Gå til innhold

Frp-topp innrømmer sex-kjøp i Latvia

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Det er ikke bare en "umoralsk handling", men en ulovlig handling.

Hvis man skulle legge lokk på alt av kriminelle handlinger som folkevalgte gjorde ville vi samtidig avskaffet meningsfullt demokrati, for vi ville jo ikke visst hvem vi stemte på.

Ja, det er synd på familien hans, men det er HANS ansvar, og ikke avisenes som skriver om det. Det er han som har gjort dette, og ikke avisene.

Alternativet er jo et slags "kinesisk" system, hvor avisene ofte ikke skriver når viktige folk i partiet gjør noe galt.

Med vennlig hilsen

''Det er han som har gjort dette, og ikke avisene.''

Ny dag og ny mulighet for å bedrive propaganda for den forkvaklede 1800-talls gapestokk hyllesten din.

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• morsan

15

• frosken

4

• Louis Cyphre

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg foretrekker andre former for avstraffelse enn bruk av offentlig gapestokk.

Det er riktig at det er en ulovlig handling; min påpekning av at det er en umoralsk handling innebærer ikke at jeg anser det som mindre alvorlig. Jeg synes faktisk moral kan være mer relevant enn formell lovgivning i en del tilfeller.

Jeg synes kort og godt at bruk av offentlig gapestokk ikke står i samsvar med det fyren har gjort.

''Jeg synes kort og godt at bruk av offentlig gapestokk ikke står i samsvar med det fyren har gjort.''

Men her motsier du jo deg selv - hvis det han har gjort ikke er så alvorlig, så er det jo åpenbart ingen straff at det blir offentliggjort.

Og hvis det er en straff, så er det jo nettopp bare fordi det er alvorlig.

Men mer fundamentalt - skal vi ha en slik sensur - at folk på Stortinget kan bryte lover, og at media samarbeider med dem om å holde det skjult?

Med vennlig hilsen

''Jeg synes kort og godt at bruk av offentlig gapestokk ikke står i samsvar med det fyren har gjort.''

Men her motsier du jo deg selv - hvis det han har gjort ikke er så alvorlig, så er det jo åpenbart ingen straff at det blir offentliggjort.

Og hvis det er en straff, så er det jo nettopp bare fordi det er alvorlig.

Men mer fundamentalt - skal vi ha en slik sensur - at folk på Stortinget kan bryte lover, og at media samarbeider med dem om å holde det skjult?

Med vennlig hilsen

''Men her motsier du jo deg selv - hvis det han har gjort ikke er så alvorlig, så er det jo åpenbart ingen straff at det blir offentliggjort.

''

Selvfølgelig er det svært belastende at alle medier offentliggjør sexrelaterte handlinger. Kanskje særlig for hans barn. Jeg er ikke enig i at dette er selvmotsigende.

''Men mer fundamentalt - skal vi ha en slik sensur - at folk på Stortinget kan bryte lover, og at media samarbeider med dem om å holde det skjult?

''

Det er en haug med pikante historier som ikke offentliggjøres. Slik har det vært i alle år.

Vi blir sikkert ikke enige i denne saken, da du jo gjennom flere måneder har holdt på med ditt personlige korstog mot Frp og frp-ere her på dol. Som skrevet annet sted i denne tråden, så har jeg ingen sympati med Frps politikk, men jeg misliker allikevel det overdrevne personfokuset som nå finner sted.

''Men her motsier du jo deg selv - hvis det han har gjort ikke er så alvorlig, så er det jo åpenbart ingen straff at det blir offentliggjort.

''

Selvfølgelig er det svært belastende at alle medier offentliggjør sexrelaterte handlinger. Kanskje særlig for hans barn. Jeg er ikke enig i at dette er selvmotsigende.

''Men mer fundamentalt - skal vi ha en slik sensur - at folk på Stortinget kan bryte lover, og at media samarbeider med dem om å holde det skjult?

''

Det er en haug med pikante historier som ikke offentliggjøres. Slik har det vært i alle år.

Vi blir sikkert ikke enige i denne saken, da du jo gjennom flere måneder har holdt på med ditt personlige korstog mot Frp og frp-ere her på dol. Som skrevet annet sted i denne tråden, så har jeg ingen sympati med Frps politikk, men jeg misliker allikevel det overdrevne personfokuset som nå finner sted.

