Gå til innhold

Burde jeg anmelde det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

10

• candyqueen_83

8

• PieLill

6

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Huff, går det greit med hunden din? Bare å anmelde spør du meg, jeg hadde ikke vært i tvil. Sikkert den typen eier som sier slike ting som "men han ville jo bare leke..." ...

Går greit med han ja. Han sover nå. Har tatt på dette. Var ikke lek dette, men et regelrett angrep. Jeg fikk inn et par spark på hunden som angrep, og fikk tak i nakkeskinnet på han. Roet seg da.

Går greit med han ja. Han sover nå. Har tatt på dette. Var ikke lek dette, men et regelrett angrep. Jeg fikk inn et par spark på hunden som angrep, og fikk tak i nakkeskinnet på han. Roet seg da.

Så grusomt. Anmeld ham du, beste du kan gjøre. Neste gang kan det være et lite barn som Lillemus sier.

Jeg ville heller kontaktet eieren av hunden. Må hunden din sy eller har du vært hos veterinær? Da bør i såfall andre eier betale regninga.

Nei må ikke sy, ble et par bittmerker. Har snakket med vet over telefon.

Går heller via politiet enn å snakke med den drittsekken.

Annonse

Så grusomt. Anmeld ham du, beste du kan gjøre. Neste gang kan det være et lite barn som Lillemus sier.

Ja skummelt med slike hunder. Har anmeldt hundeangrep før. Hadde en hund som ble angrepet tre ganger av samme hund. Ene gangen fikk han et stygt sår, men dette var før hundeloven tredte i kraft, så saken ble henlagt, til tross for at den hunden nesten drepte en liten hund ved et annet tilfelle. Jeg stiller sterkere nå, håper jeg.

Jeg vet ikke om jeg skjønner hva du mener, det er utenkelig at hunder angriper små barn eller hva mener du?

En hund som angriper en annen hund vil da ikke automatisk gå løs på et barn!! De vet faktisk forskjell på en annen hund og et menneske.

Det betyr ikke at ingen hunder biter barn. Men at det kunne vært et barn hunden bet når den bet en hund er for dumt.

En hund som angriper en annen hund vil da ikke automatisk gå løs på et barn!! De vet faktisk forskjell på en annen hund og et menneske.

Det betyr ikke at ingen hunder biter barn. Men at det kunne vært et barn hunden bet når den bet en hund er for dumt.

Nei ikke automatisk gå løs på små barn, såklart ikke. Men dersom hunden går til fysisk angrep på en annen hund vil jeg vel nesten anta at sjansen for at den kan være aggressiv også mot barn faktisk er rimelig godt tilstede.

''Det betyr ikke at ingen hunder biter barn. Men at det kunne vært et barn hunden bet når den bet en hund er for dumt.''

Tildels enig - selv om jeg trives best med hunder som aldri ville finne på å bite uten å bli bitt selv først...

Mine katter slåss stadig vekk med hverandre. Det betyr ikke at de farer i synet på noen av oss - med mindre vi provoserer det fram (med en leke, eller krafse for å leke)

Hunder som er såpass aggressive mot andre hunder har vel ofte også lavere terskel for å angripe f.eks. barn (som jo er små) enn hunder som ikke er aggressive mot artsfrender?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...