Gå til innhold

Finnes det film om Marco Polo/Vasco da Gama?

Anbefalte innlegg

Gjest - ingoen -

Hei!

Jeg underviser i samf. på 7.trinnet, og de store oppdagelsesreisene er emnet nå de neste ukene. Svært spennende tema! Har lyst til å vise film for å illustrere dette, men klarer ikke å komme på om det finnes noe slikt. Tenker da på en spillefilm eller dokumentar. Har søkt på nettet uten hell.

Noen kloke hoder som har tips? Tusen takk for svar, i såfall!

Fortsetter under...

Jeg husker jeg så film/TV-serie om Marco Polo da jeg var barn/tenåring! Gikk sikkert på NRK vil jeg tro.

Hadde lest om Marco Polo fra før (Historien om....), og syntes det var kjempemoro å se den filmen.

Vil tro at den ble spilt inn på begynnelsen/midten av 80-tallet da...

Jeg husker jeg så film/TV-serie om Marco Polo da jeg var barn/tenåring! Gikk sikkert på NRK vil jeg tro.

Hadde lest om Marco Polo fra før (Historien om....), og syntes det var kjempemoro å se den filmen.

Vil tro at den ble spilt inn på begynnelsen/midten av 80-tallet da...

''Vil tro at den ble spilt inn på begynnelsen/midten av 80-tallet da...''

Den husker jeg også. Kan det ha vært denne?

http://www.imdb.com/title/tt0083446/

''Vil tro at den ble spilt inn på begynnelsen/midten av 80-tallet da...''

Den husker jeg også. Kan det ha vært denne?

http://www.imdb.com/title/tt0083446/

Ja, jeg mener å huske igjen Maco Polo på det bildet :-)

Tror det var den filmen! Spilt inn i 1982 - da var jeg 11 år da - den ble kanksje sendt på NRK ett år eller to seinere. Passer helt inn i den perioden jeg trodde det var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...