Gå til innhold

Hackere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man vite om pc'n er hacket?

Betyr vel at andre kan lese alt jeg skriver, hvordan merker jeg det??

Persille1365381127
Skrevet

Det merker du ikke.

Dersom de endrer på noe, så kan du jo se det, men om de ikke legger igjen spor - om de bare følger deg, så vet du det ikke.

Det er ikke så lett å hacke en privat pc sånn da, så det krever litt kompetanse fra den som gjør det.

Men om du tror noen har vært inne på maskinen din basert på noe de har sagt eller gjort, så er det større sjanse for at de enten har passordet ditt, eller har du har gått fra maskinen ulåst.

Skrevet

Det merker du ikke.

Dersom de endrer på noe, så kan du jo se det, men om de ikke legger igjen spor - om de bare følger deg, så vet du det ikke.

Det er ikke så lett å hacke en privat pc sånn da, så det krever litt kompetanse fra den som gjør det.

Men om du tror noen har vært inne på maskinen din basert på noe de har sagt eller gjort, så er det større sjanse for at de enten har passordet ditt, eller har du har gått fra maskinen ulåst.

Når jeg skal inn på e.post av og til står det "dette vil bli lest av en tredje part". Forstår ikke det...

Kan vel ikke gå inn da, eller hva er det for noe?

Persille1365381127
Skrevet

Når jeg skal inn på e.post av og til står det "dette vil bli lest av en tredje part". Forstår ikke det...

Kan vel ikke gå inn da, eller hva er det for noe?

Hvilken mail er det du sikter til?

Om dette er jobbmail, så kan det hende dere har et eller annet i retningslinjene om sporadiske kontroller f.eks.

Skrevet

Hvilken mail er det du sikter til?

Om dette er jobbmail, så kan det hende dere har et eller annet i retningslinjene om sporadiske kontroller f.eks.

Mener når jeg skal inn på e.posten min, står noe om at "det kan lett bli lest av en tredje part". Er det usikkert?

Persille1365381127
Skrevet

Mener når jeg skal inn på e.posten min, står noe om at "det kan lett bli lest av en tredje part". Er det usikkert?

Jeg skjønner ikke hva du mener.

Hvor står det? Er det på siden du logger inn på? Er det en popup-boks? Er det i reglene til jobben din? Er det noe som kommer opp etter at du har logget inn?

Du må si hva slags mail du bruker (hva er det som står etter @ i mailadressen din), og hvor/når dette kommer frem.

Skrevet

Hvor står det? Er det på siden du logger inn på? Er det en popup-boks? Er det i reglene til jobben din? Er det noe som kommer opp etter at du har logget inn?

Du må si hva slags mail du bruker (hva er det som står etter @ i mailadressen din), og hvor/når dette kommer frem.

Det kommer når jeg skal logge meg inn, det er hjemme. Skriver mail og passsord så kommer det. Det er hotmail.

Skrevet

Er litt redd for at det er naboen som leser alt jeg skriver, følger med på hva jeg driver med.

Persille1365381127
Skrevet

Er litt redd for at det er naboen som leser alt jeg skriver, følger med på hva jeg driver med.

Nå har jeg logget meg inn på hotmail, og det står ikke noe sånt her. Tipper det bare er en sikkerhetsadvarsel.

Det er garantert IKKE naboen din som følger med på hva du skriver og til hvem.

Skrevet

Nå har jeg logget meg inn på hotmail, og det står ikke noe sånt her. Tipper det bare er en sikkerhetsadvarsel.

Det er garantert IKKE naboen din som følger med på hva du skriver og til hvem.

Det er bra, for kjedelig hvis de vet alt om meg. Føler jo de tenker sitt, er spesielt han ene. Håper bare er sånn sikkerhet på pc'n.

Persille1365381127
Skrevet

Det er bra, for kjedelig hvis de vet alt om meg. Føler jo de tenker sitt, er spesielt han ene. Håper bare er sånn sikkerhet på pc'n.

Det er garantert ingen av naboene dine som kommer seg inn på pc'n din, eller inn på mailen din. Og jeg tviler på de har interesse av det heller :)

Skrevet

Det er garantert ingen av naboene dine som kommer seg inn på pc'n din, eller inn på mailen din. Og jeg tviler på de har interesse av det heller :)

Men det er mange rare folk. Husker noen andre naboer, de hadde politiradio og noe greier der man kunne høre på andre naboers tlfsamtaler. de hutret og lo av det.

Persille1365381127
Skrevet

Men det er mange rare folk. Husker noen andre naboer, de hadde politiradio og noe greier der man kunne høre på andre naboers tlfsamtaler. de hutret og lo av det.

Man hører ikke andres telefonsamtaler på politiradioen, der hører man kun politikommunikasjon.

Jeg vet om flere som har politiradio fordi de vil følge med på hva som skjer, reise og se osv - men det er ikke det samme som at de lytter på naboene sine for det.

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...