Gå til innhold

NHD - Kan Cipramil slutte å virke?

Anbefalte innlegg

Gjest samuelsen

Hei! Jeg er en ung mann på 24år som begynte med Cipramil for 2mnd siden. (40mg pr. dag) Grunnen til at jeg begynte er at jeg sliter mye med generell angst + panikkangst. Jeg ble helt symptomfri etter tre ukers bruk. Men de siste dagene har angsten kommet tilbake; dog ikke like sterkt som før jeg begynte med medisin. Er det mulig at Cipramil'en har sluttet å virke?

PS! Det høres litt rart ut, men angsten kom tilbake etter en kopp kaffe. (Hadde ikke drukket kaffe på 3mnd) Kan det være noe i kaffen jeg ikke tåler? Andre koffeinholdige drikker som Cola og te tåler jeg helt fint.

Blir takknemmelig for svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37028-nhd-kan-cipramil-slutte-%C3%A5-virke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I dette tilfelleter det ikke Cipramil som har sluttet å virke. Noen ganger kan en se svakere virkning etter mange års bruk, men aldri etter noen uker.

Koffein kan utløse panikkanfall, og du bør avstå fra bruken av dette. Det er ca 5 ggr så mye koffein i en kopp kaffe som i en flaske Cola.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...