Gå til innhold

Vitsen med langtidsvarsler?

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig vitsen med langtids-værvarsler? Vi har sånn halvveis planlagt hyttetur til helga og jeg har fulgt med på værvarselet fra forrige fredag og det endrer seg hele tiden.

Fra knallsol, + 18, oppholds og sønnavind til regn, + 14 til lettskyet til knallsol til grått til regn med skiftende vindretning og fra oppholds til 3-4 mm regn i døgnet - og dette på 4-5 dager! Akkurat dette arbeidet med å utarbeide langtidsværvarsler forekommer meg som totalt unødvendig... Det er jo bare såvidt værvarselet kvelden før stemmer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370454-vitsen-med-langtidsvarsler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanskelige med langtidsvarslene er at de i enkelte perioder er forbundet med relativt stor sikkerhet og det motsatte i andre tilfeller. Det hjelper litt å se på de diagrammene som også sier noe om grad av sikkerhet på varselet.

Forøvrig er jeg enig med deg i at det er kjipt når man har tatt gleden litt på forskudd over superværet som skal komme!

''Fra knallsol, + 18, oppholds og sønnavind til regn, + 14 til lettskyet til knallsol til grått til regn med skiftende vindretning og fra oppholds til 3-4 mm regn i døgnet - og dette på 4-5 dager!''

Du bor jo i Trøndelag, så akkurat dette er vel forutsigbart!? :P

Neida, har mange ganger irritert meg over langtidsvarsler selv (og kanskje mest over at jeg setter lit til dem). Spesielt irriterende er det selvfølgelig om en baserer seg på godt varsel.

''Fra knallsol, + 18, oppholds og sønnavind til regn, + 14 til lettskyet til knallsol til grått til regn med skiftende vindretning og fra oppholds til 3-4 mm regn i døgnet - og dette på 4-5 dager!''

Neida, har mange ganger irritert meg over langtidsvarsler selv (og kanskje mest over at jeg setter lit til dem). Spesielt irriterende er det selvfølgelig om en baserer seg på godt varsel.

''Neida, har mange ganger irritert meg over langtidsvarsler selv (og kanskje mest over at jeg setter lit til dem)''

Jeg har sluttet helt å stole på langtidsvarslet. Det er bare såvidt jeg stoler på værvarselet for i morra.

''Du bor jo i Trøndelag, så akkurat dette er vel forutsigbart!? :P''

*S*

Annonse

Hold deg ihvertfall unna YR ! Har flere ganger opplevd at de har meldt regn på steder vi har vært (time for time varselet), mens vi på samme tidspunkt nyter strålende sol hele dagen!

''Har flere ganger opplevd at de har meldt regn på steder vi har vært (time for time varselet), mens vi på samme tidspunkt nyter strålende sol hele dagen!''

Det er vel ikke så farlig - hadde vært verre om det var omvendt! ;o)

''Har flere ganger opplevd at de har meldt regn på steder vi har vært (time for time varselet), mens vi på samme tidspunkt nyter strålende sol hele dagen!''

Det er vel ikke så farlig - hadde vært verre om det var omvendt! ;o)

Ja vi har vært heldige sånn sett ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...