Gå til innhold

Normal arbeidstid - 40 timer?

Anbefalte innlegg

Gjest frikkfrakk

Når man ikke får betalt for lunsjpause, jobber man da 8 timer daglig inkl lunsj? Altså fra 8-16 f.eks? Man snakker jo om 37,5 timer, men det er vel ren arbeidstid det kanskje... Nå tenker jeg på kontorarbeidende osv.

(Har alltid jobbet turnus så er ikke helt oppdatert...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370482-normal-arbeidstid-40-timer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også turnus, og har omtrent alltid gjort det...

Men, om du har mulighet til å gå fra arbeidstedet ditt i en halv time, så får de fleste ikke betalt for lunsjpausen sin.

Altså, i teorien er de 8 timer på jobb, men kan faktisk gå bort den halve timen de har lunsj, og dermed har man ikke krav på penger.

Når jeg har jobbet turnus, har jeg alltid hatt en stilling som sier at jeg ikke kan forlate arbeidstedet i en sammenhengende halvtime. Dermedhar jeg alltid fått betalt for tiden jeg er på jobb. Men det finnes andre som også jobber turnus, som har mulighet til å gå bort fra arbeidstedet en halv time, og jeg har da opplevd at disse har blitt trukket en halv time i lønn.

Gjest frikkfrakk

Takk for svar til alle! Jeg har alltid fått lønn for lunsjen fordi jeg må være på jobb i lunsjen. Det var derfor jeg lurte på om jeg da jobbet litt kortere enn andre (jeg er på jobb i 7,5 timer) eller om jeg bare fikk betalt for lunsjen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...