Gjest samuelsen Skrevet 16. oktober 2001 Skrevet 16. oktober 2001 Hei! Jeg er en ung mann på 24år som begynte med Cipramil for 2mnd siden. (40mg pr. dag) Grunnen til at jeg begynte er at jeg sliter mye med generell angst + panikkangst. Jeg ble helt symptomfri etter tre ukers bruk. Men de siste dagene har angsten kommet tilbake; dog ikke like sterkt som før jeg begynte med medisin. Er det mulig at Cipramil'en har sluttet å virke? PS! Det høres litt rart ut, men angsten kom tilbake etter en kopp kaffe. (Hadde ikke drukket kaffe på 3mnd) Kan det være noe i kaffen jeg ikke tåler? Andre koffeinholdige drikker som Cola og te tåler jeg helt fint. Blir takknemmelig for svar! :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. oktober 2001 Skrevet 16. oktober 2001 I dette tilfelleter det ikke Cipramil som har sluttet å virke. Noen ganger kan en se svakere virkning etter mange års bruk, men aldri etter noen uker. Koffein kan utløse panikkanfall, og du bør avstå fra bruken av dette. Det er ca 5 ggr så mye koffein i en kopp kaffe som i en flaske Cola. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.