Gå til innhold

trenger vi å vite at ABB sin mor er innlagt?

Anbefalte innlegg

Gjest tøffe skjebner

Trenger det å være allment kjent at hun er innlagt på Diakonhjemmet og at Huseby er hennes psykiater ?

Stakkars dame,hun må ha det ekstremt tøft fra før. Hun har levd på hemmelig adresse, og nå vet folk hvor hun er innlagt også....

Fortsetter under...

Gjest tøffe skjebner

Jeg visste det ikke før jeg leste det her.. nå...

Nå vet jeg

Det var tv2 som formidlet det. Det hadde sammenheng med at Huseby kunne være innhabil fordi han også er behandler for moren hans.

Men hvorfor trenger vi å vite _hvor_ denne behandlingen skjer? vi trener jo ikke å vite om hun går til han privat eller er innlagt.

Bør ikke dette går under vær-varsom-plakaten? Eller er alt som skjer i den famiien der offentlig interesse?

Annonse

Gjest tøffe skjeber

Nå vet jeg det også. Hadde ikke fått med meg dette.

Hvis hun først skulle bli innlagt så tror jeg Diakonhjemmet er bedre enn andre steder. Jeg har vært innlagt på Ullevål, og det er det verste steder jeg har vært, med psykotiske som skrek hele natta.

Men fordelen med Ullevål, er at pasientene er såpass dårlige at de ikke vil registrere hvem hun var. Det kan jo være greit det også.

hidi, the scorpion

''Trenger det å være allment kjent at hun er innlagt på Diakonhjemmet og at Huseby er hennes psykiater ?''

Nei, det trenger vi ikke å vite. Det er en skam at moren ikke får være i fred. Hun er selv et uskyldig offer i denne saken.

Gjest tøffe skjebner

Jeg forstod det slik at han var øverste ansvarlige på Diakonhjemmet (som behandler også somatiske lidelser), og ikke nødvendigvis hennes psykiater. Men mulig jeg ikke leste nøye nok.

Grunnen til at de gikk ut med dette var ang habiliteten til Huseby. Det kan være problematisk å være sakkyndig for ABB, og samtidig være morens behandler.

Men de trenger jo ikke å gå ut med hvor hun er innlagt. Det holder vel å si at han er en viktig person mht til morens behandling?

Det var tv2 som formidlet det. Det hadde sammenheng med at Huseby kunne være innhabil fordi han også er behandler for moren hans.

Men hvorfor trenger vi å vite _hvor_ denne behandlingen skjer? vi trener jo ikke å vite om hun går til han privat eller er innlagt.

Bør ikke dette går under vær-varsom-plakaten? Eller er alt som skjer i den famiien der offentlig interesse?

Enkelte folk er stygge og de elsker å grafse i folks privatliv, driter i om de vrenger sjela deres inn og ut. Og så får de noe å snakke om, tror folk elsker det og...

Gjest tøffe skjebner

Enkelte folk er stygge og de elsker å grafse i folks privatliv, driter i om de vrenger sjela deres inn og ut. Og så får de noe å snakke om, tror folk elsker det og...

Jeg hadde håpet at tv2 holdt seg for god til å spre slike opplysninger.

Gjest tøffe skjeber

Ånei du...de viser ingen nåde!

Robothjerter!!!!

Til sammenlikning så har ikke mediene gått ut med det nye etternavnet til den unge jenta som rømte hjem fra Bolivia ifjor. Før det,så var det flere medier som bare omtalt henne som Lillesand-kvinnen, og bildene ble sladdet.

Men her har de tydeligvis bestemt seg for at det er greit å gi slik informasjon. På et annet nettsted så jeg et familiebilde, så nå vet jeg hva søstera og moren heter også.

Annonse

Gjest tidl. pasient på Diakonhjemmet

Hvis hun først skulle bli innlagt så tror jeg Diakonhjemmet er bedre enn andre steder. Jeg har vært innlagt på Ullevål, og det er det verste steder jeg har vært, med psykotiske som skrek hele natta.

Men fordelen med Ullevål, er at pasientene er såpass dårlige at de ikke vil registrere hvem hun var. Det kan jo være greit det også.

Jeg var veldig fornøyd med Diakonhjemmet. Har vært der 3 ganger. Glad for at jeg ikke sogner til Ullevål. Kjenner 3 som har jobbet der (lenge) og de har ikke akkurat vært fulle av lovord for å si det sånn. Skremmende!!!

Hvis jeg noen gang skal skifte adresse vil jeg tenke meg godt om hvor jeg slår meg ned!

Til sammenlikning så har ikke mediene gått ut med det nye etternavnet til den unge jenta som rømte hjem fra Bolivia ifjor. Før det,så var det flere medier som bare omtalt henne som Lillesand-kvinnen, og bildene ble sladdet.

Men her har de tydeligvis bestemt seg for at det er greit å gi slik informasjon. På et annet nettsted så jeg et familiebilde, så nå vet jeg hva søstera og moren heter også.

Er jo typisk norskt å straffe hele familien...

Personlig ser jeg bare nyheter i perioder, bare elendighet og sladder.

Gjest tøffe skjebner

Jeg var veldig fornøyd med Diakonhjemmet. Har vært der 3 ganger. Glad for at jeg ikke sogner til Ullevål. Kjenner 3 som har jobbet der (lenge) og de har ikke akkurat vært fulle av lovord for å si det sånn. Skremmende!!!

Hvis jeg noen gang skal skifte adresse vil jeg tenke meg godt om hvor jeg slår meg ned!

Er det først og fremst adressen som er avgjørende for hvor en havner, eller kapasiteten? Jeg ble innlagt på ullevål, fordi det var det eneste stedet de hadde noe ledig.

Det er jo alltid tøft å bli innlagt akutt, men dette måtte være avdelingen fra helvete! Det oste ikke akkurat av noe vennlighet der. Er bare glad for at jeg kom med relativt fort med nye medisiner.

tar Diakonhemmet imot like "heavy" pasienter som Ullevål?

Gjest tidl. pasient på Diakonhjemmet

Er det først og fremst adressen som er avgjørende for hvor en havner, eller kapasiteten? Jeg ble innlagt på ullevål, fordi det var det eneste stedet de hadde noe ledig.

Det er jo alltid tøft å bli innlagt akutt, men dette måtte være avdelingen fra helvete! Det oste ikke akkurat av noe vennlighet der. Er bare glad for at jeg kom med relativt fort med nye medisiner.

tar Diakonhemmet imot like "heavy" pasienter som Ullevål?

Adressen er avgjørende, men jeg vet ikke hvordan det ville være hvis det var fullt på sykehuset som du rent geografisk sognet til.

Hvor lenge var du innlagt på Ullevål? Er det nå nylig eller for lenge siden?

Selv har jeg vært innlagt på Diakonhjemmet i tiden ca. 2005-2009.

Du har tydeligvis behov for å fortelle oss alle at hun har fått et nytt etternavn?

Jeg lurer litt på hva motivet ditt er for å gå ut og spre alle disse tingene, samtidig som du kritiserer media.

Det er faktisk ikke slik at alle automatisk ser akkurat samme TV-kanal som deg osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...