Hønemoren Skrevet 30. september 2011 Skrevet 30. september 2011 Hvor lenge holder Får i kål seg i kjøleskapet etterat den er kokt? På forhånd takk for svar. 0 Siter
-ssi Skrevet 30. september 2011 Skrevet 30. september 2011 3-4 dager? Folk sier i hvert fall at de har det til middag hver dag i nesten ei uke (urk!). 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. september 2011 Skrevet 30. september 2011 Jeg lagde fårikål forrige onsdag - en stor gryte. Den var minst like god, kanskje enda bedre på søndagen, altså 4 dager etter. Da hadde den selvsagt stått kaldt. Vi spiste ikke opp alt, og jeg satte restene i kjøleskapet, men det ble kastet på onsdag, da det var en uke gammelt. Hadde sikkert g ått å spise det da og, men det fristet ikke. Fårikål er knallgodt, men det holder med to ganger i løpet av en uke :-) 0 Siter
Hønemoren Skrevet 30. september 2011 Forfatter Skrevet 30. september 2011 Jeg lagde fårikål forrige onsdag - en stor gryte. Den var minst like god, kanskje enda bedre på søndagen, altså 4 dager etter. Da hadde den selvsagt stått kaldt. Vi spiste ikke opp alt, og jeg satte restene i kjøleskapet, men det ble kastet på onsdag, da det var en uke gammelt. Hadde sikkert g ått å spise det da og, men det fristet ikke. Fårikål er knallgodt, men det holder med to ganger i løpet av en uke :-) Takk, prust! Lagde onsdag (samme ukedag som deg) og lurte på om jeg kunne vente til søndag med å ha den til middag. Ble spist litt første dagen, men lagde mye. Passer liksom bedre som søndagsmiddag for har så lyst til grilling i morgen nå som endelig go'været har kommet:) Den står i kjøleskapet, sto på terrassen første døgnet, men etter det i kjøleskap. Er vel ikke verre med Får i kål å holde seg enn kjøttpålegg og det har vi jo noen dager i kjøleskapet. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 30. september 2011 Forfatter Skrevet 30. september 2011 3-4 dager? Folk sier i hvert fall at de har det til middag hver dag i nesten ei uke (urk!). Da holder det:) Lagde den onsdag og tenkte ha resten søndag. Stor kjele i kjøleskapet. To dager med Får i kål samme uka holder..... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. september 2011 Skrevet 30. september 2011 Takk, prust! Lagde onsdag (samme ukedag som deg) og lurte på om jeg kunne vente til søndag med å ha den til middag. Ble spist litt første dagen, men lagde mye. Passer liksom bedre som søndagsmiddag for har så lyst til grilling i morgen nå som endelig go'været har kommet:) Den står i kjøleskapet, sto på terrassen første døgnet, men etter det i kjøleskap. Er vel ikke verre med Får i kål å holde seg enn kjøttpålegg og det har vi jo noen dager i kjøleskapet. Det går helt sikkert bra :-) Jeg hadde oppi litt ekstra kål da jeg kokte det opp andre gangen, fordi den første kålen "hadde kokt bort i kål" :-) - neida, ikke helt, men det var litt grøtete oppi der. Godt med kål i fårikål :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.