Gå til innhold

Spesialenheten på Tv3.

Anbefalte innlegg

Gjest Far til gutter.

En gutt på 5-7 år dreper sin søster og ingen straff som konsekvens.I andre land kunne en far låst gutten i kjelleren til han ble 12-17.

Bør ikke enten barnavernet vært koblet inn,eller at far eller mor hadde fått straff?

Jeg vet at det er en familietragedie,men er det slik at når det gjelder barn (les under 12 år) så kan ingen straff brukes? Hvem skal da hevne søsterens liv? Er ikke en datter verdt like mye som en sønn?

Jeg har 2 sønner i 20 årene så jeg har problemer med å sette meg inn i situasjonen.Det er tross alt 15+ år siden de var i 5 års alderen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370503-spesialenheten-p%C3%A5-tv3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg vet at det er en familietragedie,men er det slik at når det gjelder barn (les under 12 år) så kan ingen straff brukes? Hvem skal da hevne søsterens liv? Er ikke en datter verdt like mye som en sønn?''

Et barn på 5-7 år dreper neppe et søsken av ondskap, jeg vil tro det var et uhell. Synes du ikke da at familien har blitt straffet nok om de ikke skal miste sin sønn i tillegg? Hvorfor snakke om hevn i en sånn tragisk sak?

Jeg regner med at det var et uhell? Jeg synes nok at foreldrene bør etterforskes for evt. straffbare forhold ang. oppbevaring av våpen, hvis det skjedde ved bruk av skytevåpen.

''Hvem skal da hevne søsterens liv?''

Kan du utdype hva du mener med dette? Jeg forstår ikke helt hvorfor du trekker inn et hevnmotiv her.

Gjest Far til gutter.

Jeg regner med at det var et uhell? Jeg synes nok at foreldrene bør etterforskes for evt. straffbare forhold ang. oppbevaring av våpen, hvis det skjedde ved bruk av skytevåpen.

''Hvem skal da hevne søsterens liv?''

Kan du utdype hva du mener med dette? Jeg forstår ikke helt hvorfor du trekker inn et hevnmotiv her.

Om det ikke finnes noe hevnmotiv finnes vel heller ingen straff?

Om det ikke finnes noe hevnmotiv finnes vel heller ingen straff?

Nei..? Man straffer ikke et barn som dreper noen ved et rent uhell. Da straffer man i så fall de voksne som la til rette for at slik kunne skje. Om det ble brukt våpen som barnet fant eller lignende.

Hevn og straff er to forskjellige ting. På denne kanten av verden ansees straff (fengsel) som rehabillitering og grensesetting.

Hevn er noe galninger driver med. To gale gjør ikke en rett.

Annonse

Gjest Far til gutter.

''Jeg vet at det er en familietragedie,men er det slik at når det gjelder barn (les under 12 år) så kan ingen straff brukes? Hvem skal da hevne søsterens liv? Er ikke en datter verdt like mye som en sønn?''

Et barn på 5-7 år dreper neppe et søsken av ondskap, jeg vil tro det var et uhell. Synes du ikke da at familien har blitt straffet nok om de ikke skal miste sin sønn i tillegg? Hvorfor snakke om hevn i en sånn tragisk sak?

Så sjalusi er ett uhell? En sten på 2 kg i søsterens bakhode? Foreldrene går først enda de vet at det er en konflikt mellom bror og søster? Som far hadde jeg nok enten bært eller leid en av barna.Siden datteren fikk mest oppmerksomhet,ville jeg kanskje bært sønnen?Sønnen var sjalu fordi datteren fikk mest oppmerksomhet fra far og mor."Den lille søte jenta" problemet.

Så sjalusi er ett uhell? En sten på 2 kg i søsterens bakhode? Foreldrene går først enda de vet at det er en konflikt mellom bror og søster? Som far hadde jeg nok enten bært eller leid en av barna.Siden datteren fikk mest oppmerksomhet,ville jeg kanskje bært sønnen?Sønnen var sjalu fordi datteren fikk mest oppmerksomhet fra far og mor."Den lille søte jenta" problemet.

jeg synes serien er kjempedårlig. Jeg er ikke imponert over skuespillferdighetene deres. For meg så blir det nesten som en parodi på CSI.

Så dette ble en stor skuffelse for meg. Men jeg håper at andre setter pris på det, så det ikke bare ble bortkastede penger.

Gjest Far til gutter.

jeg synes serien er kjempedårlig. Jeg er ikke imponert over skuespillferdighetene deres. For meg så blir det nesten som en parodi på CSI.

Så dette ble en stor skuffelse for meg. Men jeg håper at andre setter pris på det, så det ikke bare ble bortkastede penger.

Legg merke til hvor kort avstanden Oslo-Vinstra virker.Det må da ta minst 4-6 timer med bil hver vei.

Nesten litt kult at det ikke var hippier eller sigøynere denne gangen,men en vanlig norsk hvit familie.

Liket var dårlig,en svart dukke liksom?

Til å være norsk var den ok,omtrent som Fox Grønland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...