeg gikk på vg skole.Jeg gjorde to selvmordsforsøk og havnet på sykehuset begge gangene.

Jeg hadde samtidig meldt meg på skoleturen til Praha som jeg gledet meg til.Da jeg kom ut fra sykehuset etter andre selvmordsforsøket,begynte en av lærerene som jeg hadde å reagere på dette.Hun sa at hun ikke tørte å ha meg meg på denne skoleturen hvis det ikke var en ekstra lærer som var med og passet på meg.Hun hadde også skrevet et brev til overlegen på vopp(da jeg gikk der)om meg og at jeg var alvorlig syk siden jeg hadde gjort noen selvmordsforsøk.det endte med at jeg meldte meg ut av denne turen,noe som jeg hadde gledet meg til.

Det jeg lurer på er hva synes dere om handlngen til denne læreren?Hadde hun lov til å gjøre slik noe som å sende dette brevet til min psykiater på vopp?

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37001-er-dette-lov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, hun hadde lov til å spørre. Det tyder på at hun var/er en ansvarsbevisst lærer. Du hadde to nylige selvmordsforsøk bak deg. Det skal en ta alvorlig, og det gjorde hun.

Loven begrenser dog hva behandleren kan svare uten ditt samtykke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37001-er-dette-lov/#findComment-141062
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...