Gå til innhold

Nå boikotter jeg facebook!

Anbefalte innlegg

Jeg er såååå lei av alt tull de stadig finner på. Det nye er at jeg kan se alle bilder mine venner kommenterer, jeg kan se statusoppdateringer til venner av venner.

Og de luringene: Innfører ikke de nye tingene på en gang hos alle, for da hadde det blitt masseprotester.

Det nye er altså (for de som enda ikke har fått det nye): Det er en rulletekst i høyre hjørnet, som viser ALT hva andre foretar seg + se bilder de kommenterer osv)

Likte bedre den veeeeeldig gamle Facebook, da jeg faktisk hadde litt kontroll med hvem som fikk se hva.

Nå må du ha ingeniørutdannelse for å kunne stille inn personverninnstillingene.

Nå gidder jeg ikke mer.

All forandring er ikke bra forandring. En gang må brukerne si at nok er nok!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370247-n%C3%A5-boikotter-jeg-facebook/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tro at det var mange som mente som meg da...

Jeg har de samme endringene, men jeg synes ikke det er så ille...

Det blir bestandig ramaskrik noen Facebook (eller hvem som helst) gjør noen endringer... Det virker jo bare rotete fordi vi ikke er vant til det, men det går seg fort til da...

Jeg har de samme endringene, men jeg synes ikke det er så ille...

Det blir bestandig ramaskrik noen Facebook (eller hvem som helst) gjør noen endringer... Det virker jo bare rotete fordi vi ikke er vant til det, men det går seg fort til da...

Det er ikke at det er rotete jeg er i mot, men at Facebook-vennene mine kan kommentere statusen min eller et bilde, så kan alle vennene deres se hva jeg har skrevet. Det gikk jo ikke an tidligere.

Nå kan jeg sitte og følge med på hver enkelt liten ting vennene mine foretar seg osv.

Jeg synes at det er tullete at vi i det hele tatt godtar dette. Men vi har ingen mulighet til å påvirke på annen måte enn å slutte å bruke mediet. Facebook har fått alt for stor oppslutning (makt) og for få protesterer.

Det er ikke at det er rotete jeg er i mot, men at Facebook-vennene mine kan kommentere statusen min eller et bilde, så kan alle vennene deres se hva jeg har skrevet. Det gikk jo ikke an tidligere.

Nå kan jeg sitte og følge med på hver enkelt liten ting vennene mine foretar seg osv.

Jeg synes at det er tullete at vi i det hele tatt godtar dette. Men vi har ingen mulighet til å påvirke på annen måte enn å slutte å bruke mediet. Facebook har fått alt for stor oppslutning (makt) og for få protesterer.

Frivillig å bruke, er man ikke enig i polikken til Facebook, lar man rett og slett være å bruke det.

Annonse

''Facebook har fått alt for stor oppslutning (makt) og for få protesterer.''

Det er ingen som tvinger deg til å bruke FB da. :o)

Neivel, ok, javel, daså...

Kan du ikke bare la være å bruke Fb da, i det stille mener jeg... skjønner ikke hva andre har med den avgjørelsen å gjøre...

Det må da være greit å offentlig gi uttrykk for sin missnøye med tryneboka.

Og selv om det ikke interesserer deg, kan det interessere andre.

mvh

Så lenge det er frivillig å være på FB har de null makt. At et sosialt medie får stor oppslutning kan vel ikke mediet som sådan lastes for. FB gir folket noe folket vil ha, rett og slett. Den beste protesten du kan gjøre mot FB er å la være å være der. Og så la de som ønsker å være der gjøre som DE vil. Er slett ikke sikkert du blir nevneverdig savnet en gang. ;)

Det må da være greit å offentlig gi uttrykk for sin missnøye med tryneboka.

Og selv om det ikke interesserer deg, kan det interessere andre.

mvh

Joda, men dette inneholdt da ikke et eneste spørsmål eller noen slags problemstilling... Det egentlig bare en "statusoppdatering" :-)

Men h*n må vel ta det her da, iom h*n ikke vil bruke Facebook mer...

Annonse

Joda, men dette inneholdt da ikke et eneste spørsmål eller noen slags problemstilling... Det egentlig bare en "statusoppdatering" :-)

Men h*n må vel ta det her da, iom h*n ikke vil bruke Facebook mer...

For meg som lever helt uten trynefaktor, gav det litt informasjon om hva som skjer der inne. Og det gav meg enda mindre lyst til å delta i tryneklikken.

mvh

Så lenge det er frivillig å være på FB har de null makt. At et sosialt medie får stor oppslutning kan vel ikke mediet som sådan lastes for. FB gir folket noe folket vil ha, rett og slett. Den beste protesten du kan gjøre mot FB er å la være å være der. Og så la de som ønsker å være der gjøre som DE vil. Er slett ikke sikkert du blir nevneverdig savnet en gang. ;)

'' Den beste protesten du kan gjøre mot FB er å la være å være der. Og så la de som ønsker å være der gjøre som DE vil. ''

Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik at alle som er må fb _må_ like hele opplegget der inne, hvis ikke kan de bare peelle seg bort?

Ellers i livet er det jo greit å være fornøyd med det meste med noe (nettsted, jobben, politisk parti, ekteskapet) men livel være misfornøyd med noe eller ønske om at noe kunne vært annerledes.

Skal man si det samme om ekteskapet også, at hvis man ikke er 100% fornøyd så burde man bare ta sin hatt og gå?

Det er faktisk en del ting man utestenges fra uten trynefaktor. Og da mener jeg ikke oppdaterte opplysninger om brødbakingen til tanta til venninna til fetteren.

mvh

'' Den beste protesten du kan gjøre mot FB er å la være å være der. Og så la de som ønsker å være der gjøre som DE vil. ''

Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik at alle som er må fb _må_ like hele opplegget der inne, hvis ikke kan de bare peelle seg bort?

Ellers i livet er det jo greit å være fornøyd med det meste med noe (nettsted, jobben, politisk parti, ekteskapet) men livel være misfornøyd med noe eller ønske om at noe kunne vært annerledes.

Skal man si det samme om ekteskapet også, at hvis man ikke er 100% fornøyd så burde man bare ta sin hatt og gå?

Tiltredes.

mvh

For meg som lever helt uten trynefaktor, gav det litt informasjon om hva som skjer der inne. Og det gav meg enda mindre lyst til å delta i tryneklikken.

mvh

Å, er du ikke på facebook? Det burde jeg skjønt. Du vet ikke hva som skjer der, høres det ut som. Det er bare litt fremmedfrykt, dette;)

Gjest Nickløsheletida

mvh

'' Og det gav meg enda mindre lyst til å delta i tryneklikken''

Det er bare et fåtall av de som er på facebook som driver og legger ut statuser hver dag om alt de foretar seg.

Å, er du ikke på facebook? Det burde jeg skjønt. Du vet ikke hva som skjer der, høres det ut som. Det er bare litt fremmedfrykt, dette;)

''Å, er du ikke på facebook? Det burde jeg skjønt. Du vet ikke hva som skjer der, høres det ut som. Det er bare litt fremmedfrykt, dette;)''

For det kan jo umulig handle om at jeg har satt meg inn i f.eks. de grunnleggende 'reglene' for rettighetene til det som legges ut der og funnet ut at det der vil jeg ikke være med på.

;-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...