Gå til innhold

Hva gjør enslige mødre når de er syke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

2

• Dorthe

2

• Bookworm

2

• Kalevaala

2

Mest aktive i denne tråden

Er ikke enslig mor, men har vært alene med barn mens jeg var syk med høy feber. Da fulgte jeg barna med taxi, husker jeg. Er jo sjelden en er _så_ syk at dette ikke er mulig.

Ellers får en jo prøve å alliere seg med venner eller familie, evt. andre foreldre i barnehage/skole. Siste utvei blir jo å holde barna hjemme, men det er jo en dårlig løsning for alle parter.

Det kan uansett ikke være lett å være enslig i slike situasjoner!

Hmm, jeg kan ikke huske at jeg har vært sååå syk at jeg har vært ute av stand til å få barn i barnehage eller på skolen, men er det ingen rundt dere som skal samme vei, og som dine barn kan ta følge med? Kan ikke skolebarn gå alene?

Annonse

Jeg har vært mye alene i lengre perioder, og husker ikke henting/ bringing som vrient (allierte meg med venner/ andre foreldre). Derimot syns jeg ettermiddager med frisk pjokk samt dager vi begge var syke var laaange og krevende. Å tørke spy mens man selv spyr sette en på prøve, men utrolig hva man greier også ;)

Ja, mange ganger vært i lignende situasjoner. Tidligere karret jeg meg ut av senga og gjorde som jeg måtte allikevel.

Nå for tiden har jeg luksusen av flere andre mødre, litt familie, samboer og barnløse venner som stepper inn ved behov. Livet er mye lettere :)

Jeg var sjelden så syk. Til skolen gikk barnet alltid selv. Tror det av og til gikk til eller fra barnehage alene også, for vi hadde veldig kort vei.

En gang jeg var sengeliggende med høy feber, måtte mamma komme og bo

hos meg en stund, men da var barneet veldig lite.

Gjest man tøffer seg opp

Må man, så må man. Har vært alene med 3 barn. Måtte fixe alt selv, også når jeg var gift. Det er sjelden man er så syk at man ikke klarer å stå på beina og gjøre det aller mest nødvendige. Om det kniper, så gjør paracet/ibux nytten for en stund.

Jeg er ikke enslig, men er hjemme uten mann i lange perioder.

Til barnehagen kunne de gå selv fra ca 3-års alder. Det er 100 m gresslette til barnehagen, ingen trafikk, og vi kunne ringe dit å si av ungen var rett om hjørnet, så ble ungen tatt i mot i gangen. Nå er barnehageepoken over ;-)

Til skolen går de selv fra 1. trinn. Det er ca 700 meter i boligfelt og gangvei.

Annonse

Jeg har vært mye alene i lengre perioder, og husker ikke henting/ bringing som vrient (allierte meg med venner/ andre foreldre). Derimot syns jeg ettermiddager med frisk pjokk samt dager vi begge var syke var laaange og krevende. Å tørke spy mens man selv spyr sette en på prøve, men utrolig hva man greier også ;)

''Å tørke spy mens man selv spyr sette en på prøve, men utrolig hva man greier også ;)''

Husker da jeg, forholdsvis nygravid, lå på tvers i sengen med hodet over kanten og spydde i en bøtte, pappan satt foran doskåla og spydde og den blivende storebror på 1 år 3 mnd sto på alle fire i sengen sin og spydde - samtidig... Jubel og brus.

Gjest Shilapila

For det første må man ringe slektninger og venner. Lenger enn det har jeg ikke kommet. Etter det ringer man politiet og barnevernet, og det har jeg ikke erfaring med. Det kan være situasjoner hvor enslige ikke bare kan ta smertestillende og hvor de må be om hjelp.

Jeg har vært alene med barn og fått blindtarmsbetennelse og måttet la dem ringe til familie og venner, men det ordnet seg;-)

Gjest petramamma

Jeg er ikke enslig, men er hjemme uten mann i lange perioder.

Til barnehagen kunne de gå selv fra ca 3-års alder. Det er 100 m gresslette til barnehagen, ingen trafikk, og vi kunne ringe dit å si av ungen var rett om hjørnet, så ble ungen tatt i mot i gangen. Nå er barnehageepoken over ;-)

Til skolen går de selv fra 1. trinn. Det er ca 700 meter i boligfelt og gangvei.

Hos oss er det en kritisk barnehagestyrer som antakelig ville meldt foreldrene til barnevernet hvis de sendte barnet alene til barnehagen, selv om det var kort vei.

Gjest petramamma

For det første må man ringe slektninger og venner. Lenger enn det har jeg ikke kommet. Etter det ringer man politiet og barnevernet, og det har jeg ikke erfaring med. Det kan være situasjoner hvor enslige ikke bare kan ta smertestillende og hvor de må be om hjelp.

Jeg har vært alene med barn og fått blindtarmsbetennelse og måttet la dem ringe til familie og venner, men det ordnet seg;-)

Ringer politiet?! eller barnevernet? bare fordi man er syk og ikke får barnet på skolen den ene dagen??

Man trenger ikke være enslig for at kabalen ikke går opp... Jeg leverte Lillevill i barnehagen med to ibux innabords i dag morges.

For et par-tre år siden fikk storesøster en 'sykt barn'-dag, jeg var syk, Lillevill hjemme fra barnehagen (husker ikke om hun også var syk eller om barnhagen var stengt) og pappaen på jobbreise i Bergen eller noe. Flinke storesøster :) Mener de var 12 og to da.

Jeg tror aldri jeg har vært så dårlig at jeg ikke har greid å levere barna på skolen/bhg... Det eneste måtte vært hvis jeg har spysjuka (noe som skjer kanskje en gang annethvert år), men jeg sørger alltid for å få sånt i helger eller ferier :P

Foreldrene mine bor i nabohuset og det føles enormt trygt og godt :) Nå er de på ferie i tre uker og jeg holder pusten ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...