Det er jo selvmotsigende hvis man i det ene øyeblikket bagatelliserer handlingen, og så i neste påstår at det ikke bare rammer ham, men også hans familie, osv.

I den grad det gjør det, er det jo nettopp fordi det ikke er en bagatell.

Man offentliggjorde når en SVer ble tatt for sniking på tog. Ingen snakker om at det "rammet familien", fordi det er en bagatell.

Men til syvende og sist, når man velger å være medlem av Stortinget, så er det en 24/7 stilling, og det går både på moral og på lovbrudd.

Vedr. Frp: Hadde Støre, Halvorsen eller Solberg kjøpt sex i Latvia ville de også blitt hengt ut. Forskjellen er nok mest at Frp (i følge Hagen selv) har som politikk å innta offerrollen. (Du kan få link hvis du vil.)

Med vennlig hilsen

Det er jo selvmotsigende hvis man i det ene øyeblikket bagatelliserer handlingen, og så i neste påstår at det ikke bare rammer ham, men også hans familie, osv.

I den grad det gjør det, er det jo nettopp fordi det ikke er en bagatell.

Man offentliggjorde når en SVer ble tatt for sniking på tog. Ingen snakker om at det "rammet familien", fordi det er en bagatell.

Men til syvende og sist, når man velger å være medlem av Stortinget, så er det en 24/7 stilling, og det går både på moral og på lovbrudd.

Vedr. Frp: Hadde Støre, Halvorsen eller Solberg kjøpt sex i Latvia ville de også blitt hengt ut. Forskjellen er nok mest at Frp (i følge Hagen selv) har som politikk å innta offerrollen. (Du kan få link hvis du vil.)

Med vennlig hilsen

Jeg har litt vanskelig for å forstå at du ikke ser forskjellen på at sexrelaterte handlinger offentliggjøres i en slik grad og det at manglende månedskort også offentliggjøres.

Annonse

''På grunn av Hoksunds handling, så har de det sikkert fælt.''

Det er vesentlig større belastning knyttet til at ens far henges ut i alle landsdekkende medier, enn at man har en privat familiekrise som følge av en umoralsk handling. Jeg kan ikke se at hensikten i dette tilfellet helliger midlene som er benyttet.

Akkurat det jeg også tenkte på.

Jeg har litt vanskelig for å forstå at du ikke ser forskjellen på at sexrelaterte handlinger offentliggjøres i en slik grad og det at manglende månedskort også offentliggjøres.

Men de sexrelaterte handlingene er jo faktisk kjøp av sex og da er relevansen at det er lovbrudd. (Og siden de selv markedfører seg som "lov og orden"-partiet, så er det faktisk dobbelt relevant når de bryter loven.)

Hvis han derimot hadde hatt sex med en kollega så ville det vært noe helt annet. Frp har ikke frontet noe mot utroskap, det er ikke ulovlig og da blir det kun det private igjen.

Det er en STOR forskjell.

Med vennlig hilsen

Men de sexrelaterte handlingene er jo faktisk kjøp av sex og da er relevansen at det er lovbrudd. (Og siden de selv markedfører seg som "lov og orden"-partiet, så er det faktisk dobbelt relevant når de bryter loven.)

Hvis han derimot hadde hatt sex med en kollega så ville det vært noe helt annet. Frp har ikke frontet noe mot utroskap, det er ikke ulovlig og da blir det kun det private igjen.

Det er en STOR forskjell.

Med vennlig hilsen

Gidder du kikke på meldinger

På grunn av Hoksunds handling, så har de det sikkert fælt.

"Handling" her inkluderer ikke bare det han gjorde i Riga, men at han "meldte" seg inn på Stortinget, slik at han visste at hvis han gjorde noe ulovlig så ville handlingene hans komme i avisen.

Det er han som er ansvarlig for dette, ikke TV2.

Med vennlig hilsen

Klart Hoksrud visste det, og er ansvarlig for handlingene sine.

Men det har vel ikke gjort saken bedre for noen at TV2 har blåst dette opp på denne måten.......Har det vært til hjelp for noen?

Nå håper jeg at familien hans får all den støtte og hjelp de sikkert nå trenger.

Her blir vi nok aldri enige, så avslutter diskusjonen nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...