Gå til innhold

Finnes en felles klageinstans for NAV?

Anbefalte innlegg

Gjest synliggjøre

Hvis saksbehandlere i NAV gjør store feil, er det da ingen steder man kan klage som "samler opp" klager slik at det dannes en oversikt over dem? Jeg tenker, det er jo viktig at det kommer fram alt det underlige som skjer i NAV.

Jeg har selv opplevde flere brølere, og jeg ønsker at disse skal komme i et eller annet register der jeg kan melde fra. Jeg er opptatt av at det må synliggjøres hvor dårlig NAV fungerer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370190-finnes-en-felles-klageinstans-for-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg er opptatt av at det må synliggjøres hvor dårlig NAV fungerer.''

Hvor dårlig NAV _kan_ fungere, mener du vel?

Hva mener du? Har NAV noensinne fungert bra? Det har i hvert fall ikke jeg opplevd. Snakk om vanskelige, utilgjengelige og tverre personer! Trodde ikke det var mulig, før jeg selv opplevde det gang på gang på gang på ...

Annonse

Gjest Hornbille

Hva mener du? Har NAV noensinne fungert bra? Det har i hvert fall ikke jeg opplevd. Snakk om vanskelige, utilgjengelige og tverre personer! Trodde ikke det var mulig, før jeg selv opplevde det gang på gang på gang på ...

Kanskje det er deg det er noe galt med? Jeg har nesten bare vært heldig med NAV, og det har de fleste jeg kjenner også. Det er alt for mange som tror NAV kan fikse hele livet dems, og at folketrygdloven gjelder andre.

Kanskje det er deg det er noe galt med? Jeg har nesten bare vært heldig med NAV, og det har de fleste jeg kjenner også. Det er alt for mange som tror NAV kan fikse hele livet dems, og at folketrygdloven gjelder andre.

Det er nok desverre ikke bare TS det er noe galt med. Det er ganske mye som er galt med NAV.

Kan ingen her rett og slett svare konkret på det jeg spør om?

http://www.nav.no/Om+NAV/NAV/Klagerettigheter her står alt sammen. Det er en saksgang, oppover. Og du kommer ingen vei der heller.

Så slapp av før du får infarkt. Om hundre år er alt glemt. :0)

Den var litt for enkel, du. Det kommer nok mer an på hvilket trygdekontor man er så uheldig å tilhøre enn meg som person. Jeg har ikke hørt en eneste person som ikke har hatt store problemer av de som tilhører mitt trygdekontor.

Når jeg ringer hver dag i to uker til saksbehandler for å få lov til å ta en tiltaksplass, og mister plassen fordi min saksbehandler aldri ringer tilbake, så er det ikke jeg som er vanskelig. Min erfaring er at NAV motarbeider meg som best de kan slik at jeg ikke kommer tilbake i jobb. Ingen andre saksbehandlere enn min er villig til å ta avgjørelser som gjelder meg, mens min saksbehandler er opptatt, syk, bortreist, svarer ikke på tlf, ikke på mail, vil ikke avtale møte.

Annonse

Gjest bilnøkkelforsikring

Den var litt for enkel, du. Det kommer nok mer an på hvilket trygdekontor man er så uheldig å tilhøre enn meg som person. Jeg har ikke hørt en eneste person som ikke har hatt store problemer av de som tilhører mitt trygdekontor.

Når jeg ringer hver dag i to uker til saksbehandler for å få lov til å ta en tiltaksplass, og mister plassen fordi min saksbehandler aldri ringer tilbake, så er det ikke jeg som er vanskelig. Min erfaring er at NAV motarbeider meg som best de kan slik at jeg ikke kommer tilbake i jobb. Ingen andre saksbehandlere enn min er villig til å ta avgjørelser som gjelder meg, mens min saksbehandler er opptatt, syk, bortreist, svarer ikke på tlf, ikke på mail, vil ikke avtale møte.

Trygdekontor, gitt...

Jeg er helt enig med deg, men trodde vel egentlig at NAV fungerte sånn ganske mye bedre andre steder enn i Oslo.

Jeg er helt enig med deg, men trodde vel egentlig at NAV fungerte sånn ganske mye bedre andre steder enn i Oslo.

Hadde det bare vært så vel. Det er vel noe med at store trygdekontor fungerer dårligere enn små. Jeg hører til i Bærum, vil tippe at det er blandt de største i landet.

Men er det saksbehandlerene sin feil? Herregud så mye pepper de får hver eneste dag.

Det er nok en god grunn for at de får mye pepper. De står fremst for hugg i et håpløst system. Trodde heller ikke at NAV virkelig fortjente all eder og galle, men det var før jeg måtte forholde meg til dem selv. Nå vet jeg bedre. Ikke bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...