Gå til innhold

Hvilket lesebrett bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IPad eller andre pad-er gir deg mest fleksibilitet, men er mer slitsomme å lese mye på og har kort batterilevetid. Her kan du laste ned programmer for å lese bøker fra Amazon og andre bokhandler, også norske.

Kindle har e-blekk-teknologi og er som å lese en papirbok (bare bedre), er veldig lett å kjøpe nye bøker på, de lastes rett ned på brettet trådløst fra Amazon. Veldig lang batterilevetid. Hvis du skal kjøpe norske bøker, må du imidlertid innom pcen for å konvertere til Kindle-formatet på bøkene, og i mange tilfeller må du evt. også bryte kopisperren for å få det til. Amazon holder rede på hvor du er i bøkene slik at du kan lese videre på pc, telefon eller en pad hvis du ikke har den med deg.

Sony Reader har jeg ikke prøvd, men har antagelig de samme lesefordelene som Kindle. Den støtter norske e-bøker, men jeg tror du må laste dem ned via en pc.

Jeg har en Kindle og er superfornøyd og har så og si sluttet å lese bøker på norsk. Jeg vurderer imidlertid sterkt å kjøpe en Sony Reader til barna som har behov for å lese mest på norsk.

iPad har apps så du både kan lese Amazon sine bøker (Kindle) og norske bøker fra digitalbok (Blureader, tror jeg appen heter). Jeg syns ikke iPad er slitsom å lese på i det hele tatt, men ser jo at enkelte mener det. Så det er vanskelig å vite før du eventuelt har prøvd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...