Gå til innhold

Blogging/utlevering av barn

Anbefalte innlegg

Jeg har ei bekjent som jeg har fulgt med litt på bloggen til over en periode (1 - 2 år, tenker jeg). Hun har to barn, og hun blogger hver eneste dag, med masse bilder av barna som hun har tatt samme dag.

Jeg reagerer på mengden av bilder og info hver eneste dag. Hun har tydeligvis med seg kamera i alle situasjoner; ved frokostbordet, på vei ut i bilen, levering i barnehagen, henting i barnehagen, besøk på kjøpesenter, besøk hos besteforeldre, legebesøk, you name it! Hun tar altså bilder av ungene i alle mulig slags hverdagssituasjoner _hver eneste dag_. Og legger ut bildene/hverdagshistoriene på bloggen sin hver kveld etter at barna har lagt seg.

Hva syns dere om det? Sunt? For barna?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370012-bloggingutlevering-av-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For barna: Pinlig lesning om noen år

For eventuelle lesere: Uinteressant og kjedelig lesning.

Ja, enig med deg.

Men jeg syns i tillegg at det blir en merkelig oppvekst for barna som får et kamera stukket opp i ansiktet i alle slags situasjoner hver dag. Vi for vår del tar bilder ved spesielle anledninger, ikke i hverdagssituasjoner som ved frokostbordet, på vei til bilen eller i handlevogna på Kiwi, liksom...

Sånt er sykt kjedelig å lese om for alle andre enn de pedofile.

Selv har jeg begynt å blokkere diverse FB venner. De som poster (les: klipper og limer) dagens visdomsord, gjerne et par ganger om dagen, ryker kjapt ut. Vitsemannen ligger tynt an han også.

FB minner meg om da vi alle fikk PC for 10-12 år siden. Da inneholdt nesten alle mailer en vits eller en morsom link. Dette ble etterfulgt av SMS morsomhetene.

Ja, enig med deg.

Men jeg syns i tillegg at det blir en merkelig oppvekst for barna som får et kamera stukket opp i ansiktet i alle slags situasjoner hver dag. Vi for vår del tar bilder ved spesielle anledninger, ikke i hverdagssituasjoner som ved frokostbordet, på vei til bilen eller i handlevogna på Kiwi, liksom...

''Men jeg syns i tillegg at det blir en merkelig oppvekst for barna som får et kamera stukket opp i ansiktet i alle slags situasjoner hver dag. Vi for vår del tar bilder ved spesielle anledninger, ikke i hverdagssituasjoner som ved frokostbordet, på vei til bilen eller i handlevogna på Kiwi, liksom...''

Der er jeg helt uenig med deg. Det er ofte hverdagsbildene som er morsomme å ha i ettertid, og ikke du evindelige bursdagsbildene, som gjerne er like fra år til år.

Men å legge dem ut på nettet er jo noe helt annet!

Annonse

Selv har jeg begynt å blokkere diverse FB venner. De som poster (les: klipper og limer) dagens visdomsord, gjerne et par ganger om dagen, ryker kjapt ut. Vitsemannen ligger tynt an han også.

FB minner meg om da vi alle fikk PC for 10-12 år siden. Da inneholdt nesten alle mailer en vits eller en morsom link. Dette ble etterfulgt av SMS morsomhetene.

''Selv har jeg begynt å blokkere diverse FB venner. De som poster (les: klipper og limer) dagens visdomsord, gjerne et par ganger om dagen, ryker kjapt ut. Vitsemannen ligger tynt an han også.''

Samme her. Og samme gjelder de jeg ikke kjenner så godt og som legger ut mengder av (for meg) uinteressante bilder.

'' De som poster (les: klipper og limer) dagens visdomsord, gjerne et par ganger om dagen, ryker kjapt ut.''

Jeg har heldigvis et fåtall venner av den typen - så jeg lar være å blokkere - og nøyer meg med en liten himling med øynene ;-)

Jeg elsker visdomsord, men er ikke på Facebook. Hvis jeg begynner der bør jeg aldri legge ut noen visdomsord da?

Jeg elsker visdomsord, men er ikke på Facebook. Hvis jeg begynner der bør jeg aldri legge ut noen visdomsord da?

''Jeg elsker visdomsord, men er ikke på Facebook. Hvis jeg begynner der bør jeg aldri legge ut noen visdomsord da?''

Joda, det synes jeg du skal dersom du liker det selv. :o) Det er i alle fall bedre enn tre tusen oppdateringer om dagen over hva man gjør. Går på do, henter posten, sjekker mail, spiser litt, sender en sms osv...

''Sånt er sykt kjedelig å lese om for alle andre enn de pedofile'' Godt poeng.

Annonse

Jeg tror dette blir en slags mani og det er slettes ikke bra, verken for bloggeren eller barna. Når skal hun bare leve? Alt hun gjør dreier seg om blogg og hver gang hun gjør noe, eller tar et bilde så tenker hun sikkert på hvordan hun skal skrive om dette.

Selv har jeg aldri skjønt poenget med blogging, og hvem ville syns at livet til andre er så interessant at de gidder å lese det?

''Jeg elsker visdomsord, men er ikke på Facebook. Hvis jeg begynner der bør jeg aldri legge ut noen visdomsord da?''

Joda, det synes jeg du skal dersom du liker det selv. :o) Det er i alle fall bedre enn tre tusen oppdateringer om dagen over hva man gjør. Går på do, henter posten, sjekker mail, spiser litt, sender en sms osv...

..eller skrive det samme hver eneste fredag... : "Endelig fredag, i dag blir det taco og kanskje et glass med rødt. God helg alle sammææææn!"

Jeg spyr!!

Ja, enig med deg.

Det er morsomt å ha bilder fra hverdagen og ikke bare festligheter, men ikke hver dag nei... hjelpes, stakkars unger!

Gjest Niccolina

Jeg forstår det ikke. Jeg rett og slett kan _ikke_ forstå hensikten. Kun hvis bloggen er passordbeskyttet, men åpent for alle? Bortimot galskap.

Jeg tenker at mor har et enormt oppmerksomhetsbehov, og setter ungene i spotlighten for å oppnå det. Hun er sikkert glad i dem, men er avhengig av tilbakemeldinger og bekreftelser på at hun er en fantastisk mamma..... jeg snakker nå ut i fra den erfaringen jeg har med et lignende tilfelle.

''Men jeg syns i tillegg at det blir en merkelig oppvekst for barna som får et kamera stukket opp i ansiktet i alle slags situasjoner hver dag. Vi for vår del tar bilder ved spesielle anledninger, ikke i hverdagssituasjoner som ved frokostbordet, på vei til bilen eller i handlevogna på Kiwi, liksom...''

Der er jeg helt uenig med deg. Det er ofte hverdagsbildene som er morsomme å ha i ettertid, og ikke du evindelige bursdagsbildene, som gjerne er like fra år til år.

Men å legge dem ut på nettet er jo noe helt annet!

''Der er jeg helt uenig med deg. Det er ofte hverdagsbildene som er morsomme å ha i ettertid, og ikke du evindelige bursdagsbildene, som gjerne er like fra år til år.''

Jo, selvsagt kan det være morsomt også med hverdagsbilder, men det jeg reagerer på her er _mengden_. Det er ikke snakk om et eller to bilder en gang i blant, men kanskje 5 - 6 - 7 bilder hver eneste dag, som blir lagt ut på bloggen. Mest sannsynlig fins det flere bilder som ikke blir lagt ut.

Jeg mener det blir helt unaturlig for barna; samme hvilken situasjon de befinner seg i, står mamma der med kamera.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...