Gjest hilsen en forelder Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Mitt barns barnehage har pleid å ringe hvis det er noe, og har sagt jeg kan bare ringe hvis det er noe. Vi har også hatt foreldresamtaler cirka 2-3 ganger i året. Men nå er det ny styrer, og hun ser ut til å forvente at jeg skal kunne stille på kort varsel til å snakke med henne om ting. "Du har vel tid et kvarter i morgen tidlig i forbindelse med levering og henting!" kan hun si. Hun vil ikke ta ting pr tlf eller mail. I og med at det er flere barn som skal leveres og henting innen kort tidsrom, og før/etter jobb, med kort margin, så er det ikke slik at jeg bare kan sette alt til side for å snakke med henne. Ofte er det småting som utmerket kunne gått an å tatt pr telefon. Det må sies at hun nok er litt "spesiell" og jeg savner den gamle styreren. Så jeg bare lurer på hva som er vanlig, når snakker dere med barnehagen dersom det dukker opp småting underveis? 0 Siter
Mirabell Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Vi hadde korte samtaler med personalet i barnehagen ved henting og levering, men de var aldri avtalt på forhånd. Og de var aldri med styreren, men med personalet på avdelingen. Vi hadde også foreldresamtale et par ganger i året. Vi snakket sjelden med dem på telefon, det jeg kan huske (de er skolebarn nå). Det er vel bare å si at du ikke har tid om morgenen? Men at du kanskje har tid ved henting dagen etter, eller noe sånt? Eller spør om dere kan ta det på telefon? 0 Siter
Gjest hilsen en forelder Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Vi hadde korte samtaler med personalet i barnehagen ved henting og levering, men de var aldri avtalt på forhånd. Og de var aldri med styreren, men med personalet på avdelingen. Vi hadde også foreldresamtale et par ganger i året. Vi snakket sjelden med dem på telefon, det jeg kan huske (de er skolebarn nå). Det er vel bare å si at du ikke har tid om morgenen? Men at du kanskje har tid ved henting dagen etter, eller noe sånt? Eller spør om dere kan ta det på telefon? Som jeg skrev, så vil ikke den nye styreren ta noe som helst på telefon, hun virker veldig sta. Jeg har vanskelig for å få tid i forbindelse med levering eller henting, fordi jeg må hente to barn to forskjellige steder med kort margin. 0 Siter
Mirabell Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Som jeg skrev, så vil ikke den nye styreren ta noe som helst på telefon, hun virker veldig sta. Jeg har vanskelig for å få tid i forbindelse med levering eller henting, fordi jeg må hente to barn to forskjellige steder med kort margin. ''Som jeg skrev, så vil ikke den nye styreren ta noe som helst på telefon, hun virker veldig sta.'' Ja, jeg så at du skrev det, men jeg syns nå du kan stå litt på ditt også. Barnehage er en tjeneste du betaler for, og styreren trenger å snakke med deg. Du kan si når eller hvordan det passer. F.eks. om du kan hente dette barnet sist en ettermiddag, så har du litt ekstra tid. Evt. på telefon. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Korte meldinger ble tatt i forbindelse med levering eller henting. Var det noe viktig, så ringte de eller jeg og vi avtalte evt. et møte. Ellers forholdt jeg meg til foreldresamtaler og foreldremøter. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Som jeg skrev, så vil ikke den nye styreren ta noe som helst på telefon, hun virker veldig sta. Jeg har vanskelig for å få tid i forbindelse med levering eller henting, fordi jeg må hente to barn to forskjellige steder med kort margin. Jeg hadde da fortalt henne, neste gang hun spurte om jeg hadde ett kvarter, at det har jeg dessverre ikke. Men at jeg gjerne kan avtale et kort møte, alternativt ta det over telefonen. Vi behøver ikke å godta alt 0 Siter
Gjest hilsen en forelder Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Jeg hadde da fortalt henne, neste gang hun spurte om jeg hadde ett kvarter, at det har jeg dessverre ikke. Men at jeg gjerne kan avtale et kort møte, alternativt ta det over telefonen. Vi behøver ikke å godta alt Problemet er, at jeg har ikke tid til noe "kort møte" i forbindelse med levering eller henting, slik hun ber om. Vi kan selvsagt sette opp en times møte, men da må det være endel uker til. Alt annet må tas over telefon. Jeg har møteboka fullbooket med jobb. Det er som hun ikke skjønner at barnehagen ikke er min jobb, men hennes, men jeg har sagt at jeg kan ta ting pr telefon mellom den og den tiden (slik det har pleid å være før denne styreren kom). 0 Siter
Gjest zipper Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Om barnehagen har behov for å snakke med noen av oss på kort varsel, så rydder vi tid til det. Feks ved å komme litt tidligere på morraen, eller å være innstilt på å drøye ei lita stund ved henting. Syns det er helt greit, og ikke mer enn barnehagen kan forvente av samarbeid. Men om de har så stort behov for fysisk møte utenom oppsatte foreldresamtaler, så forutsetter jeg at det er noe prekært som ikke kan tas pr telefon. Og da er det desto viktigere å rydde plass til det. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. september 2011 Skrevet 21. september 2011 Problemet er, at jeg har ikke tid til noe "kort møte" i forbindelse med levering eller henting, slik hun ber om. Vi kan selvsagt sette opp en times møte, men da må det være endel uker til. Alt annet må tas over telefon. Jeg har møteboka fullbooket med jobb. Det er som hun ikke skjønner at barnehagen ikke er min jobb, men hennes, men jeg har sagt at jeg kan ta ting pr telefon mellom den og den tiden (slik det har pleid å være før denne styreren kom). Jeg skjønner godt at du ikke har tid til å ta møte i forbindelse med henting og levering. Du må bare forklare henne dette, alternativt finne en dag der du kan levere eller hente ett kvarter tidligere og ta det da. Synes denne styreren har en merkelig form å kommunisere på da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.