Gå til innhold

Frp-leder siktet for grovt skattesvik

Anbefalte innlegg

''I følge Skattekrim unnlot Viggo Helge Amundsen å oppgi aksjegevinster på 56 millioner kroner, ifølge Skattekrim. Nå er han siktet for grovt skattesvik og økonomisk utroskap.

Etter at granskingen begynte har skattemyndighetene gjenåpnet Amundsens ligning for årene 2001 til 2009. Resultatet er blitt en økning av inntektene på over 56 millioner kroner. Det har resultert i et skattekrav på 15,5 millioner kroner pluss renter slik at regningen i dag lyder på 17 millioner kroner.

Ett av disse selskapene, Nevis International Shipping, er registrert i skatteparadiset St. Kitts & Nevis i Karibien.

Skattegranskerne har innhentet informasjon fra VPS-registeret som viser når og til hvilken pris aksjer ble kjøpt og solgt. Denne informasjonen er så sammenholdt med bankutskrifter og med tall Amundsen selv har oppgitt i sine selvangivelser.

Ifølge skattegranskerne er det mye som ikke stemmer. Skattegranskerne mener Amundsen også har tappet egne selskaper for store beløp. ''

Kilde: http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2230039.ece

Det er vel 2 uker siden Carl I Hagen ble avslørt i økonomiske ulovligheter - hvorfor er det at så mange i "lov og orden"-partiet ikke følger loven?

Skattekrav er faktisk ikke "uventede utgifter" for de fleste av oss, langt mindre de av oss som har eget firma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370299-frp-leder-siktet-for-grovt-skattesvik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser der ja, der kom jaggu dagens Frp-hat tråd. Stå på!

Som jeg har påpekt utallige ganger, jeg hater ingen, ikke engang Frp. Derimot så misliker jeg deres populistiske og ekskluderende politikk, og at så mange der ser ut til å ha et meget lemfeldig forhold til lov og orden.

Annonse

Som jeg har påpekt utallige ganger, jeg hater ingen, ikke engang Frp. Derimot så misliker jeg deres populistiske og ekskluderende politikk, og at så mange der ser ut til å ha et meget lemfeldig forhold til lov og orden.

Ja, selvfølgelig. Jeg er helt enig i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...