Gå til innhold

Glemte å bake

Anbefalte innlegg

Det stemmer ikke. Alt vi selger er hjemmelaget, og det er et salgsargument i seg selv. De fleste som handler hos oss roser oss for nettopp dette, og sier at det de får andre steder smaker kunstig.

Jeg velger også hjemmelaget om jeg kan, spesielt gjærbakst.

Jeg spiser også hjemmebakst, det er skoleledelsen som er hysteriske for tub. Eneste gangen jeg var redd, var da 30 somalske damer laget middag til barnehagen hver dag og ingen av dem var testet for tub. Da var det snakk om unger fra 0,5 år og oppover og smitte.

Fortsetter under...

Persille1365381127

Jeg spiser også hjemmebakst, det er skoleledelsen som er hysteriske for tub. Eneste gangen jeg var redd, var da 30 somalske damer laget middag til barnehagen hver dag og ingen av dem var testet for tub. Da var det snakk om unger fra 0,5 år og oppover og smitte.

Det er sært, de har jo ikke lov å jobbe i barnehagen uten tub.test - det står i barnehageloven.

Det er sært, de har jo ikke lov å jobbe i barnehagen uten tub.test - det står i barnehageloven.

De jobbet ikke i barnehagen, men var med på et prosjekt om å lære norske vaner og hvordan kle seg i kulda og slike ting. De var i lokalet ved siden av barnehagen og ungene deres var i barnehagen og de laget mat til barnehagen hver dag.

''Tror det du sier er mest et Oslo Øst-fenomen.''

Folks evt. bekymring for smitte eller dårlig hygiene er ikke geografisk betinget.

Jeg har solgt hjemmelaget bakverk for tusenvis av kroner i "Oslo Øst" (hvis vi deler byen i to) i løpet av de siste årene, og aldri hørt noe om at det burde vært innpakket. De som mener det, lar nok bare være å kjøpe slike kioskvarer.

På kakelotteri derimot, sier reglene at de skal være pakket i gjennomsiktig cellofan eller plast.

Det kan så være, men når Dorthe sier at det er en regel som forbyr hjemmebakst i skolesammenheng, så er det ikke en gjengs regel over hele landet.

En venninne som jobbet som lærer i ulike Oslo-skoler sa en gang at dette var noe som var utbredt i Oslo Øst-skolene, men mindre omtalt andre steder i Oslo og omegn.

Jeg har bodd flere steder i Norge, og ikke opplevd å komme borti denne reglen.

Det kan så være, men når Dorthe sier at det er en regel som forbyr hjemmebakst i skolesammenheng, så er det ikke en gjengs regel over hele landet.

En venninne som jobbet som lærer i ulike Oslo-skoler sa en gang at dette var noe som var utbredt i Oslo Øst-skolene, men mindre omtalt andre steder i Oslo og omegn.

Jeg har ikke hørt noe om en slik regel. Jeg har ikke selv barn i oslo-skolen, men har flere venner som har barn i skolen i oslo øst. Selv har jeg barn i kommune rett nord for oslo. Og her er det hjemmebakte kaker til flere arrangementer i skolen - deriblant 17. mai.

Annonse

Persille1365381127

De jobbet ikke i barnehagen, men var med på et prosjekt om å lære norske vaner og hvordan kle seg i kulda og slike ting. De var i lokalet ved siden av barnehagen og ungene deres var i barnehagen og de laget mat til barnehagen hver dag.

Ok. Men det er likevel ikke godkjent. Man skal jo være godkjent av mattilsynet for å få lov til å servere mat i barnehage...

Jeg er jo helt enig med deg i at dette ikke er noen "regel".

Jeg mente bare at det heller ikke er spesielt utbredt på (hele) østkanten av Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...