Gå til innhold

Fra Oslo S til Chateau Neud?

Anbefalte innlegg

Gjest Null retningssans..

Noen som kan forklare meg i detaljer hvordan jeg kommer meg fra Oslo S til CHATEAU NEUF (Slemdalsveien 15) fredag rundt kl. 17.45.

Er det lett med buss, trikk....hvorfra og hvor ofte går dem...heeelt grønn.

Har mest lyst til å hive meg i ei drosje, er det veldig dyrt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370288-fra-oslo-s-til-chateau-neud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen grunn til å ta drosje. Ta banen til Majorstua, slik Sør foreslår. Alle vestlige baner går dit fra Jernbanetorget T-banestasjon, så det er minimal ventetid. Når du / dere kommer ut på den store trappa foran Majorstuehuset, skal dere holde mot venstre og litt "bakover", i samme retning som banen fortsetter. Ikke kryss gata over bytrikkelinjene.

Ingen grunn til å ta drosje. Ta banen til Majorstua, slik Sør foreslår. Alle vestlige baner går dit fra Jernbanetorget T-banestasjon, så det er minimal ventetid. Når du / dere kommer ut på den store trappa foran Majorstuehuset, skal dere holde mot venstre og litt "bakover", i samme retning som banen fortsetter. Ikke kryss gata over bytrikkelinjene.

''Når du / dere kommer ut på den store trappa foran Majorstuehuset, skal dere holde mot venstre og litt "bakover", i samme retning som banen fortsetter. ''

Helt korrekt, men ingen grunn til å gå til fremsiden av Majorstuhuset om man kommer med t-banen. Da går det en trapp fra perrongen direkte opp i Slemdalsveien, så tar man til venstre og går kanskje 200 meter.

Hvor er Jernbanetorget t-barestasjon, er det under jorden?

Eller stopper de utenfor firkanten?

''Når du / dere kommer ut på den store trappa foran Majorstuehuset, skal dere holde mot venstre og litt "bakover", i samme retning som banen fortsetter. ''

Helt korrekt, men ingen grunn til å gå til fremsiden av Majorstuhuset om man kommer med t-banen. Da går det en trapp fra perrongen direkte opp i Slemdalsveien, så tar man til venstre og går kanskje 200 meter.

Joda, men for en som ikke er mer kjent enn trådstarter, tror jeg det kan være naturlig å orientere seg derfra.

Dessuten passerer jeg ikke der daglig, så jeg vet ikke om snarveier, trapper osv. er stengt pga. ombyggingskaos, slik det ofte er på mine kanter :-|

Annonse

T-banestasjonen er under jorda, ja. Det står skilt inne på Oslo S, og nedgangene er merket med en blå T hvis man kommer utenfra.

Ståt det Majostuen på t-banen da, eller?? Jeg vet jo ikke hva som er vestover under jorden, he, he.

Ståt det Majostuen på t-banen da, eller?? Jeg vet jo ikke hva som er vestover under jorden, he, he.

''Ståt det Majostuen på t-banen da, eller?? Jeg vet jo ikke hva som er vestover under jorden, he, he.''

Alle baner som går til Majorstuen er merket "vestgående". Ingen er merket "Majorstuen".

''Ståt det Majostuen på t-banen da, eller?? Jeg vet jo ikke hva som er vestover under jorden, he, he.''

Alle baner som går til Majorstuen er merket "vestgående". Ingen er merket "Majorstuen".

Ok, det var oppklarende. Takk og takk :)))

Betaler man i en luke før man går på t-banen?

Eller på automat?

Eller på selve t-banen?

Må unnskylde meg med at i min småby finnes ingen t-bane...og jeg liker å være forberedt på nye ting.

Betaler man i en luke før man går på t-banen?

Eller på automat?

Eller på selve t-banen?

Må unnskylde meg med at i min småby finnes ingen t-bane...og jeg liker å være forberedt på nye ting.

''Betaler man i en luke før man går på t-banen? Eller på automat? Eller på selve t-banen?''

Baser deg på å betale på automat, det hender lukene (der disse finnes) er stengt. Eventuelt kan du kjøpe billett i Narvesen-/Mix-kiosk som du validerer/stempler ved nedgangen til banen. Du kan ikke kjøpe billett på selve t-banen.

Gjest ikke vær redd for å spørre. :)

Joda, men for en som ikke er mer kjent enn trådstarter, tror jeg det kan være naturlig å orientere seg derfra.

Dessuten passerer jeg ikke der daglig, så jeg vet ikke om snarveier, trapper osv. er stengt pga. ombyggingskaos, slik det ofte er på mine kanter :-|

Det er masse folk som vrimler rundt på OsloS, bare å spørre når du kommer. -Hvor er Tbanen? Når du kommer til Majorstua, er det bare å følge strømmen av folk som går av. Det er en kiosk der, midt på perrongen. (Har iallefall vært det tidligere). Du kan bare gå to steder, det ene stedet er det "mest logiske" - mot Majorstuhuset (til høyre når du står mot kiosken). Den andre (trappa) er til venstre for kiosken, og går rett opp på Slemdalsveien. Spør etter Chateau Neuf... :)

Annonse

Det er masse folk som vrimler rundt på OsloS, bare å spørre når du kommer. -Hvor er Tbanen? Når du kommer til Majorstua, er det bare å følge strømmen av folk som går av. Det er en kiosk der, midt på perrongen. (Har iallefall vært det tidligere). Du kan bare gå to steder, det ene stedet er det "mest logiske" - mot Majorstuhuset (til høyre når du står mot kiosken). Den andre (trappa) er til venstre for kiosken, og går rett opp på Slemdalsveien. Spør etter Chateau Neuf... :)

Denne antar jeg skulle til trådstarter. Men h*n finner nok fram nå.

Det står forskjellige ting på banene, men alle de som går vestover, stopper på Majorstua. Det var derfor jeg skrev "vestgående" - det eneste du må passe på, er å finne riktig plattform for vestgående tog. Dette er merket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...