Gå til innhold

Depositums konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en huseier åpne en slik konto alene uten meg,som er leieboer? er vel jeg som må skrive under sammen med huseier? koster det noe å åpne en depositumskonto?

Skrevet

Nei, huseier kan ikke åpne en slik konto uten ditt samtykke.

Tror det kostet noen få hundre kr her.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dere skal åpne en konto sammen med begges underskrifter, og hvis leitager ikke kan bevise skade på leiligheten, så skal depositumet pluss renter utbetales til deg!

Skrevet

Det koster en 600 kroner som utleier skal betale, i følge loven.

Skrevet

Nei, huseier kan ikke åpne en slik konto uten ditt samtykke.

Tror det kostet noen få hundre kr her.

Får man et skjema i banken som mine huseiere må skrive under da eller? som jeg så må levere i banken igjen? huseier har ikke mulighet å bli med i banken,så hvordan gjør man dette da?

Skrevet

Får man et skjema i banken som mine huseiere må skrive under da eller? som jeg så må levere i banken igjen? huseier har ikke mulighet å bli med i banken,så hvordan gjør man dette da?

Begge må bli med i banken.

Skrevet

Det er du som leietager som skal opprette kontoen i ditt navn og begge må skrive under. Ikke gå med på at pengene settes inn på hans konto.

Utleier har ikke lov til dette alene.

Det koster noen 100 lapper, men det er ikke alle banker som tar betalt for dette.

Skrevet

Begge må bli med i banken.

Begge trenger ikke å møte opp i banken, men begge må skrive under.

Skrevet

Begge trenger ikke å møte opp i banken, men begge må skrive under.

Vi fikk beskjed om at begge måtte møte uansett. Skikkelig tungvint. Kanskje er det forskjellig fra bank til bank.

Skrevet

Vi fikk beskjed om at begge måtte møte uansett. Skikkelig tungvint. Kanskje er det forskjellig fra bank til bank.

Jeg har leid ut i snart 15 år og har aldri vært i banken og det er brukt noen forskjellige banker.

Skrevet

Depositumskonto skal opprettes i leietagers navn. (Begge skal signere.) Kontakt en bank for mer info. evt. sjekk nettsider.

Utleier skal dekke kostnader ved opprettelse av konto.

Renter på depostitumskonto skal tilfalle leietager. (Ganske naturlig når det er leietagers penger som er satt inn på kontoen.

Depositum kan ikke overstige 3 mndrs. leie.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...