Gå til innhold

Kalorier på voksen fru?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal ned noen kilo :)
Skrevet

En dame i 40 årene, hva er kaloribehovet for henne?

Jeg har akkurat blitt "kjent med kaloriene", via en treningsside. Der kan jeg sette inn hva jeg spiser til hvert måltid og se hvor mye kalorier jeg får i meg, samt metabolisme ut og evnt.trening pr.dag.

Men hva er maks kaloriinntak pr. dag/døgn anbefalt for en dame i min alder?

Persille1365381127
Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil, så bruker voksne kvinner ca 2000 kcal på én dag. Mao må du ha mindre enn det om du skal ned i vekt.

Gjest Skal ned noen kilo :)
Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil, så bruker voksne kvinner ca 2000 kcal på én dag. Mao må du ha mindre enn det om du skal ned i vekt.

Så mye som 2000 altså :o Ja, da er det ikke noe problem, for så mye får jeg ikke i meg for tiden. Da bør det gå rett :)

Skrevet

Det kommer helt an på hvor aktiv du er. Mer aktivitet trenger fler kalorier.

Persille1365381127
Skrevet

Så mye som 2000 altså :o Ja, da er det ikke noe problem, for så mye får jeg ikke i meg for tiden. Da bør det gå rett :)

Det er jo ikke sikkert du bruker så mye da. Jeg gjør ikke det, jeg var nede i 1600 eller noe sånt i en periode - så jeg må ned i 1200 for å gå ned i vekt, hvilket er veldig lite.

Skrevet

Det spørs både på størrelsen din og på aktivitetsnivået.

Om du lever ganske rolig forbruker du antakelig 2000 kcal pr. dag. Mer om du trener en del eller er aktiv.

Husk å notere ned _alt_ du putter i munnen om du skal begynne å skrive opp. Lett å glemme alle de små munnfullene ;).

(sier jeg som _aldri_ har klart å følge noe regime)

Skrevet

Det kommer helt an på hvor høy og tung du er og hvor aktiv du er. :o)

Det er jo himmelvid forskjell på hvor mye jeg trenger som er 152 cm høy og f.eks. Anne Grete Preus som er 189 cm høy. ;o)

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Jeg skal ha ca 1200 kcal pr dag pluss evt aktivitet... Men 1200 er hvis jeg ikke gjør noe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...