Gå til innhold

Konf.gave mellom kjærester

Anbefalte innlegg

Gjest PetterPål

Det fine med statistikk er at selv om det gjaldt deg eller var vanlig der du gikk på skole eller bodde eller hvasomhelst, er det slett ikke nødvendigvis slik _generelt_. Det er en farlig forenkling.

Hvordan kan du da sitte å påstå at det ikke er vanlig? Jeg har sagt at det er svært mange som gjør det av de jeg kjenner, jizes, kjerringene på dol som er våkna nå eller :P

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

4

• morsan

3

• annegunn

3

• sant å si

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sånn er det

Hvordan kan du da sitte å påstå at det ikke er vanlig? Jeg har sagt at det er svært mange som gjør det av de jeg kjenner, jizes, kjerringene på dol som er våkna nå eller :P

Jeg støtter det du sier. Min erfaring er at svært mange ungdommer jobber ved siden av skolen. Noen begynner på ungdomsskolen og de fleste har en jobb ved siden av på videregående.

Gjest PetterPål

Jeg støtter det du sier. Min erfaring er at svært mange ungdommer jobber ved siden av skolen. Noen begynner på ungdomsskolen og de fleste har en jobb ved siden av på videregående.

Ja jeg har jo hørt med venner og slikt. Har en kompis som går tur med naboens bikkjer annahver dag, ei venninne som sitter barnevakt i helger, snakker såklart ikke om å jobbe i elkjøp osv liksom men alle gjør noe. Selv gikk jeg med avisa på u.skolen og jobbet mye i ferien og hadde alltid penger :)

Gjest Sånn er det

Ja jeg har jo hørt med venner og slikt. Har en kompis som går tur med naboens bikkjer annahver dag, ei venninne som sitter barnevakt i helger, snakker såklart ikke om å jobbe i elkjøp osv liksom men alle gjør noe. Selv gikk jeg med avisa på u.skolen og jobbet mye i ferien og hadde alltid penger :)

Den ene min jobber på lager på Jernia. Den andre jobbet i butikk og deretter på cafe i helgene. Alle vennene til mine ungdommer har en eller annen jobb.Som 14-15-åringer var det slik du sier. Satt barnevakt for andre og tjente penger på det, ryddet i butikker, priset varer osv.

Det er en slags merkelig forestilling om at på vestkanten får unger penger fra foredrene sine. Saken er heller at vestkantungdom jobber.

Mine har aldri hatt jobb - eller det vil si -litt avis-salg en gang. Ikke lett å få tak i noe før man er 18 og kan stå i kasse i butikk, synes jeg.

Annonse

Gjest Sånn er det

Mine har aldri hatt jobb - eller det vil si -litt avis-salg en gang. Ikke lett å få tak i noe før man er 18 og kan stå i kasse i butikk, synes jeg.

Min eldste jobbet i oppvasken og serverte på cafe før 18. Den andre på lager, kopierer opp nøkler osv. Han skal stå i kassa fra 18. De fleste av vennene deres har jobber. De er ryddehjelp, de står i ferskvareavdelingen, i oppvasken osv. Det er mye å gjøre i en butikk utenom å stå i kassa.

Gjest Sånn er det.

Mente det dobbelte av 500, ikke 16 :-) Å gi en tusenlapp er helt normalt det. Det er en av de få mest spesielle dagene i livet.. må kunne gå ann å gi noe mer enn 200 kroner...

Ungdommer på 14-15 gir ikke gaver av den størrelsen til hverandre. Her er du helt på villspor.

De tok ikke betaling av naboen heller.

Men om man ikke 'tar' betalt av naboen, kan jo naboen likevel 'gi'?

En kompis av sønnen har matet katta enkelte helger vi har vært bortreist, og da har han fått litt penger fra det, selv om han ike har krevd det. Jeg vil ikke at han skal føle seg utnyttet, samtidig sparer hans jobb oss for både penger og jobb mht å få katta til dyrepensjonat.

Gjest min gutt- liten mann

Min gutt kom hjem og hadde kjøpt genser til kjæresten. Jeg blandet meg ikke i det hele tatt. Syntes det var helt fantastisk skjønt. Det stod visst mellom det og caps. Antar den var passe dyr, men jeg er så stolt. Måtte bare fortelle det, og her passet det fint:O)

Annonse

Jeg snakker ikke om å jobbe på elkjøp da! Snakker om slike "jobber" for naboer, avisbud, passe unger osv. Herregud gir dere bare spenn til unga deres eller??

De får selvsagt lommepenger og har faste plikter hjemme. Det er imidlertid ikke slik at 500 kr pr mnd ikke rekker til så mye mer enn det en 14-åring vil ha penger til....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...