Gå til innhold

psykologer

Gjest gjengangere

Anbefalte innlegg

Gjest gjengangere

Jeg opplevde mye svik i ungdomstiden min i den form at jeg var utrolig ensom og opplevde mye avvisning. Etterhvert ble jeg til slutt klar over at disse onde "åndende" enda hjemsøker meg..slik som i Ibsens gjengangere omtrent. faktisk den boken som fikk meg på tanken . Uansett er jeg veldig klar over det selv og prøver hele tiden og jobbe med meg selv. Likevel er det fortsatt slik at jeg blant annet har problemer med å knytte meg nært til noen og har ført til at jeg har blitt en slags ensom ulv på den måten at jeg ikke lar noen komme skikkelig innpå meg . eller at jeg lar meg selv virkelig stole på noen. Jeg mener dette er noe som sakte vil bli bedre å ordne seg etterhvert som jeg får flere gode erfaringer og tør og slippe meg selv mer løs.

jeg har diskutert dette med moren min. hun mener at jeg bare "sutrer" og burde bare komme over det og skape det livet jeg vil. og at det jeg føler absolutt ikke er normalt og at jeg bare burde oppsøke psykolog med engang nesten. etter hennes mening er det ikke naturlig at ungdomstid påvirker deg så mye. Jeg synes hun tenker så utrolig enkelt og ikke skjønner noe som helst.

Synes du/dere at jeg har rett.

er det virkelig noe en psykolog kan hjelpe med ?, å øke selvtillitt og følelse av selvverd. eller å hjelpe en til å stole på andre..

er ikke dette uansett til syvende og sist opp til en selv..

Burde jeg gå til psykiater?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37029-psykologer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...