Gå til innhold

helt greit eller kime til sjalusi?

Anbefalte innlegg

Gjest hva pleier være vanlig

Ville du reagert om en enslig mor med barn var på besøk hos en gift mann mens ungene deres lekte, når kona hans ikke var hjemme? Altså at to døtre er venner, og faren til den ene inviterer moren til den andre inn på lørdagskvelden, når de kommer forbi, og de sitter og prater et par timer mens kona hans er ute. Mens døtrene leker altså.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370053-helt-greit-eller-kime-til-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg hadde yngre barn hendte det ofte at en forelder av besøkende barn satt og pratet og tok en kaffe el lign. Som oftest var de vel gift og ikke enslig, men det skjedde mange ganger at det var bare meg og en kompis-far, uten kona. Kan ikke se at det skulle være noe galt i det.

Gjest hva pleier være vanlig

Nei altså, herregud. Det får være grenser. det må kunne gå ann å snakke sammen og være venner. Milde makter.

Jeg spør fordi jeg har hørt folk si iblant at enslige kvinner ofte kan bli oppfattet som en trusel mot andres parforhold. Selv tenker jeg ikke i de baner i det hele tatt, for jeg er så til de grader ikke interessert i gifte menn. Jeg er bare litt ukjent med hva som er vanlig sosiale koder her, og hvordan ting kan oppfattes, derfor spør jeg. Jeg er selv den enslige mamman her.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg spør fordi jeg har hørt folk si iblant at enslige kvinner ofte kan bli oppfattet som en trusel mot andres parforhold. Selv tenker jeg ikke i de baner i det hele tatt, for jeg er så til de grader ikke interessert i gifte menn. Jeg er bare litt ukjent med hva som er vanlig sosiale koder her, og hvordan ting kan oppfattes, derfor spør jeg. Jeg er selv den enslige mamman her.

Mannen min og mor til min datters bestevenninne dro til Tusenfryd sammen mens jeg var på jobb. Hun ble singel for ett år siden.

Jeg blir svært svært overrasket om det skulle bli noe mellom disse to. Det vil aldri skje.

Så lenge ikke kona hans er supersjalu eller naboene hans kretsmestre i å se spøkelser ved høylys dag og / eller i sladder, er det helt greit.

Jeg synes ikke sånt angår utenforstående. Det finnes kvinner som ikke kunne gått inn dit uten fetteren eller broren sin, det finnes desperate kvinner som vil benytte anledningen til å fantasere om at noe er under utvikling, det finnes menn som bor sammen med sjalu monstre, og det finnes menn som ikke kan snakke med kvinner uten å tro de har draget. Slike ekstreme tilfeller får finne ut selv hvordan de skal innrette seg. Vi andre kan passe våre egne saker.

Så lenge ikke kona hans er supersjalu eller naboene hans kretsmestre i å se spøkelser ved høylys dag og / eller i sladder, er det helt greit.

Jeg synes ikke sånt angår utenforstående. Det finnes kvinner som ikke kunne gått inn dit uten fetteren eller broren sin, det finnes desperate kvinner som vil benytte anledningen til å fantasere om at noe er under utvikling, det finnes menn som bor sammen med sjalu monstre, og det finnes menn som ikke kan snakke med kvinner uten å tro de har draget. Slike ekstreme tilfeller får finne ut selv hvordan de skal innrette seg. Vi andre kan passe våre egne saker.

''Det finnes kvinner som ikke kunne gått inn dit uten fetteren eller broren sin''

Før i tida var ikke engang fetteren nok... Min mor bodde på hybel mens hun gikk på realskolen, og da kastet hybelvertinna hennes ut fetteren som var der for å hjelpe min mor med matteoppgavene ;-)

''Det finnes kvinner som ikke kunne gått inn dit uten fetteren eller broren sin''

Før i tida var ikke engang fetteren nok... Min mor bodde på hybel mens hun gikk på realskolen, og da kastet hybelvertinna hennes ut fetteren som var der for å hjelpe min mor med matteoppgavene ;-)

Jeg tror nok enkelte vertinner erfarte at hybelboeren hadde i overkant mange fettere. Men mattebøker burde telt i hennes / deres favør.

Har du sett den Nemi-stripen der hun er skikkelig SKUFFA over at han faktisk viser henne frimerkesamlingen...?

Jeg tror nok enkelte vertinner erfarte at hybelboeren hadde i overkant mange fettere. Men mattebøker burde telt i hennes / deres favør.

Har du sett den Nemi-stripen der hun er skikkelig SKUFFA over at han faktisk viser henne frimerkesamlingen...?

LOL, nei den har jeg ikke sett. :-)

Gjest vi er ikke like

Hadde ikke reagert på dette men noen har kansje det. Jeg har ei venninne som er gift med en muslimsk mann. Hun kan ikke besøke venninner vist mannen til venninnen er hjemme. Eller hun kan ikke ta i mot besøk av søsteren sin og mannen hennes vist mannen til venninnen min ikke er hjemme

Annonse

Hadde ikke reagert på dette men noen har kansje det. Jeg har ei venninne som er gift med en muslimsk mann. Hun kan ikke besøke venninner vist mannen til venninnen er hjemme. Eller hun kan ikke ta i mot besøk av søsteren sin og mannen hennes vist mannen til venninnen min ikke er hjemme

''Hun kan ikke besøke venninner vist mannen til venninnen er hjemme. Eller hun kan ikke ta i mot besøk av søsteren sin og mannen hennes vist mannen til venninnen min ikke er hjemme''

Oi!

Godt sagt.

Persille1365381127

Ettersom jeg har vært enslig mor i mange år synes jeg det hadde vært utrolig kjipt om mødrene til venninnene til datteren skulle tenke sånn.

Da hadde jeg blitt ganske avskåret fra kontakt med foreldrene til de andre ungene, det er jo ikke alltid mødre er hjemme heller.

Dette handler MYE mer om morens forhold til mannen sin, enn alenemoren. Det er ikke slik at alle alenemødre er på jakt etter andre kvinners menn... De er faktisk ganske sjelden det...

Persille1365381127

''Jeg spør fordi jeg har hørt folk si iblant at enslige kvinner ofte kan bli oppfattet som en trusel mot andres parforhold''

Det er i så fall folk som er usikre på sine egne forhold! Hvorfor er det de single jentene som er trusler egentlig? Sikker på at det ikke er mennene som ikke er til å stole på?

Jeg synes ikke du skal ta dette til deg. Så lenge du er trygg på deg selv, og at det ikke er noe mellom dere (og at han ikke har indikert det heller), så får folk bare mene hva de vil.

Gjest trådstarter

Ettersom jeg har vært enslig mor i mange år synes jeg det hadde vært utrolig kjipt om mødrene til venninnene til datteren skulle tenke sånn.

Da hadde jeg blitt ganske avskåret fra kontakt med foreldrene til de andre ungene, det er jo ikke alltid mødre er hjemme heller.

Dette handler MYE mer om morens forhold til mannen sin, enn alenemoren. Det er ikke slik at alle alenemødre er på jakt etter andre kvinners menn... De er faktisk ganske sjelden det...

Ja ikke sant! Jeg tror de fleste enslige mødre har vett nok til å holde seg unna gifte menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...