Gå til innhold

Venninne maser om healer

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som synes hun har fått veldig mye god hjelp av en healer. Hun er veldig negativ til vanlig legemedisin, og er svært fornøyd med denne karen. Utfordringen er at hun maser på alle andre om denne fantastiske mannen.

For min del må hun bare bruke ham så mye hun vil, men jeg vil gjerne slippe å måtte svare for hvorfor jeg ikke ønsker å benytte meg av ham.

Jeg hørte nettopp en av kollegene hennes fortelle at de på jobben hennes helst tier stilt om at de er syke, for å slippe å få healeren dyttet på seg..

Hun er ellers et svært hyggelig og sympatisk menneske, men hvordan skal jeg få sagt fra til henne at dette begynner å bli vel mye. Jeg er litt lei av å måtte forsvare hvorfor jeg ikke ønsker å bruke en healer, men jeg har ikke lyst til å fornærme henne heller. Hun er jo så kjekk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370356-venninne-maser-om-healer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare si rett ut til henne at du respekterer hennes tro på healere, men at du har din tro på noe helt annet og at hun må respektere det. Samtidig gjør du klart at du ikke vil høre noe mer snakk om at du må gå til en healer. At det gjør du uoppfordret og uavhengig av henne -om du noen gang har lyst til det.

Det enkleste er som mariaflyfly sier, å kalle en spade for en spade. Så får hun bare bli sur så mye hun orker. Men se da ikke på henne som noe tap.

Det eneste disse healerne kan hjelpe med er å få bedre plass i lommeboka. Si til henne at du ikke synes det gjør noe at hun kaster bort pengene sine på sjarlataner og kvakksalvere, men at du må få lov til å bruke dine penger som du vil.

Takk for kjappe svar!Ja, hvis dette var en vrang og vanskelig person som jeg kanskje ikke brydde meg så mye om å miste, så hadde det vært sagt og gjort for lengst.

Poenget er for så vidt ikke om dette er en healer eller ikke, det hadde vært akkurat like strevsomt om hun pushet en slektning, eller en håndverker el.l. Det er dette at hun ikke tar signalene fra folk som er litt rart og litt dumt. Og det er vel den egentlige utfordringa.

Det eneste disse healerne kan hjelpe med er å få bedre plass i lommeboka. Si til henne at du ikke synes det gjør noe at hun kaster bort pengene sine på sjarlataner og kvakksalvere, men at du må få lov til å bruke dine penger som du vil.

Det var da virkelig ikke snakk om penger her. Det er da healere som ikke tar penger for det. Det er da virkelig ikke hver gang man går til legen man blir frisk heller og det hender leger stiller feil diagnoser.

Annonse

Jeg pleier å si at jeg har valgt å ikke ville benytte alterantive behandlere, og at det er et valg jeg har tenkt å holde fast ved. Samtidig pleier jeg å si at jeg selvfølgelig ikke har motforestillinger mot at andre velger det motsatte, men at jeg trives best med at de ikke forsøker å overbevise meg om at jeg bør endre mitt standpunkt.

Siden dette er en hyggelig - men noe insensitiv - person, så tror jeg at jeg ville forsøkt å si dette helt tydelig - men vennlig .

Gjest Nickløsheletida

Kall en spade for en spade. Du respekterer at hun har tro på healing, hun må respektere at du ikke tror på denslags.

Verre er det ikke.

'' Du respekterer at hun har tro på healing, hun må respektere at du ikke tror på denslags''

Denne har jeg også vært nødt til å ta.

Jo lengre du holder på med 'signaler' og annet dilldall for ikke å fornærme henne, jo større blir sjansen for at du til slutt sprekker og virkelig fornærmer henne.

Om hun er en så flott person som du, sier tåler hun at du kaller en spade for en spade.

mvh

Min erfaring er at uansett hvor pent man pakker det inn, så vil folk bli grisefornærmet om man sier at man ikke tror på denslags, og anser det for bortkasta tid. :0)

Så jeg tror jaggu jeg bare hadde sagt det som det var jeg.

Ja, jeg tar innleggene fra noen av dere her med meg og sier det som det er neste gang: Jeg har forstått at du synes dette er det rette for deg. Nå må du forstå at det ikke er det rette for meg.

Så får vi se om ikke vi greier å være enige om at vi er uenige :)

Nå anser jeg denne tråden for å være ferdig. Takk for innspill, alle sammen!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...