Gå til innhold

Trenger sykmelding men fastlegen er håpløs

Anbefalte innlegg

Gjest TuttaGabler

Jeg er fryktelig syk nå men fastlegen min er helt håpløs, han er gammel og virker rett og slett litt senil for tiden. Da jeg kom dit sist og hadde infulensa fikk jeg ikke sykmelding fordi han får så mye problemer med Nav, sa han!!!! At jeg er syk betyr liksom ikke noe..

Nå har jeg fått alvorlige migrene anfall og får mange ganger ikke sove i det hele tatt i løpet av en natt og klarer derfor ikke å fungere på jobb for tiden. Jeg vet at dette sikkert går over snart men akkurat nå er jeg midt oppe i dette.

Kan jeg få sykmeldig fra en annen lege? Jeg skal har akkurat byttet fastlege inne på Nav sine sider men der står det at det kan ta opptil 2 måneder før byttet skjer. Så akkurat nå lurer jeg på om jeg kan bestille time hos et annet legesenter/legevakt? Bor i Oslo

Kan jeg det? eller får jeg bare beskjed om å gå til fastlegen min? Noen som har noen tips om hvor de har flinke leger for jeg trenger virkelig hjelp nå.

Fortsetter under...

Jeg tviler på om du kan gå andre steder nå som fastlegeordningen er gjeldende. Men, inntil du får byttet, kan du høre med legesenteret om der er en annen lege som er ledig? (fordi du evt ikke har anledning til å komme den dagen _din_ lege har tid og dette haster mht arb.giver)

Det er kanskje ikke så rart legen ikke ville skrive ut sykemelding for influensa siden influensaen ikke er kommet til Norge enda. Han ville antagelig fått trøbbel med NAV hvis han ikke visste forskjell på influensa og forkjølelse og halsvondt.

Det er kanskje ikke så rart legen ikke ville skrive ut sykemelding for influensa siden influensaen ikke er kommet til Norge enda. Han ville antagelig fått trøbbel med NAV hvis han ikke visste forskjell på influensa og forkjølelse og halsvondt.

Den skulle altså inn her...

''Det er kanskje ikke så rart legen ikke ville skrive ut sykemelding for influensa siden influensaen ikke er kommet til Norge enda''

Hun skrev da ikke når hun hadde hatt influensa.

Annonse

''Det er kanskje ikke så rart legen ikke ville skrive ut sykemelding for influensa siden influensaen ikke er kommet til Norge enda''

''Da jeg kom dit sist og hadde infulensa fikk jeg ikke sykmelding fordi han får så mye problemer med Nav, sa han!!!''

Jo, hun skrev at hun hadde influensa...

''Jeg vet at dette sikkert går over snart men akkurat nå er jeg midt oppe i dette.

''

Har du brukt opp mulighetene for egenmelding, eller vil dette kunne være en løsning?

De færreste leger på de private legesentrene liker å sykemelde i en slik situasjon. De vil i utgangspunktet mene at dette er fastlegenes oppgave å vurdere.

Forøvrig trodde jeg at fastlegebytte skjedde den første i måneden etter at du har gitt beskjed, og i såfall har du ny fastlege fra 1.oktober (det kan selvfølgelig være endringer her som jeg ikke har fått med meg).

God bedring:-)

''Da jeg kom dit sist og hadde infulensa fikk jeg ikke sykmelding fordi han får så mye problemer med Nav, sa han!!!''

Hun sier "da hun kom dit sist", men denne gangen er det snakk om migrene.

Den skulle altså inn her...

Er jeg så trøtt at jeg leser helt på skrå? Sorry :o)

Annonse

Men det er det da ingen som benekter.

Huff, jeg leser så feil her i denne tråden at jeg skal tusle forsiktig ut igjen...

Jeg leste nemlig: "Hun skrev ikke at hun hadde influensa", mens det tross at står "hun skrev ikke NÅR hun hadde influensa"...

jeg lover å våkne før jeg skriver innlegg heretter;-))

Gå til et privat legesenter, de vil gi deg sykemelding om de er enig i at du trenger det. Er ikke sikkert du trenger å forklare noe som helst ang fastlegen, men hvis de spør så forklar at du har byttet fastlege men at det ikke har trådt i kraft enda, og at du opplever forholdet til tidligere fastlege som vanskelig.

Man kan da få infeksjonssykdommer hele året. Man kan også pådra seg influensa i utlandet.

mvh

Gjest TuttaGabler

Jeg hadde infulensa for ET ÅR siden ja! Har stort sett aldri vært sykmeldt, derfor jeg spør om råd her

Gjest TuttaGabler

Jeg hadde infulensa og dobbel lungebetennelse og IKKE i stand til å jobbe i det hele tatt. Jeg sykmelder meg ikke for morro skyld og jeg elsker jobben min men er man syk og ikke klarer å jobbe så klarer man ikke uansett hvor mye man gjerne vil..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...