Gå til innhold

Lysets hastighet og tiden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Slike ting kan bare forklares og forståes matematisk på et skyhøyt nivå, og ikke med ord eller vanlig fornuft. Derfor er det vel også særs begrenset hvor mange som egentlig begriper bæra av Einsteins relativitetsteori og påfølgende filosofering rundt den.

Gjest Niccolina

Slike ting kan bare forklares og forståes matematisk på et skyhøyt nivå, og ikke med ord eller vanlig fornuft. Derfor er det vel også særs begrenset hvor mange som egentlig begriper bæra av Einsteins relativitetsteori og påfølgende filosofering rundt den.

Jeg tenker at om jeg reiser et sted og kommer fram før lyset, ja så får jeg sitte der i mørket og vente. :-)

Annonse

Gjest Nord og ned.

Jeg tenker at om jeg reiser et sted og kommer fram før lyset, ja så får jeg sitte der i mørket og vente. :-)

Mye å filosofere over ja..

f.eks at ting som beveger seg minsker i størrelse, så ved lysets hastighet er du på størrelse med et sandkorn.

Eller at i svart hull er gravitasjonen så sterk at hele jordkloden blir komprimert til en tennisball, men beholde sin vekt..

bare som et par eksempel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...