Gå til innhold

Nå tenner moder alle lys...

Anbefalte innlegg

...begynner å skjønne poenget med den sangen, for her i huset skrur husbonden stadig av lyset. Spesielt irriterende er det når han skrur av alt kjøkkenlyset lenge før dagen er omme.

Er dette en slags "godt-over-midt-i-livet-krise" eller er det et mannfolkfenomen? Eller bare et finn-fenomen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370353-n%C3%A5-tenner-moder-alle-lys/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• meg__123!

4

• candyqueen_83

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

''Er dette en slags "godt-over-midt-i-livet-krise" eller er det et mannfolkfenomen?''

Mannfolkfenomen. Jeg kan komme hjem fra jobb og finne guttungen foran pc'n i mer eller mindre stummende mørke når det er midtvinters, han har rett og slett ikke merket at det ble mørkt. Kjæresten er likedan. Jeg synes det er nitrist å se på det mørke "kjøkkenhølet" så jeg pleier å ha på lyset der selv om jeg sitter på stua, det er jo ikke dør mellom de to rommene verken hos meg eller hos kjæresten.

Min eks-svigerfar pleide å reise seg og slå av tv'n før han gikk ut av rommet når han skulle ta kvelden. At vi andre ville fortsette å se på tv falt ham visst ikke inn. :o)

Annonse

''Er dette en slags "godt-over-midt-i-livet-krise" eller er det et mannfolkfenomen?''

Mannfolkfenomen. Jeg kan komme hjem fra jobb og finne guttungen foran pc'n i mer eller mindre stummende mørke når det er midtvinters, han har rett og slett ikke merket at det ble mørkt. Kjæresten er likedan. Jeg synes det er nitrist å se på det mørke "kjøkkenhølet" så jeg pleier å ha på lyset der selv om jeg sitter på stua, det er jo ikke dør mellom de to rommene verken hos meg eller hos kjæresten.

Min eks-svigerfar pleide å reise seg og slå av tv'n før han gikk ut av rommet når han skulle ta kvelden. At vi andre ville fortsette å se på tv falt ham visst ikke inn. :o)

''Jeg kan komme hjem fra jobb og finne guttungen foran pc'n i mer eller mindre stummende mørke når det er midtvinters, han har rett og slett ikke merket at det ble mørkt. ''

Samme her!

Og ettersom han da setter seg i etasjen under der vi kommer inn, ser det jo stupmørkt ut i hovedetasjen når jeg kommer hjem fra jobb :-)

Jeg tror det må være et mannfolk-fenomen. Her slår mannen av lys i rom jeg må gå igjennom for å komme til kjøkkenet, så jeg tråkker konstant på leker og snubler i dørstokker. Det er irriterende, for å si det mildt.

Ja, det skjønner jeg godt!

Det er jo lurt å slå av lys i rom man ikke bruker, men så gjelder de definisjonen av "ikke bruker", da.

Typisk irriterer jeg meg over det mørke kjøkkenet når jeg kommer bærende på kopper og kar fra et annet rom, og nesten ikke klarer å fomle meg til kjøkkenbenken i mørket ;-)

''Min eks-svigerfar pleide å reise seg og slå av tv'n før han gikk ut av rommet når han skulle ta kvelden. At vi andre ville fortsette å se på tv falt ham visst ikke inn. :o)

''

hehe

Ikke sånn her - heller omvendt - men med radio... Husbonden setter på radio i "alle" rom, og jeg blir gal!

*he he* Du får kjøpe radioøreklokker til han!

http://www.brandsaeter.no/accounts/433913/Image/Produktbilder/cache/188646_200_200.jpg

Annonse

Det er ikke tilfellet her i huset. Mannen min er riktignok flinkere enn meg til å slå av utelyset om morgenen, men jeg er flinkerer enn ham til å slå av lyset i rom som ikke er ui bruk, eller om kvelden når vi skal legge oss.

Det var dette med definisjonen av "ikke i bruk", da :-)

Vet ikke jeg, men det minner meg veldig mye om en jeg kjenner ganske godt. Når de går og legger seg om kvelden og det er mørkt, kan man ikke se at det er et hus der... :-)

Det er jo lurt å slå av lys om natta, men greit at utelys og kanskje lys i innvendig gang el lign står på :-)

Forhåpentligvis er han rett og slett miljøbevisst. Jeg skrur også alltid av lyset når jeg går ut av et rom (med mindre det er et rom vi går ut og inn av hele tiden). Da jeg vokste opp, sløste vi med strømmen. Nå har jeg blitt mer voksen, og mye mer miljøbevisst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...