Gå til innhold

Hva gjør enslige mødre når de er syke?

Anbefalte innlegg

Gjest hvis man må ha hjelp

Ringe politiet eller barnevernet? hvordan i all verden kan du tenke det?

Hun mente vel at hvis man har prøvd å ringe alle man vet om (familie, naboer osv) uten å få tak i noen, og man er så syk at man ikke klarer å ta vare på (små)barna. så må man ringe en offentlig instans (politi, banrnevern eller andre) for å få hjelp.

Jeg har blitt så syk mens jeg var alene med en ettåring på reise i utlandet, da ringte reiseforsikringsselskapet mitt til myndighetene, som kom og la meg og barnet inn på sykehus,

Da var jeg i en slik situasjon at jeg ikke kunne gi barnet mitt mat, eller skifte bleie på det.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

2

• Dorthe

2

• Bookworm

2

• Kalevaala

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shilapila

Ringer politiet?! eller barnevernet? bare fordi man er syk og ikke får barnet på skolen den ene dagen??

Det er ikke bare å være alvorlig syk. Hvis et barn ikke får omsorg griper det offentlige inn.

Jeg sa ikke at det var noe man gjorde med engang.

Jeg husker vi var så syke alle i familien av spysyke rett før jul et år. Mannen min var så syk at han besvimte da han skulle reise seg. Jeg lå sammen med barna og prøvde å få dem til å spy i bøtta. Selv måtte jeg spy innimellom og var veldig syk. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skiftet sengetøy og klær på barna.

På juleaften det året var jeg oppe, mens barna og mannen enda var syke. Ingen hadde lyst på julemiddag, så den ble utsatt til vi ble friske. Ikke hyggelig å være syk selv og vaske spy etter andre i tillegg ihvertfall. Føler med dem som enda har små unger og opplever dette.

Kreker meg til barnehagen. Det går liksom ikke å melde seg ut når man er alene…

''Det går liksom ikke å melde seg ut når man er alene…''

Det gjelder jo ofte for voksne generelt.

Jeg husker jeg tenkte at "nå er jeg skikkelig voksen" med en litt trist klang da jeg som fersk student og hybelboer fikk 39 i feber og ikke hadde mat i huset og måtte kreke meg ut i snøfokk i Trondheim for å kjøpe melk og brød ;-)

jeg sørger også for å få alle "vanlige" sjuker i helger og ferier.. Men opplevde for et par år siden å være langtids " i svært dårlig form" faktisk så dårlig form at jeg måtte hvile når jeg gikk trappa, og var en periode pga formen 100 sykmeldt. Mens det var på det verste fikk jeg opp ungene, og gikk med den yngste til barnehagen (400m) mens den eldste slo følge med oss bort til skolebussen. Jeg greide kreke meg både til og fra barnehagen, men når jeg kom hjem lå jeg paddeflat de neste 6,5 timene inntil det var på tide å hente hjem den yngste slik at vi kom hjem ca samtidig med den eldste... Da kreket jeg meg fram og tilbake til barnehagen på nytt, laget middag, og hjalp den eldste med lekser.. og lå egentlig paddeflat resten av dagen... Ungene hadde også rent tøy til enhver tid, men ingen nyvaskede klær havnet dit de skulle etter de var tørre, jeg sørget nemlig for at klærne ble vasket, og fikk dem hengt opp til tørk, men hadde ikke overskudd til mer og så plukket vi dem av tørkestativene når vi trengte dem. Og det ble etterhvert nokså smutsigt på gulvene.. Men vi greide oss da gjennom krisen ;-)

Man fikser det meste når man må;)

Når du sier det så husker jeg faktisk en gang jeg fikk spysjuka da jeg var hjemme med en ettåring.... Husker jeg la meg på gulvet på kjøkkenet med spybøtta ved siden av meg, og med pannelokkskuffa oppe... så hold jeg ettåringen i ånde til faren kom hjem (glad jeg ikke var skilt på det tidspunktet ;))

Annonse

Gjest trådstarter

Hun mente vel at hvis man har prøvd å ringe alle man vet om (familie, naboer osv) uten å få tak i noen, og man er så syk at man ikke klarer å ta vare på (små)barna. så må man ringe en offentlig instans (politi, banrnevern eller andre) for å få hjelp.

Jeg har blitt så syk mens jeg var alene med en ettåring på reise i utlandet, da ringte reiseforsikringsselskapet mitt til myndighetene, som kom og la meg og barnet inn på sykehus,

Da var jeg i en slik situasjon at jeg ikke kunne gi barnet mitt mat, eller skifte bleie på det.

Men her er det jo ikke snakk om å ikke klare å ta vare på barna, annet enn at de ikke kommer seg til skole eller barnehage den dagen, fordi mor er for syk til å kjøre. Den eldste klarer fint å finne fram mat til begge, sette på en film osv.

Gjest hvis man må

Men her er det jo ikke snakk om å ikke klare å ta vare på barna, annet enn at de ikke kommer seg til skole eller barnehage den dagen, fordi mor er for syk til å kjøre. Den eldste klarer fint å finne fram mat til begge, sette på en film osv.

Jeg kunne noek kjørt bil et par kilometer på en liten vei en halvtime etter jeg hadde tatt to paracet, hvis jeg hadde influensa.

Men hvis jeg var akutt matforgiftet eller noe annet så jeg ikke kunne kjøre bil, ville jeg nok ringt foreldre til klassekamerater / barnehagevenner, og spurt om noen hadde mulighet for en ekstra tur om morgenen, og hentet mine barn og kjørt dem til skolen, og hatt dem der om ettermiddagen / evt overnattet.

Hvis ingen kunne hjulpet med transport, ville jeg ringt skolen og forklart situasjonen.

Begge barna mine må kjøres om morgenen, fordi vi bor for langt fra både skole og barnehage.

Har ikke alle som bor for langt fra skolen, krav på gratis buss eller taksi nå lenger. Her på landet har vi iallfatt hatt det siden jeg var barn for mange 10-år siden. Men jeg vet at mange foreldre/besteforeldre ofte kjører barna til skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...