Gå til innhold

Burde jeg anmelde det?

Anbefalte innlegg

Min hund har også blitt bitt et par ganger av større hunder men jeg har ikke en gang kommet på å anmelde det. Jeg synes du overdriver veldig med å anmelde noe sånnt. Tror nok politiet har langt viktigere saker å jobbe med enn en sånn liten filleting. Skulle alle holdt på å anmelde for hevr eneste liten sak slik så hadde det blitt et stort problem.

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

10

• candyqueen_83

8

• PieLill

6

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Nei ikke automatisk gå løs på små barn, såklart ikke. Men dersom hunden går til fysisk angrep på en annen hund vil jeg vel nesten anta at sjansen for at den kan være aggressiv også mot barn faktisk er rimelig godt tilstede.

nei.

Hunder som er såpass aggressive mot andre hunder har vel ofte også lavere terskel for å angripe f.eks. barn (som jo er små) enn hunder som ikke er aggressive mot artsfrender?

Absolutt ikke. Noen hunder har lavere terskler mot hunder av samme kjønn f.eks. Det betyr ikke at de ville gått løs på et barn for det.

TS her vet kanskje ikke engang hva slags signaler hans/hennes egen hund sendte ut. Jeg merker stor forskjell på min egen hund etter hva slags signaler de andre sender ut, og omvendt. Et barn ville ikke sendt disse signalene. De har et helt annet kroppsspråk.

Absolutt ikke. Noen hunder har lavere terskler mot hunder av samme kjønn f.eks. Det betyr ikke at de ville gått løs på et barn for det.

TS her vet kanskje ikke engang hva slags signaler hans/hennes egen hund sendte ut. Jeg merker stor forskjell på min egen hund etter hva slags signaler de andre sender ut, og omvendt. Et barn ville ikke sendt disse signalene. De har et helt annet kroppsspråk.

Men pointet candy, er at det og at det kan skje. Føre var prinsippet er kanskje ikke så dumt? Eieren av hunden virker ikke allverdens intr i å på noen måte temme hunden sin.

Jeg hadde ikke anmeldt. Dersom hundeeieren gjør dette flere ganger etter at du har oppfordret han til å holde sin hund borte fra deg hadde jeg kanskje vurdert det. Bikkja mi har både blitt bitt, og har bitt andre(en unge hadde latt porten stå oppe).

Annonse

Min hund har også blitt bitt et par ganger av større hunder men jeg har ikke en gang kommet på å anmelde det. Jeg synes du overdriver veldig med å anmelde noe sånnt. Tror nok politiet har langt viktigere saker å jobbe med enn en sånn liten filleting. Skulle alle holdt på å anmelde for hevr eneste liten sak slik så hadde det blitt et stort problem.

Det er et brudd på hundeloven. Hundeloven er like viktig som enhver annen lov.

Men pointet candy, er at det og at det kan skje. Føre var prinsippet er kanskje ikke så dumt? Eieren av hunden virker ikke allverdens intr i å på noen måte temme hunden sin.

bah.

edit

"Men pointet candy, er at det og at det kan skje."

skal være:

er at det hender og at det kan skje.

Men da bør kanskje alle hunder avlives. En hund som ikke angriper hunder kan like gjerne angripe et barn. Derfor skal barn og hund alltid holdes under oppsyn.

At eieren er en dust er en helt annen sak.

Men da bør kanskje alle hunder avlives. En hund som ikke angriper hunder kan like gjerne angripe et barn. Derfor skal barn og hund alltid holdes under oppsyn.

At eieren er en dust er en helt annen sak.

"Derfor skal barn og hund alltid holdes under oppsyn." Enig.

"At eieren er en dust er en helt annen sak." Sant nok :-)

Annonse

Ja skummelt med slike hunder. Har anmeldt hundeangrep før. Hadde en hund som ble angrepet tre ganger av samme hund. Ene gangen fikk han et stygt sår, men dette var før hundeloven tredte i kraft, så saken ble henlagt, til tross for at den hunden nesten drepte en liten hund ved et annet tilfelle. Jeg stiller sterkere nå, håper jeg.

Ja jeg hadde altså dritt i hva andre sier her og anmeldt hadde dette hadde det vært min hund. Poenget her er å gi hundeeieren en vekker, for slike som dette lærer virkelig ikke om noen ikke sier fra (_via_ politiet).

Jeg og min hund ble angrepet på en sen kveldsrunde. Naboen hadde sin hund, i bånd, men den slet seg da den fikk øye på oss. Så min utgamle collie og jeg ble "omringet" av en diger bernersennen, som hoppet rundt og knurret og glefset. Siden min var i bånd ble det et svære kjerv med bånd o.l før den andre eieren kom til og fikk dratt sin hund vekk fra meg. Jeg var så redd at jeg var hysterisk, og løp opp til mannen som måtte bli med på kveldsturen for jeg turde ikke gå ut igjen alene. Jeg anmeldte det dagen etter. Fikk med meg et brev hjem, men de etterforsker visst saken ennå for nå fire år senere har jeg ennå ikke fått noen tilbakemelding. Men naboen har flytta da, og det var like greit. Turte til slutt ikke å gå ut hvis jeg så at han var ute på lufterunden.

Jeg og min hund ble angrepet på en sen kveldsrunde. Naboen hadde sin hund, i bånd, men den slet seg da den fikk øye på oss. Så min utgamle collie og jeg ble "omringet" av en diger bernersennen, som hoppet rundt og knurret og glefset. Siden min var i bånd ble det et svære kjerv med bånd o.l før den andre eieren kom til og fikk dratt sin hund vekk fra meg. Jeg var så redd at jeg var hysterisk, og løp opp til mannen som måtte bli med på kveldsturen for jeg turde ikke gå ut igjen alene. Jeg anmeldte det dagen etter. Fikk med meg et brev hjem, men de etterforsker visst saken ennå for nå fire år senere har jeg ennå ikke fått noen tilbakemelding. Men naboen har flytta da, og det var like greit. Turte til slutt ikke å gå ut hvis jeg så at han var ute på lufterunden.

''Jeg anmeldte det dagen etter. Fikk med meg et brev hjem, men de etterforsker visst saken ennå for nå fire år senere har jeg ennå ikke fått noen tilbakemelding. ''

Stilig måte å si det på!

:-)

mvh

Hva om du ble uprovosert angrepet og bitt, hadde du ikke satt pris på loven da? Hvorfor skal det ikke gjelde hunder, min beste venn?

Det kan selvfølgelig godt hende at denne mannen bedriver et hundehold som bør anmeldes. Også av hensyn til andre.

Men generelt synes jeg ikke alle lover er like viktige, og mennesker kommer langt foran dyr.

mvh

Det kan selvfølgelig godt hende at denne mannen bedriver et hundehold som bør anmeldes. Også av hensyn til andre.

Men generelt synes jeg ikke alle lover er like viktige, og mennesker kommer langt foran dyr.

mvh

''Men generelt synes jeg ikke alle lover er like viktige, og mennesker kommer langt foran dyr.''

Kan du forklare hvorfor du mener det?

Hunder som er såpass aggressive mot andre hunder har vel ofte også lavere terskel for å angripe f.eks. barn (som jo er små) enn hunder som ikke er aggressive mot artsfrender?

Finnes faktisk hunder som ikke går så godt overens med andre hunder, men som ikke er en fare for mennesker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...