Gå til innhold

Helt greit, eller..? (inspirert av tidl.innlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest teoretisk sett, altså... ;-)

Sett at partneren din fortsatt holdt kontakt med (den single) eksen sin.

Ville SMS- og mailkontakt være uproblematisk for deg? Eller å møtes hvis de tilfeldigvis var i samme by i forb. med jobb, kurs etc? Hva med at eks'en kunne tenkt seg å komme på besøk (bor så langt unna at vi snakker overnatting) og at partneren din ikke hadde noe imot dette?

Ville holdningen din endres dersom du visste at de hadde besøkt hverandre (besøk inkl. sex) etter at forholdet var slutt (men før dere to ble sammen)?

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

''Ville SMS- og mailkontakt være uproblematisk for deg? Eller å møtes hvis de tilfeldigvis var i samme by i forb. med jobb, kurs etc? Hva med at eks'en kunne tenkt seg å komme på besøk (bor så langt unna at vi snakker overnatting) og at partneren din ikke hadde noe imot dette?''

Dette hadde ikke vært uproblematisk for meg.

Annonse

Har de barn sammen, slik at de har grunn til å ha kontakt? Hvis ikke hadde jeg ikke likt det. At de møttes i det offentlige om de tilfeldig var på samme sted hadde vært greit. Men ikke besøkt hverandre, og spesielt ikke overnattet.

Har de barn sammen, slik at de har grunn til å ha kontakt? Hvis ikke hadde jeg ikke likt det. At de møttes i det offentlige om de tilfeldig var på samme sted hadde vært greit. Men ikke besøkt hverandre, og spesielt ikke overnattet.

Nei, de har ikke barn sammen.

Kommer veldig an på hvor lang tid som har gått, og hvordan jeg oppfatter tonen mellom dem i dag. Kort tid og flørtende/uavklart tone, ikke greit. Lang tid og vennskapelig, ikke flørtende tone, helt ok. Kunne gjerne hatt vedkommende på overnatting hjemme hos oss.

Dette synes jeg er vanskelig å svare på, all den tid mannens eks hører åttitallet til. Hvis de nå plutselig hadde sendt en eller annen sms eller mail, eller de evt hadde truffet på hverandre tilfeldig på gaten og tatt en kaffe sammen, hadde jeg funnet nokså uproblematisk, forutsatt at det var et relativt lite og sporadisk omfang.

Men jeg innrømmer glatt at jeg ville følt slik kontakt mye vanskeligere da vi var nyforelskede og jeg visste at eksen hadde mye lengre fartstid sammen med han enn det jeg hadde.

''Hva med at eks'en kunne tenkt seg å komme på besøk (bor så langt unna at vi snakker overnatting) og at partneren din ikke hadde noe imot dette?''

Dette ville jeg ikke ha likt.

''Ville holdningen din endres dersom du visste at de hadde besøkt hverandre (besøk inkl. sex) etter at forholdet var slutt (men før dere to ble sammen)?''

Nei. Jeg vet at de var bortpå hverandre etter at det ble slutt og før jeg traff han, men jeg synes ikke det er så rart at single har sex med en ex.

Hadde hverken likt eller godtatt noen av delene. Slutt er slutt, da trenger man ikke å ha kontakt om man ikke har barn.

Mener du det?? Noen av mine aller beste venner er mine ekser (det er imidlertid over tyve år siden vi var kjærester, så mulig det har betydning?). De tre jeg snakker om var jeg venn med før vi ble sammen. Vi vanka i samme vennekrets. Det ville virka merkelig å bryte vennskapet fordi det ble slutt mellom oss?

Jeg skjønner ikke at man ikke kan være venner etter et brudd. Eneste grunnen måtte vært hvis en eller begge har såre følelser etter bruddet og ikke takler å ha et vennskapsforhold til eksen.

Annonse

Hadde hverken likt eller godtatt noen av delene. Slutt er slutt, da trenger man ikke å ha kontakt om man ikke har barn.

Hvorfor?

Jeg er gode venner med alle mine ekser, samt dere nåværende menn, osv.

Hvorfor i alle dager skal man være uvenner (med mindre noe spesielt har skjedd), bare fordi man ikke er sammen som kjærester lengre?

Jeg vil mye heller være sammen med en kvinne som har et godt forhold til sine ekser, enn en som mener at samtlige hun har vært sammen med egentlig er psykopater.

Med vennlig hilsen

tzatziki1365380058

Det kan jo hende personen man har gjort det slutt med, faktisk er et hyggelig menneske man er glad i(som venn) og har lyst til å ha kontakt med (som venn).

''Ville SMS- og mailkontakt være uproblematisk for deg? Eller å møtes hvis de tilfeldigvis var i samme by i forb. med jobb, kurs etc? Hva med at eks'en kunne tenkt seg å komme på besøk (bor så langt unna at vi snakker overnatting) og at partneren din ikke hadde noe imot dette?''

Dette hadde ikke vært uproblematisk for meg.

Hvordan ville du håndtert situasjonen?

Sagt at du ikke godtar noe av dette, evt. at noe er OK, men ikke noe annet?

Hva hvis partneren anser dette som et forsøk på å styre ham, og holder på retten til å gjøre som han selv ønsker?

(Legger dette svaret til flere, håper det er OK - det er et viktig og vanskelig tema som jeg gjerne vil ha flere innspill på.)

Jeg må innrømme at jeg nok ikke hadde vært helt komfortabel med det.

Hva hvis partneren anser dette som et forsøk på å styre ham, og holder på retten til å gjøre som han selv ønsker?

(Legger dette svaret til flere, håper det er OK - det er et viktig og vanskelig tema som jeg gjerne vil ha flere innspill på.)

Må nok innrømme at jeg ikke hadde syntes dette var helt greit. Og synes egentlig ikke jeg er av den veldig sjalue typen heller, men....

Dette synes jeg er vanskelig å svare på, all den tid mannens eks hører åttitallet til. Hvis de nå plutselig hadde sendt en eller annen sms eller mail, eller de evt hadde truffet på hverandre tilfeldig på gaten og tatt en kaffe sammen, hadde jeg funnet nokså uproblematisk, forutsatt at det var et relativt lite og sporadisk omfang.

Men jeg innrømmer glatt at jeg ville følt slik kontakt mye vanskeligere da vi var nyforelskede og jeg visste at eksen hadde mye lengre fartstid sammen med han enn det jeg hadde.

''Hva med at eks'en kunne tenkt seg å komme på besøk (bor så langt unna at vi snakker overnatting) og at partneren din ikke hadde noe imot dette?''

Dette ville jeg ikke ha likt.

''Ville holdningen din endres dersom du visste at de hadde besøkt hverandre (besøk inkl. sex) etter at forholdet var slutt (men før dere to ble sammen)?''

Nei. Jeg vet at de var bortpå hverandre etter at det ble slutt og før jeg traff han, men jeg synes ikke det er så rart at single har sex med en ex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...