Gå til innhold

Smerter øverst i magen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Galle?

Det er en typisk lørdags-akkutt-greie, for da spiser ofte folk feit mat og drikker alkohol, som kan utløse anfall. Mannen min fikk smerter rundt hele nedre del av brystet, og var helt gråbleik og svett. Vi frykta også hjertet, men det var gallen. De fjerna den like etterpå, og de siste 8 åra har han vært uten symptomer. Ikke sikkert det er samme med din mann, men kan være verd å vurdere.

Gjest trådstarter

Galle?

Det er en typisk lørdags-akkutt-greie, for da spiser ofte folk feit mat og drikker alkohol, som kan utløse anfall. Mannen min fikk smerter rundt hele nedre del av brystet, og var helt gråbleik og svett. Vi frykta også hjertet, men det var gallen. De fjerna den like etterpå, og de siste 8 åra har han vært uten symptomer. Ikke sikkert det er samme med din mann, men kan være verd å vurdere.

Ja, jeg tenkte litt på gallen...

men stae mannen nektet å la meg ringe legevakta.

Sier han er bittelitt bedre i dag og mener det kanskje er fordi d er lenge siden han hadde avføring?? Men syns det satt litt vel langt oppe i magen, faktisk over ribbebeinsnivå (nederste del).

Gjest trådstarter

Magesyre? Kutt kaffe og sterkt i helga, drikk Biola og spis ofte og mindre. Stikk på apotek på mandag og kjøp syrenøytraliserende, prøv det noen dager. Hjelper det ikke, spør fastlegen.

Ja, jeg sa han måtte ta en syrenøytraliserende, men det ville han ikke...

Annonse

Sier han er bittelitt bedre i dag og mener det kanskje er fordi d er lenge siden han hadde avføring?? Men syns det satt litt vel langt oppe i magen, faktisk over ribbebeinsnivå (nederste del).

Luftsmerter kan kjennes helt oppe i brystregionen, så det _kan_ være noe helt uskyldig også... skjønner forøvrig at du vil ha ham til legen for sikkerhets skyld...

Når mannen min fikk gallesteinsmerter, så satt det opp-under ribbeina, ja. Og sånne anfall kan fint gi seg og gli over, men er det først en gallestein, så kan han være sikker på at den kommer til å rasle igjen... Epler er visstnok en ting som kan framkalle galleproblemer, samt feit mat og alkohol.

Galle?

Galleblæra kl 10. Halsbrann kl 12. Forstoppelse kl 4. Dette er sett mot mageområdet til den som har vondt.

Ser dere ikke på Dr Oz?

Galleblæra kl 10. Halsbrann kl 12. Forstoppelse kl 4. Dette er sett mot mageområdet til den som har vondt.

Ser dere ikke på Dr Oz?

Nei, sorry. Har vært i morspermisjon og sykemeldt i drøye to år nå, men har likevel ikke fått med meg dr Oz. Men gjett om jeg har fått med meg mye annet :)))) Høres ut som en smart huskeregel.

Heldigvis re-innmeldt i det virkelige liv igjen, så nå er det vel slutt på breddelæringa og alle såpevennskapene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...