Gå til innhold

Føler meg forbigått av sjefen

Gjest Føler meg forbigått av sjefen

Anbefalte innlegg

Har jobbet i et firma siden 2007 med avbrekk til fødselspermisjon (jobber fra mars-mai i år og starta for fullt nå i august). Jeg har jobbet der lengst av oss 8 som har samme stilling. Vi har en teamleader som nå ble sykemeldt og fikk idag beskjed om at en annen skulle være vikar for ham. Jeg har vært der lenger enn vedkommende og føler meg veldig skikket til jobben. Han og jeg presterer omtrent like bra (han litt bedre enn meg) og er begge lite borte fra jobben. Han derimot jobber alltid overtid når det trengs og det kan ikke jeg pga små barn. Og de trenger noen som kan være der som leder når folk skal jobbe overtid. Utover det ser jeg ingen grunn til at han burde få jobben over meg og det irriterer meg. Føler meg forbigått fordi jeg for 2 år siden sa fra til min nærmeste leder at jeg ville ha utviklingsmuligheter og mer ansvar ved mulighet. Er ikke han som har bestemt dette alene (antagelig i samråd med sin sjef igjen, som igjen er vår øverste sjef), men likevel...Føler det er så teit å gå til min øverste sjef og spørre hvorfor han andre fikk jobben over meg. For alt jeg vet kan det hende at teamleaderen som er sykemeldt kommer tilbake i neste uke. Hva ville dere gjort? Latt det gå forbi i stillhet og håpe på noe en annen gang?

Lurte på om jeg skulle gått opp til sjefen og ikke spurt direkte hvorfor han fikk jobben, men heller fortelle ham at jeg er interessert i å videreutvikle meg (dette vet ikke han, for han er ny)

PS. Alle avgjørelser skal gå gjennom vikaren nå, og det blir også bakvendt for meg. Jeg kan jo ta disse avgjørelsene bedre enn ham da jeg har jobbet der lenger enn ham

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370428-f%C3%B8ler-meg-forbig%C3%A5tt-av-sjefen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Du har jobbet der lengre enn ham, men han er litt bedre enn deg (det sier du selv) og han kan i tillegg jobbe utover kveldene i forbindelse med at det tydeligvis er mye overtid hos dere - noe du ikke kan. Jeg skjønner godt at han fikk jobben foran deg.

Ansiennitet teller lite når det gjelder tildeling av lederansvar, enten det er snakk om vikariat eller fast.

Forøvrig kan du jo godt spørre sjefen om begrunnelsen for valget, og samtidig signalisere at du er åpen for lederansvar.

Tja... Du har jobbet der lengre enn ham, men han er litt bedre enn deg (det sier du selv) og han kan i tillegg jobbe utover kveldene i forbindelse med at det tydeligvis er mye overtid hos dere - noe du ikke kan. Jeg skjønner godt at han fikk jobben foran deg.

Men det at han er litt bedre enn meg (vi blir målt hver dag) har ingenting med den teamleaderjobben å gjøre da. Med bedre mener jeg raskere, ikke bedre. Altså ingen sammenheng der. Teamleaderjobben går mer på administrative ting + å svare på spørsmål fra de ansatte ang. saker vi har

Men det at han er litt bedre enn meg (vi blir målt hver dag) har ingenting med den teamleaderjobben å gjøre da. Med bedre mener jeg raskere, ikke bedre. Altså ingen sammenheng der. Teamleaderjobben går mer på administrative ting + å svare på spørsmål fra de ansatte ang. saker vi har

''vi blir målt hver dag''

Jøss, en slik jobb kunne jeg aldri hatt. Må føles som et svært stort press. Hvordan blir dere målt?

''vi blir målt hver dag''

Jøss, en slik jobb kunne jeg aldri hatt. Må føles som et svært stort press. Hvordan blir dere målt?

Vi reparerer ting og må reparere så og så mange daglig

Annonse

''Han og jeg presterer omtrent like bra (han litt bedre enn meg)''

''Han derimot jobber alltid overtid når det trengs og det kan ikke jeg pga små barn. Og de trenger noen som kan være der som leder når folk skal jobbe overtid.''

Der har du gitt begrunnelsen for at han fikk jobben.

''Han og jeg presterer omtrent like bra (han litt bedre enn meg)''

''Han derimot jobber alltid overtid når det trengs og det kan ikke jeg pga små barn. Og de trenger noen som kan være der som leder når folk skal jobbe overtid.''

Der har du gitt begrunnelsen for at han fikk jobben.

Ja, ikke sant.

Persille1365381127

Det at han er mer tilgjengelig enn deg er et godt nok argument i seg selv. Man trenger ikke være en god teamleder selv om man er god på faget man utfører.

Forøvrig vil jeg anta at personlige egenskaper veier tungt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...